"Aceste rezultate sunt deosebit de îngrijorătoare dacă luăm în considerare faptul că 25% din accidentele mortale sunt cauzate de viteza excesivă în rândul tinerilor conducători auto, în comparaţie cu doar 10% în rândul persoanelor mai în vârstă", a declarat Gerhard von Bressensdorf, Preşedintele Asociaţiei Europene a Şcolilor Auto.
De asemenea, un alt rezultat surprinzător al studiului se referă la şoferii germani şi la comportamentul acestora.
În 2010, studiul Goodyear îi vedea pe nemţi ca fiind cei mai prudenţi din Europa. Însă, în 2012, şoferii germani sunt printre cei mai puţin dispuşi să se supună semnelor de circulaţie. Mai mult decât atât, şoferii germani sunt şi cei mai vitezomani dintre europeni, 53% dintre aceştia susţinând că au reuşit să atingă viteza maximă a vehiculului pe care îl conduc. Acest fapt poate fi explicat şi de restricţiile de pe autostrăzile din Germania, numeroase secţiuni neavând limită de viteză. Aproape de germani se află ruşii, 46% dintre şoferii care au participat la studiu afirmând că au atins şi ei viteza maximă constructivă a automobilului pe care îl conduc.La polul opus stau şoferii tineri din Marea Britanie şi Spania, unde doar 54%, respectiv 40%, au recunoscut că au depăşit limita de viteză legală. Dintre şoferii tineri din cele două ţări, doar 18% au fost dispuşi să încerce să atingă viteza maximă a vehiculului pe care îl conduc, fapt explicabil prin amenzile ridicate din Regatul Unit şi prin numărul mare de radare fixe amplasate în ambele state. Cei mai responsabili şoferi din Europa sunt în Suedia şi în Cehia, deoarece doar 25% dintre respondenţi au ignorat vreodată un semn de circulaţie.
Pe lângă viteza excesivă şi trecerea pe culoarea roşie a semaforului, şoferii tineri din Europa sunt predispuşi şi la neadaptarea vitezei la condiţiile de drum, depăşirea mai multor vehicule în şir, conducerea sub influenţa băuturilor alcoolice şi altele.
Estimările oficială arată că sunt 16.800.000 de tineri europeni care îşi petrec timpul liber în localuri unde consumă băuturi alcoolice. Având o medie de 20% dintre tinerii şoferi care recunosc că au consumat alcool înainte să conducă, există aproximativ 3.360.000 de tineri conducători auto care conduc sub influenţa băuturilor alcoolice.Via Goodyear
Eu stiam ca numai batranii peste 80 de ani conduc cu viteza, din placere ...
Ce spui Dane tu?''53% dintre soferii germani sustin c-au atins viteza maxina''? Poi stai sa vezi la Osaka in japonia cum merg soferii,acolo 5 benzi pe sens tata nu ca in germania.Si apropo in caz ca nu stiai starea drumurilor din germania nu mai este ca acum 4 ani,sunt multe sosele,artere principale peticite.Asa ca te rog,iar vb ce nu stii draga Dan.Nu ii mai ridica in slavi pe nemti pt ca sunt cu 50 de ani in urma la japonezi.Si daca tot vb ,in Tokio si in singapore ,vei fi uimit sa vzi banda rulanta pe trotuar care te duce dintr-o statie in alta,asa ca mucles.
Faptul ca mergi tare acolo unde poti merge tare (si iti mai si permiti sa o faci, riscand amenzile de rigoare, excluzand Germania pe alocuri) nu e o nenorocire. Imbecilii care se dau insa zmei pe sosele aglomerate, in localitati, in conditii de carosabil umed trebuie sa raspunda mult mai usturator decat prevede legislatia la noi in Romanica. Nu degeaba in anumite state americane exista infractiunea de "criminal driving" pe care o savarsesti doar conducand imprudent, fara sa comiti nici un accident. Cand te gandesti ca la noi mor oameni pe sosele si in 99% din cazuri pedepsele sunt cu suspendare, te cutremuri! Cazul Huidu a revoltat opinia publica doar pentru ca a fost implicata o persoana publica. Ganditi-va ca instantele romanesti procedeaza asa in majoritatea dosarelor in care se judeca accidente soldate cu victime omenesti.