STUDIU GfK: Românii cumpără maşini după consum, marcă şi preţ

De Sebastian Toma
Publicat Joi, 24.03.2011
Un studiu al GfK a relevat faptul că pe români nu îi mai interesează atât de mult cât costă o maşină, ci cât consumă aceasta. Pe locul trei în criteriile esenţiale în alegerea unui automobil este marca acestuia.

Cei de la GfK România au făcut un studiu pentru a afla intenţiile şi dorinţele românilor în ceea ce priveşte achiziţia de automobile. Printre principalele concluzii ale studiului se află un amănunt evident în contextul economic actual: românii sunt interesaţi în primul rând de consumul unui automobil şi în al doilea rând de preţ. Pe locul trei nu se află puterea motorului sau performanţele acestuia, ci marca autoturismului, semn că automobilul este încă un simbol puternic de statut social în România, în timp ce locul patru în criteriile de selecţie ale românilor este ocupat de performanţele motorului şi de capacităţile autovehiculului. Nivelul de dotări, siguranţa, garanţia sau starea tehnică nu au ajuns

Doar 5% din cei intervievaţi intenţionează să-şi cumpere un automobil în următoarele şase luni. În 2008, 8% din cei intervievaţi manivestau intenţia de a-şi cumpăra un automobil în următoarele şase luni. În decursul anului 2009, intenţia românilor de a cumpăra un automobil în următoarele şase luni s-a situat la o cotă similară cu cea înregistrată în 2010.

În plus, în 2010, 60% din cei intervievaţi au declarat că preferă să cumpere un automobile second-hand.

Peste trei sferturi dintre cei care au declarat în 2010 că intenţionează să cumpere un autovehicul intenţionau să plătească cu bani gheaţă, din resurse proprii. În perioada 2008-2009, numărul cetăţenilor care cumpărau un automobil cu bani gheaţă era mai mic, semn că modalitatea de finanţare de la vremea respectivă era legată de instituţiile de creditare. De data aceasta, condiţiile de creditare, creşterea nesiguranţei în rândul consumatorilor şi scăderea veniturilor stabile şi-au pus amprenta şi asupra modalităţilor de plată.

Studiul Motobus a relevat şi un amănunt interesant: 38% din din români deţin o maşină proprietate personală, iar 19% dintre aceştia şi-au asigurat-o cu o poliţă CASCO. La încheierea poliţei CASCO, doar 45% dintre clienţi au menţionat preţul drept criteriu luat în calcul la alegerea asiguratorului. Pentru o poliţă RCA, 74% dintre şoferi au declarat că preţul este unul dintre criteriile esenţiale în alegerea asiguratorului. Dintre posesorii de maşini noi, 38% au în prezent CASCO, 22% au avut dar nu şi-au mai prelungit asigurarea, iar 40% nu au şi nici nu au avut CASCO – situaţie în care se regăsesc 85% dintre posesorii de maşini cumpărate la mâna a doua.

Via | GfK România

Comentarii (17)

  • Pai intr-o tara saraca ce altceva sa te intereseze...
    21 4
  • Pai dupa consum te intereseaza sa ai o masina eventual alba, cu motor de 3 litrii, care a costat noua minim 50.000 euro, pe care sa o iei din alta tara cu 3000 euro la mana a 15'a sa o aduci aici ca sa te dai mare si sa te superi ca tre sa dai taxa de prima inmatriculare mare la cilindreea aia. Inseamna sa nu stii sa te intinzi cat ti-e plapuma si sa ti se para ca a iti stii masura e ceva rusinos si te arata a fi mai prejos decat ceilalti.
    34 6
  • DecebalStefancelMare
    Trebuie sa ii intelegem si pe cei care nu vor sa inghita filozofia Dacia. Daca nu vreau sa imi iau dacie satul de atatia ani alta alternativa nu mai am decat tot cazane si tigai gen Fiat,Chevrolet etc. Poate banii nu sunt ciorditi si vreau ceva mai bun iar o adunatura de cretini ii judeca ca nu si-au cumparat dacie.
    Eu as propune ca aia care judeca sa isi vada gunoiul din ochii si pe urma sa critice.
    16 14
  • Cristi
    legat de marca vehiculului...
    Poate gresesc eu, dar marca nu ar trebui sa reprezinte un standard de calitate? Ati cumpara un model facut de o firma care lucreaza la standardele dorite (piesele au fost rulate, deci fiabilitate ridicata) sau o chinezarie care sa presupunem ca ar fi copie fidela, dar de care nu ati auzit nimic?
    Imi cer scuze daca atac pe cineva aici, dar in domeniul tehnic nu ar trebui sa fie concurentza modei ceasurilor sau a hainelor. Tehnologia din spatele unui produs vine si cu firma care-l produce. Pe scurt nu as cumpara nici un produs (ce necesita o tenologie avansata pentru a fi produs) de la o firma de care nu am auzit, oricat de perfecte ar fi caracteristicile. Nu ma refer la sigla de pe radiator ma refer la miile de chinezarii de proasta calitate care ne invadeaza , mai nou si in lumea auto.
    13 3
  • @lol
    Taran limitat.

