MĂRCILE ASIATICE ŞI GERMANE, PREFERATELE ROMÂNILOR
Mărcile asiatice şi germane s-au clasat în primele zece poziţii la cele mai importante elemente ale studiului de satisfacţie, respectiv satisfacţia faţă de automobilul deţinut, costurile de întreţinere, intenţia de a recomanda mai departe, rezistenţa la degradare a finisajelor interioare. În ceea ce priveşte satisfacţia faţă de consumul real obţinut de automobilul deţinut, posesorii de Citroen s-au clasat pe prima poziţie în ceea ce priveşte consumul urban, pe când posesorii de Skoda s-au clasat pe prima poziţie la satisfacţia faţă de consumul extra-urban. Consumatorii sunt cel mai satisfăcuţi de fiabilitatea oferită de maşinile lor, la nivel general, pe când consumul în oraş este cel mai dezamăgitor lucru la automobilele deţinute.
Însă, atunci când îşi caută o altă maşină, respondenţii au pus caracteristicile tehnice (respectiv starea tehnică – la un automobil rulat) pe prima poziţie, urmat de preţ şi consum de carburant. Studiul nu a inclus siguranţă printre capitolele de interes la achiziţia următorului automobil.PARCUL AUTO ÎN 2012: DACIA REPREZINTĂ 30% DIN TOTAL
În ceea ce priveşte rulajul anual, Mercedes-Benz se clasează pe prima poziţie, 44.2 procente dintre respondenţii care posedă un automobil al acestei mărci spunând că parcurg peste 15.000 de kilometri pe an. Honda şi Citroen completează topul celor trei mărci ale căror proprietari spun că parcurg mai mult de 15.000 kilometri pe an. Dintre respondenţii studiului, cei mai mulţi s-au declarat posesori de Volkswagen, respectiv 15.2 procente, în timp ce datele DRPCIV anunţă că Dacia este marca dominantă în România, cu un total de 1.416.956 unităţi şi o cotă de piaţă de 31.6 procente, iar realizatorii studiului spun că diferenţa se traduce printr-o prezenţă mai redusă a posesorilor Dacia în mediul online. Volkswagen este pe locul doi, cu 12.7 procente sau 569.159 unităţi. Datele DRPCIV anunţă că România avea un parc auto de 4.485.148 unităţi în 2012. Ponderea maşinilor rulate este cea mai mică în Bucureşti.
CE MAŞINI VOR SĂ CUMPERE ROMÂNII
Totodată, datele DRPCIV arată că România avea în 2012 un parc auto bătrân, 55% dintre automobilele înmatriculate la acea vreme fiind mai vechi de 10 ani. Doar 15% dintre automobilele care erau înmatriculate în România în 2012 erau mai noi de 5 ani, iar trei la sută din total era reprezentat de automobile cu o vechime de până la doi ani. Studiul online a relevat faptul că 80% dintre respondenţi vor să cumpere o maşină la mâna a doua, nu una nouă, pentru care vor avea un buget situat între 2.000 şi 5.000 de euro, în majoritatea cazurilor. Cele mai multe maşini noi achiziționate sunt reprezentante de mărcile Dacia, Skoda şi Renault.
La polul maşinilor rulate, 93% dintre modelele Audi înmatriculate în România în 2012 erau vehicule rulate, urmate de Opel cu 92% şi BMW cu 91%. În ceea ce priveşte intenţiile de achiziţie, românii sunt cu 12% mai puţin interesaţi de a cumpăra o altă maşină în raport cu anul 2011. Majoritatea posesorilor de automobile rulate vor să cumpere tot un automobil rulat, în timp ce doar 35% dintre posesorii de automobile noi vor să cumpere tot un automobil nou. Opţiunea de achiziţie numărul unu pentru automobile noi în perioada următoare este în gama Dacia, urmată de Volkswagen şi Opel. În ceea ce priveşte clasamentul pentru automobilele rulate pe care românii vor să le cumpere, Volkswagen conduce topul cu 21.6% din răspunsuri.
PS Asta cu 9 plinuri de benzina mi-a luminat ziua. GM intr-o vreme oferea benzina pe un an de zile. La fiecare client dupa nivelul de "respect" cuvenit.
Dane, din 12 000 nu stiu daca macar 1% au avut honga. Dar gura iti spun sigur ca fac mai mult ca 25 %.
Pai daca vorbim de masini noi, cred ca VW si cu Skoda vand cel mai mult in momentul de fata, apoi cred ca Renault, PSA , Toyota, asta la masini obisnuite sa spun asa, la preturi mai mici bineinteles ca este Dacia, la premium Mercedes, Bmw si Audi vand cel mai mult fata de ceilalti, in jur de 2000 de unitati fiecare, deci Honda mai mult de cateva sute nu cred, plus ca adunate toate mai mult de cateva mii de Honde in toata tara nu exista, deci care este relevanta acestui studiu la noi pe 12 mii de persoane care oricum au alte marci in proportie covarsitoare.
Nu stiu conform caror sondaje sunt facute aceste clasamente dar eu completez cam o data pe an un chestionar de satifactie clienti din partea honda si unul din partea dealer-ului/service - ei imi trimit mai multe dar o data pe an consider ca este de ajuns.
Va dau un exemplu de rezistenta si decideti voi daca masina s-a descurcat bine sau nu:
- am dat in groapa cu una din rotile din fata de 3 ori foarte tare [am strambat janta] si a 4 oara a fost afectat si amortizorul (a inceput sa piarda gaz.)
Bravo Honda si felicitari posesorilor pentru alegerile facute. Pacat ca nu sunt mai multe reprezentante in Romania. Poate daca pe viitor va creste si cererea, se vor inmulti si dealerii.
Eu vad ca in articol se scrie ca cei intervievati au fost proprietari de masini, deci nu au fost oprite persoane pe strada si intrebate ce marca si-ar dori sau au auzit ei ca sunt mai bune. Si daca din cei aproape 12.000 de posesori, 50 au fost destul de multumiti de Honda, atunci respect pentru ei. Aceeasi marca este apreciata si in Germania de germani, prin Anglia a iesit marca cu cele mai putine probleme la motoare (cu mult mai bine decat renumitele Audi si BMW care s-au clasat chiar la polul opus), deci este posibil ca satisfactia oferita de o Honda si fie de 50 de ori mai mare decat cea oferita de o masina germana pe care dai si o caruta de bani si te intrebi apoi, pentru ce ???
Romanii inca isi iau VW si Skoda din auzite si din lipsa de informatii, insa lucrurile se vor schimba incet - incet si pe la noi. Asa cum acum 5 ani vedeai foarte rar o Toyota pe strada si acum devin din ce in ce mai dese.
http://www.auto.ro/stiri/romanii-prefera-modelele-dacia-noi-si-vw-rulate.html
Intentia romanilor de a achizitiona autoturisme in perioada urmatoare a scazut cu 12%. Totusi, principala optiune de achizitie a unei masini noi in perioada urmatoare este Dacia, in timp ce in cazul masinilor rulate, Volkswagen ocupa in continuare locul intai in topul masinilor second hand dorite, conform studiului realizat de Auto.ro cu sprijinul Daedalus Millward Brown.
Piata auto din Romania se confrunta ca o scadere de 12 procente a intentiei de achizitie de masini, in urmatoarea perioada. S-a diminuat atat intentia de cumparare a masinilor rulate cu 10%, cat si intentia de cumparare a masinilor noi cu 2%.
Principala optiune de achizitie a unei masini noi in perioada urmatoare este Dacia pentru 16.5% dintre respondentii studiului, in timp ce Volkswagen ocupa locul al doilea cu 13.4%, urmata de Opel cu 9.6%.
La capitolul masini rulate, Volkswagen se afla in topul preferintelor de cumparare cu 21.6%, 14% dintre romani aleg Opel, iar pe locul al treilea se situeaza marca BMW cu 10.8%.
In topul preferintelor cu privire la nivelul de satisfactie al autoturismului condus se afla marca Honda, acumuland 6.29 puncte dintr-un maxim de 7. Posesorii o recomanda datorita gradului ridicat de fiabilitate, costului rezonabil de intretinere si service.
Soferii care ruleaza masina un numar mare de kilometri anual aleg marca Mercedes. Skoda conduce topul la capitolul consum in afara orasului si s-a clasat pe locul al doilea la costul de intretinere, in timp ce Citroen a obtinut cea mai buna nota la consumul in oras. Nissan ocupa pozitia secunda la nivelul de satisfactie in privinta service-ului, conform studiului realizat de Auto.ro.
19% dintre soferi prefera service-urile de marca, apreciind mai mult calitatea serviciilor oferite. Pentru 52% dintre proprietarii de masini primeaza pretul oferit de service-urile independente, in timp ce 29% isi repara singuri autoturismele.
Sebastian, traducere in limba romana?
Daca ai Dacia, nu esti prezent /foarte activ in mediul online, sau cum?
==================================================
Opţiunea de achiziţie numărul unu pentru automobile noi în perioada următoare este în gama Dacia, urmată de Volkswagen.
==================================================
"În ceea ce priveşte clasamentul pentru automobilele rulate pe care românii vor să le cumpere, Volkswagen conduce topul cu 21.6% din răspunsuri."
DECI:ori romanii sunt masochisti,ori "honga" mai are de lucrat pe ici pe colo..
Ca idee, si ma voi opri, va relatez o vizita la service-ul unui dealer Honda. Nicio masina in hala, baietii jucau tenis cu piciorul (afara era cald). Seful de service mi-e amic si l-am intrebat consternat: "Da' ce faceti aici"? Raspunsul a fost simplu: "Mai nimic: revizii sau tinichigerie. Ai Honda, nu stii cat de des te obliga sa mergi in service pentru reparatii?". Am inceput sa rad. Avea dreptate. In afara de intretinere si maruntisuri (ceva articulatii, toba lovita/ruginita), masina asta nu a intrat in service timp de 20 de ani. Cea mai mare reparatie: schimbul ambreiajului la 210.000 km. Costul materialelor si al manoperei: 1000 de lei.
Deci, despre ce satisfactie "speciala" vorbim aici ?? Romanul "adaptat crizei" provocate de el insusi nu mai ia in calcul decat "bijuterii" de pana in 5000 de euro. Faptul cotidian ca toti visam pe net si deja ne imaginam cu A8-ul, 7-ele sau S-ul in fata blocului cenusiu, cu tencuiala cazuta, si "bifam" tot felul de teste si sondaje, nu pare o manifestare relevanta in contextul realitatii brute a pietei auto locale. Vrem musai marci cu prestanta, dar fumam Dacia zi de zi sau, din orgoliu nemasurat, tot SH-ul nemtesc ne potoleste foamea de "imagine". Sau poate ca SH-ul american ar starni acelasi efect (exceptand mult prea europenizatul Ford si mult prea orientalizatul Chevy), dar numai pentru cei fara prea multe tigle pe casa :D
honda ar prinde mai bine la piata romaneasca/europeana daca ar avea o gama de motorizari mai bogata.
priviti in curtea toyota si vedeti .... orice model .... are 2,3,4 motorizari .... honda civic .... 1.8 .... benzina, abia de putin timp au scos 1.6 diesel ....
honda a adus pe piata abia de putin timp dieselul si hop ! au sarit baietii cu sondajele ca-s fiabile si bune ! pai cum? cind nici nu aveau istorie(timpul necesar evaluarii pe o piata, macar vreo 3 ani) in spate ? cum poti zice de un motor ca e fiabil si constructorul abia l-a lansat de 6-10 luni pe piata ? pt. mine e neverosimil.
ca honda e cel mai mare producator de motoare de benzina din lume ... e altceva. ca alea-s bune ... foarte bine ! dar la diesel sint nou-nascuti !
acuma ... sondajul ....
dupa mine ar fi fost mai realist daca in romania marca ar fi fost mai vizibila. asa ... gargara slaba !
nu spun ca nu-s bune masinile ... eu am avut una ... dar depinde unde esti sa merite sa ti-o cumperi ! in america de nord se vinde f. bine .... acolo gasesti si masini ieftine si piese cu pret rezonabil si asigurari corecte. in ro ... pt ca nu vind mult, e scumpa ! asa ca ... faceti cum credeti, dar .... o faceti pe banii vostri !
tocmai de aia unii romani recomanda celor noi veniti pe tarimuri nord-americane : esti in america, ia-ti americana, esti in europa, ia-ti europeana ! capitolele de mai sus sint mai ieftine, cind tragi linie si aduni, iesi mai ieftin ....
daca esti pasionat, ai bani ... no problems ! ia ce doresti ... nu te uita la pret !
dar .... in afara de infiniti ... care se apropie oarecum de stilul european, restul masinilor japoneze sint departe de senzatiile de condus pe care le ofera europenii ! masinile americane .... in general orientate pe confort, nu pe senzatii ... senzatia (si nesimtirea) ti-o da faptul ca sti ca ai un V6 / V8 sub capota si dimensiunea masinii ... poate sinteti de acord cu mine ca nu e aceeasi ca atunci cind sti ca ai un 3 L de 0.9 / 1.0 ....
drumuri bune tuturor !
