Un studiu realizat la cererea Kumho a relevat faptul că jumătate dintre şoferii intervievaţi nu stiu să schimbe o roată în caz că fac pană, iar unul din cinci nici nu ştie cum să deschidă capota propriei maşini.
Esential
25
la sută dintre şoferii cu vârsta cuprinsă între 18 şi 25 de ani intervievaţi de Kumho au declarat că nu îşi verifică niciodată anvelopele.
Un studiu realizat de Kumho în Regatul Unit aduce rezultate îngrijorătoare în ceea ce priveşte cunoştinţele şoferilor de astăzi, 20% dintre cei intervievaţi răspunzând că nu ştiu de unde se deschide capota maşinii pe care o conduc.
Mai mult decât atât, jumătate dintre respondenţi au spus că ar rămâne pe marginea drumului şi ar aştepta să vină un depanator în ajutor dacă ar face pană, deoarece nu ar şti de unde să înceapă atunci când vine vorba de schimbarea unei roţi. Statistica prezentată de studiul celor de la Kumho este îngrijorătoare pentru britanici, în contextul în care au loc peste 7.000 de defecţiuni auto în fiecare zi pe şoselele din Regatul Unit, iar unul din şase şoferi trecuţi de vârsta de 30 de ani spune că se bazează pe părinţii săi atunci când are probleme cu maşina.
STUDIU: O treime din şoferii din Europa nu ştiu aproape nimic despre anvelope
Aşa arată pictograma care marchează clapeta de deschidere a capotei la majoritatea autovehiculelor de pe piaţă.
Numărul defecţiunilor zilnice din Regatul Unit ar putea creşte, spun realizatorii studiului, deoarece o treime din şoferii intervievaţi spun că se bazează pe inspecţia tehnică anuală obligatorie prin lege pentru a le atrage atenţia cu privire la potenţiale probleme tehnice ale autovehiculului pe care îl conduc.
Presupunerea lor este greşită, deoarece respectivul test, echivalentul britanic al ITP-ului, nu vizează sau nu poate remarca defectele curente sau în dezvoltare care ar putea să ducă la defectarea unui autovehicul şi acea verificare tehnică nu garantează nici că respectivul vehicul este în stare adecvată pentru circulaţia pe drumurile publice vreme de un an întreg.
Studiu Goodyear: Tinerii sunt interesaţi în principal de siguranţa rutieră
O pană de cauciuc ar lasă jumătate dintre respondenţii studiului Kumho pe marginea drumului, în aşteptarea unui depanator, arată studiul realizat în Regatul Unit.
STUDIU: Clienţii cu vârsta între 18 şi 34 de ani nu mai cumpără maşini noi, ci electronice
Şoferii tineri, cu vârste cuprinse între 18 şi 25 de ani, nu le aduc prea multe speranţe realizatorilor studiului, deoarece o treime din respondenţii din această categorie a declarat că nu îşi verifică niciodată adâncimea rizurilor de pe calea de rulare a pneurilor, în timp ce un sfert dintre respondenţi nu îşi verifică niciodată pneurile. După cum explică Dan Woodward, brand manager la Kumho Tyre UK, aceste date sunt îngrijorătoare şi ar trebui să tragă un semnal de alarmă în rândul şoferilor, deoarece cunoştinţele mecanice fundamentale ajută la recunoaşterea potenţialelor defecte ale unui autovehicul şi îmbunătăţesc nivelul de siguranţă al întregii reţele rutiere. "Poate că unii şoferi ar trebui să meargă la cursurile de perfecţionare sau să se instruiască individual în acest sens", spune reprezentantul mărcii de anvelope.
Studiu: maşinile femeilor sunt mai noi şi mai bine întreţinute decât ale bărbaţilor
Viteza excesivă, lipsa de atenţie la volan şi atingerea bordurilor la viraje şi la parcări sunt printre greşelile pe care le-au făcut şoferii experimentaţi examinaţi voluntar pentru un studiu realizat de un asigurator britanic.
Un alt studiu, realizat tot în Regatul Unit, dar la solicitarea unui asigurator şi pe o marjă de numai 50 de şoferi, a relevat faptul că 75% dintre aceştia nu ar fi obţinut permisul de conducere dacă ar fi examinaţi din nou.
Media greşelilor majore făcute de şoferii testaţi a fost de trei, dar un şofer a reuşit să facă zece greşeli majore în timpul examinării. Rezultatele acestui studiu sunt, de asemenea, îngrijorătoare, din moment ce o singură greşeală dintre cele făcute de şoferii testaţi mai sus ar fi fost suficientă pentru picarea examenului auto, dacă respectivele persoane ar fi fost candidaţi în în ziua examinării.
În decursul examinării de 45 de minute, candidaţilor li se permit până la 15 greşeli minore, dar media tuturor voluntarilor examinaţi a fost de 16, pe când cel mai puţin atent dintre ei a făcut 42 de greşeli în 45 de minute. Obiceiurile proaste ale şoferilor includ circularea cu o viteză peste maximul legal permis, atingerea bordurilor la viraje, neatenţia la drum, un nivel redus de control al vehiculului şi chiar incapacitatea de a parca fără ajutorul
senzorilor de parcare.
Studiu: Partenerul de viaţă este cel mai enervant pasager
Via AOL(1) | AOL(2)
daca la 30 de ani nu sti de unde se deschide capota sau sa schimbi o roata la masina inseamna ca ori esti prost(cu adevarat)ori chiar nu stiu ce sa mai zic:P
bine ca stiu englezi sa manipuleze sistemul bancar international....
on topic:zice studiul ca incepatorii lor bla bla bla...pai sa-i vezi frate ppe ai nostri!!pai sa ma fi vazut pe mine la inceput...eram un pericol public:intram in intersectie inaintea altora(asa eram sigur ca nu pocnesc pe altul indiferent daca aveam "stop" sau nu) nu stiam de ce trebuie sa-i dau a2-a cind ma apropii de intersectie(credeam ca asa-i regulamentar..nu mi-a sppus nimeni ca treptele cutiei se folosesc in functie de nivelul puterii si viteza necesare masinii la un moment dat...cind m-a vazut ppadre ca-i dau a 2-a de la 90km/h fara sa calc frina:"ma pe ce dracu ai dat banii la scoala de soferi
'....partea de mecanica am invatat-o vrind nevrind.prima mea masina a fost o dacia 1300 ,care a fost cumparata de la un samsar si a avut toate plagile egipptului:de la inundatii datorata averselor de ploaie pina la ruperea lantului la distributie(!)...desi am cunostinte destul de solide de mecanica(care la noile generatii de masini impinzite cu j-de mii de senzori nu te mai prea ajuta)mi se mai intimpla sa merg cu 2.5 atm pe cauciuc ,sa uit de unde se deschide capota la masina pe care o conduc ppt ca acum alte preocupari mult mai importante...sa supravietuiesc si daca se poate, si bine(in ziua de azi esti bombardat de tone de informatie..cea mai multa reprezinta minciuna si manipulare si-ti treebuie o doza serioasa de neuroni si de timp sa-ti dai seama "incotro bate vintul")...hai ca o iau pe aratura ( ca unii de mai sus...dar cine dracu mai e cu "aratura in regula" in ziua de azi?)
sa ne uitam si la birna din ochii nostri inainte de a vedea paiul din ochii lor..tot asa de idioti sint si ai nostri si tot asa am fost si noi...important e sa nu se lase cu morti sau schiloditi ,ca fieru oricum se devalorizeaza
se vede ca ai bmw
in aceste conditii, este posibil ca in 10-20 de ani sa uit cum se face, mai ales ca nu se stie ce mecanisme diferite or sa mai inventeze pentru deschis capota sau desfacut roata.
chiar daca sunt unul din cei care au scris contra GM [oare de ce??? :)] si indubitabil si contra lui In, care este, cu siguranta, sustinator profesionist, recunosc ca are un farmec de ... povestitor, analist, etc si mi-ar parea rau sa isi rareasca prezenta on/off-line.
In...tine-o tot asha!!!
(cre' ca ai fost de 10 cu felicitari la romana, asa-i? dar la cati mediocri avem, ma impresioneaza un om de... certa valoare, chiar si in compunerea limbii romane)
... The Cuantic