STUDIU: Locurile din spate sunt mai periculoase decât cele din faţă
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Toţi cei care urcă de obicei în maşină fug de scaunul pasagerului din dreapta, botezat popular "locul mortului". Se pare că această concepţie este complet eronată, cel puţin dacă judecăm după un studiu făcut public recent de către ADAC.
Autoritatea germană consideră că cele mai periculoase locuri într-o maşină sunt cele de pe bancheta spate, interesul constructorilor pentru aceşti ocupanţi nefiind stimulat de testele de siguranţă EuroNCAP, care nu probează protecţia pasagerilor din rândul doi.
Cei care vor ocupa locurile din spate riscă răni mai grave la nivelul capului sau al vertebrelor decât cei de pe locurile din faţă. De fapt, riscul de ranire este cu 50% mai mare. În cazul unui impact din spate, creşte riscul de rănire la nivelul gâtului, în primul rând din cauza tetierelor care nu pot fi fixate într-o poziţie corectă. Sunt fie prea mici, fie la o distanţă prea mare de capul pasagerului adult.
Risc de rănire destul de mare şi pentru zona toracelui, constructorii evitând să instaleze pe bancheta din spate centuri cu pretensionare şi limitator de forţă.
De aceea, presiunea aplicată cutiei toracice poate fi şi de două ori mai mare pentru cei de pe locurile din spate.Din aceste motive, ADAC sfătuieşte publicul aflat în căutarea unui automobil să analizeze cu atenţie şi opţiunile de siguranţă pentru pasagerii spate.
via | autointernationaal
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Siguranta
-
Euro NCAP a efectuat ultima serie de teste din acest an. Nu mai puțin de 14 mașini noi au fost testate, printre care Audi A5, Porsche Macan Electric, Mini Countryman, Hyundai Santa Fe și Renault 5 E-Tech. (04.12)
-
TMD Friction, unul dintre cei mai mari producători de sisteme de frânare din lume, a publicat primul său raport ESG sau, cu alte cuvinte Environmental, Social and Governance. (26.11)
-
Euro NCAP a publicat rezultate noi după cea mai recentă serie de teste de siguranță. Au fost testate 5 mașini noi, printre care și Ford Tourneo Courier, produs la Craiova. Monovolumul a obținut doar 3 stele. (14.11)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- Noul DS N°8: etalonul mărcii franceze este un SUV coupe electric cu autonomie de 750 km
- Noua Toyota Urban Cruiser: SUV compact electric cu până la 184 CP
- Noile modele Hyundai vor putea fi cumpărate prin platforma online Amazon
- BMW XM, tunat de Manhart: 900 de cai putere și 1.200 Nm cuplu
EuroNCAP face mai mult rau decat bine pentru oameni ... si mai dureaza mult pana or sa faca teste care sa-mi schimbe parerea.
Uita-te la masini care au airbag cortina...
...si asta nu spune eu, spune ADAC ;)
Sa fin seriosi, tetiere ca si in fata, centuri pretensionate si airbaguri cortina gasesti in orice honda parlita.
Si apoi pasagerul din spate scapa cu viata mult mai des decat cei din fata in cazul accidetelor serioase pentru simplu motiv ca este inconjurat de mai mult fier care preia forta impactului.
Dar haide sa o luam logic,uitativa la toti sefii de stat,demnitarii sau persoanele care beneficiaza de servicii de protectie si paza,99,999% dintre acestia calatoresc cu masina pe locurile din spate,credeti ca daca erau mai in siguranta pe locurile din fata nu stateau acolo??
Si inca un argument,haide sa spunem ca esti cu masina si peste tine da un camion care are obiceiul sa se suie peste o masina normala,va asigur ca aia din fata au cele mai mari sanse sa o mierleasca dupa ce se pomenesc cu rotile magaoaiei pe piept,aia din spate mai au o sanse,lucrul este valabil si pt un impact cu o masina mai mica sau un zid samd.Caroseria se deformeaza intai in fata decat in spate.
Desigur este de discutat despre locurile din spate ca nu au airbag de torace(unele),tetiere mai mici deci fiind mai expus unor lovituri laterale,insa si in fata si spate data le loveste o masina de o tona si ceva care merge cu 60 Km/h in portera langa care stai prea bine nu iesi,indifereant de ce fel de airbag cortina sau torace ai,desigur mai atenueaza impactul.
Cel mai expus in locurile din spate esti in cazul unui impact puternic din spate,mai ales atunci cand stai la semafor,atunci da mai ales ca nu ai tetiere active si esti mai aproape de locul loviturii,dar astea sunt mai rare decat cele frontale sau laterale.
In rest sunt numai speculatii fara cine stie ce legaturi prea zdravene cu ce se intampla in realitate.