    O masina nu de 3000 dar de 5000-6000 de EUR poate sa fie un Pajero, un Patrol cu care vreau eu sa ma plimb la munte, poate sa fie un Mercedes w126 impecabil, care-mi confera un confort si fiabilitate deosebite, etc.
    Nu-ti iei masina de 10 ani sa te dai mare, daca vrei sa te dai mare iti iei Q7, un cazan scump, nefiabil, etc.

    Sau de ce sa nu-mi iau masina mea un C220 cdi SportCoupe cu 8000 in loc sa-mi iau Logan, Peugeot 206, sau alt cazan, cand eu am 10 airbag-uri, ESP, piele, clima, trapa, etc. si consuma 9% in oras?
    15 23
  • ( lipseste cumva sfarsitul primului paragraf? .. sau se termina asa abrupt :P )

    Nu cred ca studiul ( sau poate articolul ) prezinta situatia "corect". Daca mergi pe strada si intrebi pe unu in statia de tramvai " la ce te uiti cand cumperi masina - la consum sau la pret ? " rezultatele vor fi un pic... gresite.
    Ar trebui poate si o corelare a raspunsurilor referitoare la "consum sau pret" relativa la zona de pret a masinii pe care ar intentiona sa o cumpere respectivul. Am afla astfel ca romanii dau 11000E pe un logan diesel ca sa consume putin .. desi diferenta de pret este de 500-600Euro/an la 15000km/an parcursi si au mari sanse sa inghita o "fumigena" pe la 50000km ( asta cata vreme nu avem preturi de 7 lei pe litru... ca mai creste un pic diferenta ). La un A8, in schimb, cumperi TDI 3.0 nu pentru ca "eftinika salveaza rRomanik" ci , poate, pentru ca de diferenta de bani pana la cinestie ce monstru pe menzina iti faci un fulopshans de moare lumea.
    ( desi am abordat, ca exemplu, loganul, se poate inlocui cu cam orice masina pana in 15-18000euro . . . deci usurel cu comentariile de genul "da ce ai ma cu dacia ca este foarte buna" ... stim cu totii cat este buna, dar nu asta este subiectul discutiei )
    11 3
  • ........
    romani trebuie sa inteleaga ca santem prea saraci sa ne cumparam masini ieftine
    10 4
  • @ gtrazvan
    VW, Audi si Porsche au donat 2.5 milioane euro victimelor cutremurului din Japonia
    VW, Audi si Porsche au donat impreuna 2.5 milioane euro victimelor cutremurului din Japonia . VW si Audi au donat cate 1 milion euro fiecare iar Porsche a donat 500,000 euro ( http://carscoop.blogspot.com/2011/03/volkswagen-audi-and-porsche-donate-25.html ) . Ca fapt divers, Fiat SpA ( Fiat auto ) si Fiat Industrial au donat fiecare cate 100,000 euro victimelor cutremurului din Japonia .
    11 3
  • BaditzaEx
    Romanii...
    tre sa inteleaga sa sa-si achizitioneze masina dupa nevoi, resurse si chiar caracteristicile orasului, astfel daca in Brasov merge un Duster / Outlander, in Bucuresti mai degraba merge un Sandero / Colt ( am dat ex o marca ieftina romaneasca si una japoneza care se cunoaste a fi o marca f buna destul accesibila ) , ma refer la un om care are un trai decent isi cunoaste lungul nasului, nu doreste sa parvina / sa faca impresii decat prin propria persoana, care doreste ceva nou si-si apreciaza munca, ca nefiind SH.
    Criteriul asta cu marca nu prea mai mi se pare asa important, totusi pentru ca , a avea o < marca > nu mai este demult un criteriu care sa reprezinte fiabilitatea crescuta ci mai degraba senzatia de Premium ( exceptant marcile chinezesti ) .
    Mi-ar placea sa traiesc intr-o Romanie unde fiecare sa-si cunoasca locul si valoarea , unde la volanul unui Mercedes sau Bmw sa vad doar intelectuali ( doctori, avocati ...) care au muncit si au ajuns la o varsta sa-si permita , nu manelari care nu sunt in stare nici manualul de intrebuintare sa-l citeasca .
    17 2