La americani, unde Honda vinde de rupe, e cu totul alta mentalitate. Pur si simplu, au fost exasperati de-a lungul timpului de fiabilitatea execrabila a masinilor domestice si ii intereseaza, in primul rand, o masina robusta, care sa-i duca de la A la B si sa nu se strice. De aceea, pana si putinele sau maruntele defectiuni pe care le are un VW conteaza enorm in ochii lor si tot de aceea VW nu prea e cautata acolo. Oriunde ati cauta pe net, tot timpul se leaga de VW cu privire la "poor reliability".
jazz - 15 000 eur, civic - 19 000 , acord - 24 000, crv - 30 000
Intradevar sunt bine echipate si la acest nivel de pret concurenta este mai slab echipata [cu exceptii] dar cert e ca fara sa dai banii nu poti scoate masina de showroom :). Nu au variante entry-level si masinile sunt orientate spre sportivitate adica incompatibile cu drumurile romanesti :(
In calitate de posesor Honda nici nu vreau sa fie marca mai populara in RO, sincer. Nu vreau sa vad toti manelistii cu Acorduri ca in cazul altor marci, toate pitzipoancele cu crv-uri etc sau cetateni de alta etnie care sparg seminte la coltz de strada toata ziua langa civic-uri.
Oricum daca o sa mai pot, tot Honda voi cumpara.
Eu nu pot sa spun ca ma impac cu prejudecatile astea, gen toti cocalarii conduc BMW si toti inteligentii, Lexus. Am intalnit oameni de bine, civilizati, cu Touareg sau Seria 3, cum am intalnit si tot felul de apucati in Accord sau Avensis. Iar pe Honda, ca orice companie, ii intereseaza in primul rand sa faca bani, deci sa vanda bine. Ca au un respect mai mare fata de clienti decat media, sunt de acord, dar nu pot sa-i apreciez pentru lipsa aproape totala de flexibilitate. Au asa, un aer de 'take it or leave it', care mergea odata, cand vindeau masini pe rupte in Europa doar prin viu grai, dar acum nu mai merge. Nu zic ca tb sa copieze VW, dar era o vreme in care impresionau prin originalitate, erau trendsetteri, acum par doar o Toyota ceva mai sportiva, dar nu prea (si nu prea asta se cam accentueaza, daca ma uit ca Honda nu mai are nici macar un model sportiv, pe cand Toyota are GT86). Eu, unul, mi-as dori sa vad mai multe Honda pe strazi, asta nu ar face decat sa creasca si compania, sa lanseze mai multe modele, sa fie mai atragatoare pt cat mai multi clienti.
La faza cu "take it or leave it' ai perfecta dreptate. Cam asa mi s-a prezentat si mie situatia cand am cumparat masina dar arata si mergea prea bine asa ca am decis s-o "take it" . Si eu astept multe inovatii de la Honda, variante mai puternice de motorizare si modele similare GT86 - poate noul S2000.
Nici eu nu aveam prejudecati dar pe masura ce trece timpul imi cam schimb parerea.
Mi-au trecut prin mana multe masini gen citroen, peugeot, vw, bmw, fiat si multe altele, nimic nu se compara cu japonezele. in garajul meu se gasesc 2 honda accord (una din '92 si una din '99), o toyota corolla din 2004 si un isuzi gemini din '84.
Siniciodata nu voi fi posesor de VW. Cand romanul da de bani nu-si cumpara casa sau apartament, isi cumpara Pasat!!!
salut baieti ... imi place ca aveti un dialog civilizat, vorbiti de experientele/gusturile/ideile voastre fara inflorituri .... fiti bineveniti pe-aci ...
o sugestie de-mi permiteti .... mai veniti pe-aci, cit mai des ! ... dar faceti-va cite un cont ... ca mai sint si "binevoitori" ce-or sa scrie in locul vostru ... si nu e corect sa fiti catalogati altfel decit sinteti voi in realitate ...
honda ... cum am zis mai sus ... eu personal am avut una si nu pot zice ca nu am fost multumit de ea, dar nu atit incit sa ma faca sa revin pe la ei ... inca nu am gasit marca aia de masina ce-as lua-o inc'odat' ! mai caut .... oricum prefer cit pot sa schimb marcile/modelele ca sa vad diferentele dintre ele si sa le pot compara, nu doar dpdv al calitatilor oferite de masina cit si dpdv al costurilor implicate (cost achizitie/finantare/asigurare/intretinere/revinzare/carburant) ...
drumuri bune tuturor !
Warranty Direct: Honda, Toyota şi Mercedes-Benz, în topul fiabilităţii motoarelor