În prezent, industria auto europeană, cât și cea mondială, se află într-un proces de tranziție, de la mașini cu motoare termice, la vehicule electrice. Pe tema electrificării și din cauza problemelor cu privire la încălzirea globală, au fost semnate mai multe tratate care prevăd ca până în 2040 să fie interzisă vânzarea de mașini noi cu motoare cu ardere internă. Printre cele mai importante astfel de proiecte, la nivel european, se numără Green Deal și Fit for 55.
Cu toate acestea, trecerea la mașini electrice va avea consecințe asupra locurilor de muncă din domeniu. La inițiativa Asociației Europene a Furnizorilor din Industria Auto (CLEPA) a fost realizat un studiu care arată că peste 500.000 angajați sunt în pericol să-și piardă locurile de muncă. Același studiu, efectuat de către PwC Strategy, arată și trei scenarii diferite cu privire la ocuparea forței de muncă și valoarea adăugată în rândul furnizorilor de componente din intervalul 2020-2040, așa cum prevede politica Green Deal.
Producția de automobile reprezintă peste 5% din totalul angajărilor din 13 state membre UE. Peste 60% dintre muncitori sunt angajați de către furnizori de componente. În Uniunea Europeană sunt nu mai puțin de 7 țări unde producția de piese și componente este la o cotă înaltă. Acestea sunt: Germania, Cehia, Franța, Italia, Spania, Polonia și România. Astfel, studiul arată oportunitățile și riscurile prezente în aceste țări, precum și evaluarea impactului diferitelor scenarii pentru atingerea obiectivelor prevăzute în Green Deal.
De multe ori, producătorii de automobile pot recupera astfel de pierderi prin preluarea sau cedarea altor activități. electrice, 70% din impactul asupra ocupării forței de muncă va fi resimțit în perioada 2030-2035. Asta arată că producția de mașini electrice va depinde foarte mult de crearea unui lanț de aprovizionare cu baterii în UE.
Furnizorii, însă, nu pot face același lucru la fel de ușor, deoarece sunt constrânși de contracte pe termen lung producătorii. În scenariul în care sunt produse doar mașiniAșa cum reiese din acest studiu, statele europene vestice vor trece mai ușor la producția de mașini electrice decât țările din Europa Centrală și de Est. Statele din ultimele două regiuni, printre care și România, vor depinde în continuare de motoare termice.
În urma realizării acestui studiu, Henning Rennert, partener PwC Strategy a declarat: “În timp ce, pe de o parte, electrificarea pune în pericol forța de muncă, în zona de propulsoare, alte abilități ale angajaților din domenii precum software-ul sau infrastructura vor fi necesare în viitor. Valoarea adăugată și crearea de locuri de muncă în tehnologiile de propulsie vor depinde de producția locală de baterii în Europa.”.
Și șeful CLEPA, Sigrid de Vries și-a exprimat îngrijorarea cu privire la pierderea în număr mare a locurilor de muncă. El a declarat că producția exclusivă a vehiculelor electrice prezintă riscuri în acest sens.
Cu toate acestea, trebuie luate în considerare și prevederile proiectului Fit for 55, care are ca obiectiv reducerea emisiilor de CO2 cu 55%, până în 2030. Însă, conform proiectului, sunt luate în calcul numai emisiile care provin din țevile de eșapament.
Nu sunt luate în considerare emisiile de producție a ale mașinilor sau a combustibililor și de generare energiei electrice. O soluție pentru reducerea tuturor emisiilor este introducerea unui sistem de creditare voluntar. Acest lucru le va oferi producătorilor posibilitatea de a facilita îndeplinirea acestor obiective cu un volum suplimentar de combustibili regenerabili.La acest capitol, de Vries a precizat: “O abordare deschisă a tehnologiei ar trebui să includă electrificarea rapidă cu energie curată și regenerabilă, completată de tehnologie de ardere curată cu combustibili regenerabili și durabili. Există mai multe opțiuni pe lângă zero emisii pe țeava de eșapament și trebuie să recunoaștem rolul pe care carburanții neutri din punct de vedere climatic îl pot juca în reducerea emisiilor, menținerea opțiunii consumatorilor, accesibilitatea și menținerea competitivității globale a Europei. Tehnologia nu este inamicul, ci mai degrabă combustibilii fosili, iar deschiderea tehnologică va fi esențială pentru a asigura o tranziție justă.”.
Asociația Europeană a Furnizorilor din Industria Auto, pe scurt CLEPA, are sediul la Bruxelles din Belgia și reprezintă peste 3000 de companii multinaționale și IMM-uri. În spațiul UE sunt angajați circa 1.7 milioane de oameni de către furnizori de componente auto.
via Profit
Mai grav e ca multi sunt de acord cu asemenea aberatii.
Dar de unde o să fie plătiți atâția șomeri ?
Poate o mai crește prețul unui certificat verde - ăla lipit de kilowat, nu de înțepat, ajuns la vreo 93 euroi de la 9 la-nceput.
Prompţi, cu siguranţă nu (mai) sunteţi..
Relevanţi... sper că urmăriţi măcar cifrele de trafic şi numărul comentariilor...
https://lifenews.ro/2021/12/06/furnizorii-de-componente-auto-electrificarea-poate-duce-la-pierderea-a-jumatate-de-milion-de-locuri-de-munca-in-ue/
Doamne... si cand ma gandesc ca exista zeci, sute de milioane de indivizi de buna-credinta care pun botu' la asa ceva...
Banuiesc ca la ei te referi. La restul care isi pierd locurile de munca in vreo 10-15 ani...pai au de pe acum timp sa se reprofileze: pot trece la facut baterii in loc de bujii si altele. In rest, masinile au nevoie de cabluri, anvelope, scaune, geamuri, tabla, etc... Despre ce vorbim aici??? Ca se moare de foame? Serios? Si ca se moare de cancer la plamani de cativa ani nu zicem nimic? De motoarele alea care polueaza de 40 de ori mai mult decat declarat in certificate, nimic? Astea nu le vedem???
Adica vesticii de ce pot??? Cum asa? Aia nu sunt tot oameni? Au 4 maini, 4 picioare, 2 creiere si 8 ochi?
Voi nu vedeti ca sunteti pacaliti?
PS: esti "pe langa" la atatea capitole, incat e imposibil sa fii reparat. Iti urez Succes! In cele din urma, e loc pentru fiecare. :)
Câte telefoane mobile se mai produc în Europa sau SUA?
Zero.
La fabrica de piroane unde prestezi tu cu carca cate cuie se produc in biroul directorului? Nici unul, iti zic eu, insa ala castiga de 50 de ori mai multi bani ca tine. Ai inteles acum cum sta treaba? Si lasa mobilele si pe Nokia in pace. Pana la urma o sa-ti permiti si tu unul.
Ce mai face directorul ???
Aaaaaaa??
Multă şomaj
Asta face
It's always a bigger fish
Faptul că răspunzi repede fără să evaluezi, i response able - se cheamă.
Nu pot convinge un orb că este orb, dacă orbul este narcisist şi mincinos.
Stai liniştit înţeleg mult mai multe decât crezi