Mașinile electrice și cele electrificate sunt considerate a fi mai prietenoase cu mediul înconjurător, comparativ cu o mașină termică. Dar, așa cum bine știm, au și ele dezavantajele lor, în special în ceea ce privește emisiile rezultate în urma producției și a casării lor.
Un nou studiu, realizat de Consiliul Internațional pentru Transport Ecologic, susține că mașinile electrice, pe baterii, au cele mai mici emisii pe întreg ciclul de viață. Mai ales atunci când sunt alimentate cu energie regenerabilă.
Potrivit acestui studiu, hibridele fără încărcare la priză emit de până la 2.5 ori mai multe gaze cu efect de seră, pe întreg ciclul de viață, comparativ cu mașinile electrice. Proporțiile aproape se dublează atunci când vorbim despre mașinile plug-in hybrid.
Aceste valori se aplică atunci când mașinile în cauză sunt încărcate cu energie din rețeaua națională. Atunci când este utilizată energie provenită din surse regenerabile, emisiile unui SUV hibrid sunt de 4.9 ori mai mari decât ale unui SUV electric.
Pe întreg ciclul de viață.Ca o comparație, un SUV termic emite de 6.7 ori mai multe gaze cu efect de seră față de un SUV electric pe baterii.
Pentru ca valorile să fie cât mai aproape de adevăr, ICCT afirmă că emisiile nete de gaze cu efect de seră, pe parcursul ciclului de viață al unui vehicul, includ emisiile provenite din fabricarea bateriilor și a vehiculelor, din producția de materii prime și de combustibil, din utilizarea vehiculelor și din casarea acestora la sfârșitul ciclului de viață.
În 2021, emisiile unei electrice de dimensiunii medii (pe întreg ciclul de viață) erau cu 57-68% mai mici față de o termică de dimensiuni asemănătoare. Anul acesta, valorile sunt de 66-74% și pot urca chiar până la 84% atunci când este utilizată energie "verde" pentru încărcare.
via Carscoops
Da, ciclu de viata înseamnă producție - utilizare - casare/reciclare.
"ICCT afirmă că emisiile nete de gaze cu efect de seră, pe parcursul ciclului de viață al unui vehicul, includ emisiile provenite din fabricarea bateriilor și a vehiculelor, din producția de materii prime și de combustibil, din utilizarea vehiculelor și din eliminarea acestora la sfârșitul ciclului de viață".
De altfel cei cu BMW-uri diesel sau PHEV ocupa si locurile destinate incarcarii masinilor electrice pentru ca sunt retarzi.
https://www.autocar.co.uk/car-news/advice/800-miles-week-electric-car-12-things-i-learned
Nimic nu se compara cu un DIZAL puturos. Defeat teste cu electricele, ca nu e bune, va zice voua Danut si Dutz, ca au ei studiile lor.
https://theicct.org/wp-content/uploads/2024/05/ID-161-%E2%80%93-GAR-2023_report_final.pdf
Sau incearca sa si conduci unul, s-ar putea sa iti placa
Curioase nu sunt datele studiului, ci momentul în care apare acest studiu, fix când electricele scad, iar hibridele cresc, posibil o coincidență, dar pare un tablou cunoscut de la diesel, în primă fază promovarea unui anume tip de propulsie, apoi criticarea și bineînțeles taxarea, ma aștept la taxe suplimentare pentru hibride în următorii ani .
Sfințească-se rinichii Tăi,
Vie cocălărimea Ta,
Facă-se mârlănia Ta,
Precum in cer așa și pe pământ
our values
... we envision a future where leaders around the globe use the ICCT’s expert research and technical support to develop ambitious, coordinated policies to eliminate air and climate pollution from transportation, consistent with limiting warming to well-below 2°C and pursuing efforts to limit warming to 1.5°C this century.
Intotdeauna te pregatesti pentru dragalasenii gen "peste 5 ani n-o sa mai avem aer" cand incepe cu "we envision" sau "our vision of the future" :)) In general cand apare cate-un studiu ca asta ma pregatesc sa rad copios :) Ca de obicei, cand ai nevoie sa-ti propulsezi agenda, in cazul de fata incalzirista, chemi "specialistii si expertii". :)
Cine crede asemenea balarii isi da masura naivitatii si propriei realitati, aia cu stele VERZI pe pereti. :) Evident, suflatoare ca Mateutza se agita si se bucura cand citesc "studii" ca asta. :)
E suferință mare deși prostia nu doare.
Vă rog, interesați-vă la modul științific, ce înseamnă extracția de litiu, prelucrarea lui (purificarea până la faza de metal) și dacă există posibilități de reciclare a bateriilor de litiu. Vă amintesc ca liricul este unul din cele mai toxice metale pentru om.
Pe urma mai putem vorbi.
Pe cand un studiu despre poluare generata de fabrici si uzine care mai ales noaptea emana un miros de nu poti sa deschizi geamul in oras?
Pe cand un studiu despre poluarea realizata de avioane, care decoleaza unul la 5 minute fiindca na, lumea se duce in city break, atunci nu intereseaza pe nimeni poluarea.
Tot soiul de carpe comunistoide (ca atatea alte ONGuri de extrema-stanga) isi castiga prin activism dreptul sa-si impuna propaganda imbecila cu tinte de temperatura si alte "obiective" anulate factual de istoria planetei de care se prevaleaza pt a primi finantari infiinite in timp ce majoritatea populatiei saraceste. Si tot soiul de idioti utili ii aplauda si se agita pe margine...
Salvez planeta
P.S. Mă votează alter ego!