STUDIU GfK: Românii cumpără maşini după consum, marcă şi preţ
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Cei de la GfK România au făcut un studiu pentru a afla intenţiile şi dorinţele românilor în ceea ce priveşte achiziţia de automobile. Printre principalele concluzii ale studiului se află un amănunt evident în contextul economic actual: românii sunt interesaţi în primul rând de consumul unui automobil şi în al doilea rând de preţ. Pe locul trei nu se află puterea motorului sau performanţele acestuia, ci marca autoturismului, semn că automobilul este încă un simbol puternic de statut social în România, în timp ce locul patru în criteriile de selecţie ale românilor este ocupat de performanţele motorului şi de capacităţile autovehiculului. Nivelul de dotări, siguranţa, garanţia sau starea tehnică nu au ajuns
Doar 5% din cei intervievaţi intenţionează să-şi cumpere un automobil în următoarele şase luni. În 2008, 8% din cei intervievaţi manivestau intenţia de a-şi cumpăra un automobil în următoarele şase luni. În decursul anului 2009, intenţia românilor de a cumpăra un automobil în următoarele şase luni s-a situat la o cotă similară cu cea înregistrată în 2010.
În plus, în 2010, 60% din cei intervievaţi au declarat că preferă să cumpere un automobile second-hand.Peste trei sferturi dintre cei care au declarat în 2010 că intenţionează să cumpere un autovehicul intenţionau să plătească cu bani gheaţă, din resurse proprii. În perioada 2008-2009, numărul cetăţenilor care cumpărau un automobil cu bani gheaţă era mai mic, semn că modalitatea de finanţare de la vremea respectivă era legată de instituţiile de creditare. De data aceasta, condiţiile de creditare, creşterea nesiguranţei în rândul consumatorilor şi scăderea veniturilor stabile şi-au pus amprenta şi asupra modalităţilor de plată.
Studiul Motobus a relevat şi un amănunt interesant: 38% din din români deţin o maşină proprietate personală, iar 19% dintre aceştia şi-au asigurat-o cu o poliţă CASCO. La încheierea poliţei CASCO, doar 45% dintre clienţi au menţionat preţul drept criteriu luat în calcul la alegerea asiguratorului. Pentru o poliţă RCA, 74% dintre şoferi au declarat că preţul este unul dintre criteriile esenţiale în alegerea asiguratorului. Dintre posesorii de maşini noi, 38% au în prezent CASCO, 22% au avut dar nu şi-au mai prelungit asigurarea, iar 40% nu au şi nici nu au avut CASCO – situaţie în care se regăsesc 85% dintre posesorii de maşini cumpărate la mâna a doua.
Via | GfK România
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Intern
-
Galeria Țiriac Collection, cea mai mare colecție privată de automobile din România, tocmai a primit două exponate noi. Este vorba despre două modele Porsche 911, dintre care unul este GT3 R Rennsport, un model produs în doar 77 de exemplare. (04.12)
-
Potrivit noilor date furnizate de Asociația Constructorilor de Automobile din România, vânzările de mașini noi în România au scăzut cu 8 în luna noiembrie. Pentru ultimele 11 luni, vânzările au rămas în creștere față de anul trecut. (02.12)
-
Un nou studiu al pieței de mașini second hand din țara noastră arată că mai multe mașini au trecut prin mai mult de două schimbări de proprietar. Există cazuri în care mai multe mașini au trecut prin mâinile a nu mai puțin de 24 de proprietari diferiți pe parcursul vieții acestora. (28.11)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- STUDIU: Doar 1% din proprietarii de mașini electrice ar reveni la termice
- Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
Eu as propune ca aia care judeca sa isi vada gunoiul din ochii si pe urma sa critice.
