STUDIU: Germanii cumpără maşini din ce în ce mai puternice - media a ajuns la 138 CP

de Mircea Meșter
Miercuri, 22.08.2012
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Media de putere a maşinilor vândute în Germania în 2012 a ajuns la 138 de cai, vârful absolut în întreaga istorie. Nemţii se află pe poziţia întâi în Europa la acest capitol.

Niciodată în istorie nu s-a mai întâmplat ca media puterii maşinilor vândute în Germania să fie atât de ridicată.

Ferdinand Dudenhöffer
Coordonator cercetare

Un studiu al Universităţii din Duisburg-Essen (Germania) arată că germanii sunt şoferi cu apetit crescând pentru maşinile puternice. Conform unei analize efectuate în perioada 2009-2012 pe toată plaja de maşini vândute în Germania, media de putere dezvoltată de motoarele tuturor maşinilor vândute în Germania a crescut de la 95 cai putere (1995) până la 138 de cai putere (2012).

Studiul din 2012 a luat în considerare maşinile vândute în primele şapte luni ale anului în curs, iar valoarea medie rezultată - 138 de cai putere - o depăşeşte pe cea din 2011, când media puterilor tuturor maşinilor vândute de dealerii germani a fost de 135 de cai.

Conform analizei coordonate de , motivul din spatele acestei creşteri este reprezentat de faptul că procentul maşinilor diesel a crescut constant în ultimii ani pe fondul expansiunii modelelor SUV.

În 2012, media de putere a motoarelor diesel vândute în Germania a fost de 154 de cai putere.

TOPUL PE MĂRCI

La nivelul brandurilor auto conduce Porsche, media exemplarelor mărcii din Stuttgart care au ajuns în garajele clienţilor fiind de 323 de cai putere. Pe locul al doilea s-a clasat Jaguar (281 CP) şi Land Rover (216 CP). De altfel, media maşinilor de lux vândute a fost - normal - cea mai ridicată din întreg spectrul auto: 322 de cai, cu 28 mai mulţi decât în 2009. În ceea ce priveşte mărcile de volum, Opel (126 CP) depăşeşte Volkswagen (124 CP). Cifrele altor constructori: BMW - 194 CP, Audi - 179 CP, Mercedes - 175 CP, Volvo - 160 CP.

via AFP 
foto Motor-talk

Comentarii (15)

  • Fangli
    au bani.ce sa le faci? eu de abia duc in spate un Logan 1.4 si 75 cai.
    57 2
  • Era si normal ca media sa creasca din '95 pana azi.Acum 17 ani,dintr-un 1.4 se scotea 60-100 cp iar acum 120-180 cp
    41 2
  • e firesc mai ales ca au si pe ce merge cu acei cai.....in schimb la noi degeaba ii ai asa multi:))))
    34 0
  • Este de asteptat. Daca s-ar face acelasi studiu si in Romania, ar iesi o crestere mult mai mare. Diferenta e ca ei au autostrazi, multe fara limita pe care sa se dea, iar noi caricaturi de strazi pe care unii le considera autostrazi si fac raliuri cu ale lor BMW, Audi, Mercedes. Deci diferenta e cultura !
    19 2
  • Mestere una mai gogonata nu cred ca puteai sa o zici, tot in aceiasi gama de traznai puteai sa scri :

    „ Dacia produce masini cu 50% mai puternice decat in 1995”

    Respectiv..in 1995 Dacia 1310 avea 54 CP iar in 2012 Dacia Logan 1.2 are 75 CP, este evident ca Dacia tinde catre segmentul premium cu o asa crestere de putere..dupa logica ta evident =))))))))))))))
    10 7
  • Nemtii au inceput sa faca autostrazi destul de devreme, plus ca dupa razboi cunostiintele in a face autostrazi nu s-au pierdut.
    Un prieten zicea ca in '50 nemtii construiau autostrazi, noi construiam comunismu', dupa '90 nemtii tot construiesc autostrazi, noi construim palate de parlamentari. O avea omu dreptate, ce sa zici.
    13 1
  • antonny
    si noi tot pe acolo ne invartim cu puterea ............
    3 4
  • nu cred, la noi probabil media e intre 100 si 110 cai putere
    6 1
  • scuderia
    au ei cele mai puternice masini, dar sa nu uitam ca au si ce face cu ele
    5 0
  • Nemtii au autostrazi construite inca de pe vremea lui Hitler! Acesta ordonase constructia de autostrazi pentru a putea cuceri Europa! Acum au cucerit-o, dar altfel...
    5 2
  • Daca ne gandim ca majoritatea persoanelor pe care le cunosc din Germania au salariu de la 4-5000 in sus, este normal sa isi cumpere astfel de masini + au unele autostrazi fara limita de viteza.
    La noi vorba lui @Fangli. Bine punctat !
    3 5
  • @ScorpyonVAG
    4-5000 eur este mult peste media din Germania, care e in jurul la 1500 eur (net).
    Avantajul mare este leasingul ieftin, intre 2-4%
    asta e daca ai rating de tara bun.
    5 0
  • pe scorpyon il pacalesc toti:)))) 4-5 mii da ce lucreaza aia mai nene?? inginer in amsterdam ridica 2000 ce tot vb acolo??
    5 0
  • Mda ...nu e chiar asa de mirare acest fapt...puterea a crescut mult la un motor mic,la fel si tehnologia in ultimii ani...Iar daca stam sa ne gandim bine ,la ce infrastructura au ei..normal ca iti trebuie o masina de minim 100 de cai,si se pare ca la ei isi permite multa lume,dar nici acest lucru nu este de mirare pt ca salarul mediu,sau o pensie medie este cu muulllt peste cea de la noi din tara!!!
    4 0
  • phlorin81
    Acest articol e un bluf... Mare de tot......
    Contrar tuturor opiniilor voastre cum ca nemtii au autostrazi si noi nu, motivul pt cresterea puterii e altul...
    Va explic in cele ce urmeaza...
    Luam de exemplu un BMW 320d E46 care la lansare avea 136 de cai,faceliftul avea 150ps pt ca mai apoi acelasi lucru sa se intample si cu E90 163ps la lansare, dupa 177ps iar faceliftul chiar si 184ps ca si 320d F30 proaspat lansat....
    Neamtu isi ia acelasi 320d dar cu fiecare generatie noua, puterea modelului e superioara celui inlocuit, nu ca ar avea el o trezire de orgoliu cum ca ar vrea masini mai puternice in garaj....
    5 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru