STUDIU: În Europa, și mașinile electrice second-hand au kilometraje false

de Tiberiu Safta
Miercuri, 29.03.2023
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Un nou studiu realizat de o platformă de verificări auto online arată că și mașinile electrice la mâna a doua pot avea kilometrajul falsificat. În Europa, fiecare a 7-a mașină electrică second-hand are kilometrajul fraudat.

Odată cu începutul tranziției către mașini electrice, în special în Europa, producătorii au început să se concentreze mai mult asupra unei game mai mari de modele cu zero emisii. Evident, odată cu lansarea de modele electrice noi în ultimii ani pe piața din Europa, astfel de mașini au început să-și facă apariția și pe piața de vehicule second-hand.

Din păcate, nici aceste mașini nu reușesc să fie scăpate de fenomenul principal care afectează încrederea în piața auto second-hand. Este vorba, bineînțeles, despre falsificarea kilometrajului.

Potrivit unui nou studiu realizat de platforma CarVertical, 13.4% dintre mașinile electrice second-hand au kilometrajul falsificat. Cu alte cuvinte, fiecare a șaptea mașină electrică la mână a doua are odometrul manipulat.

În cazul acestor mașini, kilometrajul este foarte important, în special pentru a stabili durata de viață a bateriilor. Cei mai mulți producători de mașini electrice oferă o garanție de minim 100.000 de kilometri pentru baterii.

De regulă, acumulatorii pot avea o durată de viață mai mare de 320.000 de kilometri.

Așadar, o astfel de mașină cu kilometrajul falsificat face și mai greu de evaluat starea acumulatorului. Înlocuirea întregului acumulator poate costa zeci de mii de euro sau chiar jumătate din valoarea mașinii.

4 DIN 10 MAȘINI ELECTRICE, IMPLICATE ÎN ACCIDENTE

La final, același studiu mai arată că 4 din 10 mașini electrice au fost implicate în accidente rutiere. În funcție de gravitatea accidentelor, acumulatorul poate fi deteriorat. Astfel, bateria avariată își pierde din eficiență și, mai rău, poate reprezenta și un risc de incendiu. Tocmai din cauza costurilor mari de înlocuire a bateriei, mulți șoferi încearcă să vândă mașina ca fiind "fără accidente".

via CarVertical

Comentarii (11)

  • Nu pot sa cred… piața SH pentru electrice nu este a elitelor?, toți oameni cu bun simț care vor sa salveze planeta? Electricele nu pot exista dacă piața SH nu funcționează… acuma lăsând ironia la o parte, abia începe sa existe piața SH pentru electrice. Practic după 3-4 ani cineva care vrea mașină “noua” o va vinde pe cealaltă, si cum in urma cu 3-4 ani nu prea se vindeau electrice… va mai dura cam 2-3 ani sa vedem ce si cum.
    Aceeași intermediari le vând si pe unele si pe altele, la ce sa ne așteptăm dacă nu la țepe, așa ca fiți cu băgare de seama dacă va luați un SH ori de care ar fi.
    Oricum cea mai mare țeapă este o electrică nouă care nu ți se potrivește, dar asta este o alta poveste…
    11 4
  • Banditos
    "Oricum cea mai mare țeapă este o electrică nouă care nu ți se potrivește"

    Anul trecut, la Viena, un colorat de-al lor se tot scobea sa-si plateasca alimentarea la Mercedesul lui cel alb. A scos un card...i-a dat respins "lipsa fonduri". A facut ochii mari. A pus-o pe casierita sa mai incerce. Nimic. Inca o data. Nimic!!! Incepe a gesticula si latra la gagica la modul ca sigur are bani pe card numai ca blonda de la casierie trebuie sa fie incapabila sa opereze aparatul. Tot nimic. Nervos si vadit ofuscat dar, in acelasi timp, cu o foarte calculata incetineala, sa aiba timp sa vada si poporul prezent ca omu' are plasticele la el, scoate si al doilea card. Victorie! De curiozitate am trecut sa vad de cat bagase...15Eu. In capat.

    Sunt convins ca "gleznute goale" da, era la gleznutele goale, si-o fi spus "decat sa iau teapa cu o electrica noua mai bine un SH termic pe care nu-mi permit nici sa-l alimentez".
    9 4
  • Banditos… acum aprox 7 ani de pe cardul meu au fost plătite bilete de avion la Turkis airlines (evident hoție). Am aflat când am încercat sa plătesc un plin la benzinărie pe care mi-l permiteam înainte de a se fura banii. Am plătit cu un alt card fără sa fac scandal (ca nu-i problema benzinăriei) iar banca a returnat banii pentru ca sistemul lor a permis respectiva hoție.
    Ce treaba am eu cu Dl. respectiv si care-i relevanța exemplului tău… poate ne explici.
    De ce am spus ce am spus referitor la electrice, era legat de faptul ca Electricele SH se vând mai greu decât clasicele, cel puțin pe moment. Iar dacă ți-ai luat electrică si nu ți se potrivește ai cam luat țeapă ca sa nu mai vorbim ca in cazul Tesla prețul produsului noi a scăzut cu 20%. Adică la 60.000 un noi “Bonus” de 12.000.
    Încearcă sa o lași msi moale ca nu impresionezi si nici nu “marchezi”, bla, bla in mare.
    7 5
  • Banditos
    am sa iti fac un desen:

    teapa iti iei cand cumperi ORICE masina care nu ti se potriveste
    9 3
  • Pe bune? La o electrică sunt necunoscute si unii se hazardează ca na accelerează mult mai repede. Cam ce necunoscute sunt la o clasica? Ce anume ar face-o nepotrivită? Timpii de alimentare? Aplicații pentru stații de alimentare? Autonomie la viteza? Service in caz de daune? După cum spuneam, vorbești așa sa te afli in treaba…
    PS anunțam primiți schița/mâzgăleala. ;)
    5 0
  • Seriff
    @Banditos mie mi se potriveste un diesel fiindca imi place sa ma plimb mult nu sa stau sa dorm in parcare la kaufland asteptand cu orele sa incarc niste mizerii cu baterii.
    4 2
  • Banditos
    Bravo Sheriff!

    Ma bucur ca m-ai informat, chiar nu stiam ce ti potriveste. A fost chiar o surpriza, nu ma asteptam.

    Bagam si la "gazeta de perete" poate vecinii de bloc nu sunt inca informati si e pacat, nu?

    PS dar tu ai inteles care era mesajul textului, asa e?

    @Dutz, medicamentele pe care le iei dimineata iti afecteaza capacitatea de intelegere? La Sheriff nu ma astept la prea multe, dar tu ai deja o varsta, e imposibil sa fi ajuns pana aici suferind de analfabetism functional.
    1 2
  • Seriff
    @Banditos, am inteles mesajul textului, eu cred ca cele electrice se potrivesc spalatilor pe creier de propaganda unor smecheri.
    2 0
  • Banditos, o dam la pace si respect când vrei tu. Fiecare are dreptul de a alege pentru el si de a argumenta alegerea… dar fără Zero Emisii ca nu ne plac minciunile, ipocrizia șamd. Să le dezvolte si apoi sa le vândă ca nu vreau sa o iau de la zero, că n-am timp, sau sa subvenționez electrice (strict necesare pentru a salva planeta) cu 300 de CP si cumparate de cei care mai au 2, 3 masini. Nu exista electrică care sa bată Mazda 3, sau Kia Ceed... nu exista electrice care sa facă ce au nevoie 90% din soferi, abia dacă fac 10% din total vânzări si asta in fooooarte putine tari. Dacă vreau manipulare, ma pricep singur… ca am o vârsta ;))
    PS Spring, este la categoria Golf car, care nu-i așa există de mult.
    Te rog sa-mi spui dacă tu crezi ca am nevoie de medicamente, cam ce recomanzi din experiența proprie ;)
    1 0
  • Banditos
    @Sheriff....Nu, nu ai inteles. Dovada? tu nu trebuie sa ai tupeul sa crezi ce li se potriveste altora. Nici daca ai si mai ales cand NU AI PERMIS.

    @Dutz...asta spuneam....a cata oara?....o masina poate fi nepotrivita indiferent de motorizare. Povestea "gleznutei goale" de la Viena a demonstrat ...a cata oara?...ca exista "sarachi" de toate felurile carora nu li potriveste masina . Ii gasesti, in concentratie maxima, prin Bucuresti
    0 0
  • Hai sa nu le amestecam… clasicele încă sunt mai “flexibile” indiferent de unde locuiești, ce temperaturi sunt pe afara, ce distanță vrei sa parcurgi (chiar dacă distantele lungi nu sunt la ordinea zilei)…. si nu in ultimul rând bugetul. Cine vrea electrică are de unde si nu se mai “sta” la coada ;)
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru