Cei de la carVertical au analizat 23 de țări din Europa și SUA, pe o perioadă de 12 luni, iar la finalul studiului au publicat un top al celor mai transparente și mai puțin transparente piețe auto. Așa cum era de așteptat, țara noastră se află în a doua categorie.
Cercetarea se bazează pe date din rapoartele reale ale mașinilor achiziționate de către clienții platformei.
Au fost luate în considerare 6 mari criterii: procentajul mașinilor cu kilometrajul dat înapoi, valoarea medie a kilometrilor șterși de pe odometru, procentajul mașinilor avariate, media valorii daunelor, procentajul de mașini second-hand importate și vârsta medie a mașinilor verificate.
ROMÂNIA, LOCUL 20 ÎN TOPUL CELOR MAI TRANSPARENTE PIEȚE AUTO
Pentru că am pomenit deja de România, țara noastră este una dintre cele mai puțin transparente piețe auto, ocupând locul 20 în acest top care include 23 de țări.
Potrivit studiului, una din cinci mașini rulate (verificate prin intermediul platformei) are kilometrajul dat înapoi, în medie cu aproximativ 50.000 de kilometri (48.090 km).
Totodată, 67.19% din parcul auto de mașini rulate reprezintă mașinile aduse din import, iar peste jumătate sunt avariate (57.03%).Valoarea medie a daunelor, în România, este de 2.938 de euro. În special pentru că mâna de lucru este relativ ieftină.
În ceea ce privește vârsta parcului auto second-hand, România se clasează pe locul 9 din 23. Mașinile rulate de la noi din țară au o vechime puțin mai mare de 9 ani.
Letonia este cea mai puțin transparentă piața auto, potrivit studiului. Aici, 23.6% dintre mașini au kilometrajul dat înapoi. Locul secund este ocupat de Ucraina, campioana importurilor de mașini, având în vedere că peste 80% din mașinile care se regăsesc în această țară vin din import.
Pe ultima treaptă a podiumului regăsim Lituania.
MAREA BRITANIE, CEA MAI TRANSPARENTĂ PIAȚĂ DE MAȘINI RULATE
Deloc surprinzător, țările din Europa de Vest au cele mai transparente piețe auto. Marea Britanie ocupă primul loc, doar 14.5% dintre mașinile verificate prin carVertical au kilometrajul dat înapoi și 21% au suferit avarii la un moment dat.
Germania ocupă locul secund, iar Franța locul 3.
Spre exemplu, în Franța, 9.6% dintre mașinile rulate (din nou, verificate prin intermediul platformei) au kilometrajul dat înapoi. Motivul este simplu: această țară are unele dintre cele mai mari amenzi pentru fraudarea kilometrajului.Chiar și așa, Belgia are cele mai puține mașini rulate care au kilometrajul modificat (9.01%).
via carVertical
Recent adusă, 198.000 km :))))))
https://www.carvertical.com/ro/blog/masini-uzate-in-romania
"Apropo, BMW este lider când vine vorba de mașini cu kilometraj modificat, alături de alte vehicule de origine germană: Volkswagen, Audi și Mercedes-Benz.
De asemenea, modelele BMW au vizitat cel mai des atelierele de reparații pentru caroserie. Cu toate acestea, șoferii Mercedes-Benz cheltuiesc mult mai mult pentru aceste lucrări. Aceștia au trebuit să plătească mai mult de 5.000 de euro pe reparații.
Vehiculele germane (în special Audi și Volkswagen) sunt, de asemenea, cele mai căutate de vizitatorii carVertical.ro. Între timp, BMW 3 la mâna a doua este cel mai vândut model în țară."
Romanii tot limitati.
BMW e cea mai manarita si cea mai reparatia si cu toate astea, cocalarii se ingramadesc la cea mai proasta marca. Nu e surprinzator ca si soferii sunt niste cocalari.
19% masini cu km dati inapoi fata de 15 media tarilor din raport.
67% masini importate fata de media de 64%.
Aia cu daunele e sport international. Masini pocnite sunt peste tot. Am 2 cunoscuti care si-au pocnit masinile (surprinzator, Vitara ambele) cand inca aveau numere rosii. Unul a fost lovit urat in lateral in timp ce statea la semafor, celalalt a luat un cerb din plin cu vreo 80km/h. Noroc ca aveau ambii casco ca au avut reparatii in jur de 10k euro.
Oricum, datele astea nu cred sa aiba mare relevanta ca nu sunt nici oficiale nici exhaustive. Au dat si baietii un clic pe niste rapoarte, le-au adunat si le-au aruncat in presa ca sa-si faca reclama la platforma lor. Am mai vazut de astea.
Ca sa vedem la ce se orienteaza romanasii.
Daca ar fi la Ghici: BMW cea mai mare teapa si apoi VAG?
Romania e plina de experti care nu au nevoie de verificare pe carvertical. Ei stiu "din ochi" ca masina e perfecta.
Cand vad semn de BMW sau VAG, poate sa fie facuta din 10 bucati masina si sa nu corespunda VIN, ca ei tot o cumpara, doar e masina germana boss, despre ce discutam.
Ca sa intelegeti cat de prosti sunt romanii, ei vor lua mereu tepe: din cate marci exista ei vor alege BMW-uri pentru ca astea sunt cu cei mai multi km dati inapoi, astea sunt cele mai avariate si cele mai furate. Deci cam asta e nivelul de retard al natiunii.
Iar daca le zici pe nume (cocalari) se aprind repede si se supara.