Imi cer scuze daca atac pe cineva aici, dar in domeniul tehnic nu ar trebui sa fie concurentza modei ceasurilor sau a hainelor. Tehnologia din spatele unui produs vine si cu firma care-l produce. Pe scurt nu as cumpara nici un produs (ce necesita o tenologie avansata pentru a fi produs) de la o firma de care nu am auzit, oricat de perfecte ar fi caracteristicile. Nu ma refer la sigla de pe radiator ma refer la miile de chinezarii de proasta calitate care ne invadeaza , mai nou si in lumea auto.
O masina nu de 3000 dar de 5000-6000 de EUR poate sa fie un Pajero, un Patrol cu care vreau eu sa ma plimb la munte, poate sa fie un Mercedes w126 impecabil, care-mi confera un confort si fiabilitate deosebite, etc.
Nu-ti iei masina de 10 ani sa te dai mare, daca vrei sa te dai mare iti iei Q7, un cazan scump, nefiabil, etc.
Sau de ce sa nu-mi iau masina mea un C220 cdi SportCoupe cu 8000 in loc sa-mi iau Logan, Peugeot 206, sau alt cazan, cand eu am 10 airbag-uri, ESP, piele, clima, trapa, etc. si consuma 9% in oras?
Nu cred ca studiul ( sau poate articolul ) prezinta situatia "corect". Daca mergi pe strada si intrebi pe unu in statia de tramvai " la ce te uiti cand cumperi masina - la consum sau la pret ? " rezultatele vor fi un pic... gresite.
Ar trebui poate si o corelare a raspunsurilor referitoare la "consum sau pret" relativa la zona de pret a masinii pe care ar intentiona sa o cumpere respectivul. Am afla astfel ca romanii dau 11000E pe un logan diesel ca sa consume putin .. desi diferenta de pret este de 500-600Euro/an la 15000km/an parcursi si au mari sanse sa inghita o "fumigena" pe la 50000km ( asta cata vreme nu avem preturi de 7 lei pe litru... ca mai creste un pic diferenta ). La un A8, in schimb, cumperi TDI 3.0 nu pentru ca "eftinika salveaza rRomanik" ci , poate, pentru ca de diferenta de bani pana la cinestie ce monstru pe menzina iti faci un fulopshans de moare lumea.
( desi am abordat, ca exemplu, loganul, se poate inlocui cu cam orice masina pana in 15-18000euro . . . deci usurel cu comentariile de genul "da ce ai ma cu dacia ca este foarte buna" ... stim cu totii cat este buna, dar nu asta este subiectul discutiei )
Criteriul asta cu marca nu prea mai mi se pare asa important, totusi pentru ca , a avea o < marca > nu mai este demult un criteriu care sa reprezinte fiabilitatea crescuta ci mai degraba senzatia de Premium ( exceptant marcile chinezesti ) .
Mi-ar placea sa traiesc intr-o Romanie unde fiecare sa-si cunoasca locul si valoarea , unde la volanul unui Mercedes sau Bmw sa vad doar intelectuali ( doctori, avocati ...) care au muncit si au ajuns la o varsta sa-si permita , nu manelari care nu sunt in stare nici manualul de intrebuintare sa-l citeasca .
Serios? Asta e perceptia ta?O masina care nu se mai produce de 20 de ani susti ca este impecabila, dar o Dacie produsa in 2011 pt tine e cazan?
Parca esti o fufa care isi ia un laptop roz.
Ati intalnit vreodata pe cineva care sa spuna in urma argumentelor altcuiva: "Da, m-ai convins, cred ca ai dreptate."?
Eu inca n-am vazut asa ceva, ba de cele mai multe ori discutiile ajung repede la argumente de genul: esti un prost, un nesimtit, habar n-ai, esti varza, eu sunt smecher tu esti fraier etc. Chiar si atunci cand unii oameni vorbesc de niste chestiuni exclusiv tehnice.
Asa ca n-are nici un rost sa mai spun ce cred si rog pe oricine se simte deranjat de faptul ca imi permit o parere sa treaca direct la insulte. Vreau inventivitate si imaginatie - in special de la cei cu 10 airbaguri, piele (roasa) si clima (nefunctionala).