  • @ gtr razvan - din pacate limbajul tau agresiv si limitat denota ce gen de om esti. Daca ai fi ceva mai atent ai vedea ca romanii, in general, tind sa isi cumpere masini cu care sa se dea mari, care sa ii faca sa para ceva ce nu sunt, desi nu isi permit nici intretinerea, nici impozitul si nici taxa de prima inmatriculare. In schimb stiu sa se planga de consum si intretinere in aceeasi masura in care sa plang de taxa de prima inmatriculare. Toate astea pentru ca nu isi calculeaza rational ce masina isi permit de fapt. Imi pare rau ca te-ai simtit jignit de parerea mea, dar din punctul meu de vedere asta e realitatea. Vorbesti de masini mai ieftine si noi ca fiind cazane, dar un pajero vechi de 12 ani e o "scula", deh... acum inteleg de ce te-ai simtit atacat . Sincer eu as prefera un 206 nou in fata unei masini vechi, ca nu imi cade nici rangul si nici nu am nimic de demonstrat cu masina asa cum faci tu. Nu masina te defineste ca persoana, tu o faci.
    11 5
  • Din pacate romanul nu se dezminte. Isi cumpara masina pe care a visat-o acum 15-20 de ani. Fiindca nu-si permite masina la care viseaza astazi. De aia sunt pline drumurile de BMW-uri care erau la moda imediat dupa revolutie, de Lagune, Golfuri 2 si 3, A4 din 90 etc. Si toti se vaita ca-s piesele scumpe, la fel reviziile, isi cumpara cauciucuri doar second-hand si ... cel mai tare ma amuz cand ma intalnesc cu ei la drum intins. Conducand o masina de firma la care nu conteaza consumul (nu ca ar fi mare caci nu e) cand vad unul in tromba cum ma depaseste apas usor crescator acceleratia. Dupa cativa km tipul se lasa pagubas vazand ca pozitia din fata mea il ustura la buzunar.
    5 10
  • Cred ca Daciile noi, Hyundai-ul Accent, Fiaturile Linea si Grande Punto, Renaultul Clio sunt masini decente care confera spatiu, motoare bune si unele si siguranta sporita. In locul unor second-hand-uri cu staif prefer modelele de mai sus in varianta noua sau second cu vechime redusa.
    9 6
  • @Bethurbazal
    daca firma la care lucrezi avea bmw-uri parca vad ca cele pe care le-ai enumerat tu ar fi cazane(nu ca nu ar fi).....omul isi schimba pare in functie de ce conduce sau ce a condus si nu cred ca tu ai fi exceptia
    7 2
  • @liviu
    Eu am o masina de serviciu pe care lumea nu da doi bani din ignoranta. Cred ca n-ai inteles bine ce-am vrut sa spun. Am adus un argument de zi cu zi.
    3 2
  • Taranu'
    gtrazvan, tu esti un alt exemplu de mamaligar:)
    8 1
  • alt taran limitat
    @gtrazvan
    "O masina (...)de 5000-6000 de EUR poate sa fie un Mercedes w126 impecabil, care-mi confera un confort si fiabilitate deosebite (...) am 10 airbag-uri, ESP, piele, clima, trapa, etc"
    Serios? Asta e perceptia ta?O masina care nu se mai produce de 20 de ani susti ca este impecabila, dar o Dacie produsa in 2011 pt tine e cazan?

    Parca esti o fufa care isi ia un laptop roz.
    11 1
  • Silverblade
    fiecare cu parerea lui
    Evident, am si eu parerea mea, dar sunt curios daca in urma discutiilor de pe site a fost vreodata cineva care sa reuseasca sa schimbe parerea altcuiva?
    Ati intalnit vreodata pe cineva care sa spuna in urma argumentelor altcuiva: "Da, m-ai convins, cred ca ai dreptate."?
    Eu inca n-am vazut asa ceva, ba de cele mai multe ori discutiile ajung repede la argumente de genul: esti un prost, un nesimtit, habar n-ai, esti varza, eu sunt smecher tu esti fraier etc. Chiar si atunci cand unii oameni vorbesc de niste chestiuni exclusiv tehnice.
    Asa ca n-are nici un rost sa mai spun ce cred si rog pe oricine se simte deranjat de faptul ca imi permit o parere sa treaca direct la insulte. Vreau inventivitate si imaginatie - in special de la cei cu 10 airbaguri, piele (roasa) si clima (nefunctionala).
    5 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru