Un studiu al Universităţii din Duisburg-Essen (Germania) arată că germanii sunt şoferi cu apetit crescând pentru maşinile puternice. Conform unei analize efectuate în perioada 2009-2012 pe toată plaja de maşini vândute în Germania, media de putere dezvoltată de motoarele tuturor maşinilor vândute în Germania a crescut de la 95 cai putere (1995) până la 138 de cai putere (2012).
Studiul din 2012 a luat în considerare maşinile vândute în primele şapte luni ale anului în curs, iar valoarea medie rezultată - 138 de cai putere - o depăşeşte pe cea din 2011, când media puterilor tuturor maşinilor vândute de dealerii germani a fost de 135 de cai.
Conform analizei coordonate de , motivul din spatele acestei creşteri este reprezentat de faptul că procentul maşinilor diesel a crescut constant în ultimii ani pe fondul expansiunii modelelor SUV.
În 2012, media de putere a motoarelor diesel vândute în Germania a fost de 154 de cai putere.TOPUL PE MĂRCI
La nivelul brandurilor auto conduce Porsche, media exemplarelor mărcii din Stuttgart care au ajuns în garajele clienţilor fiind de 323 de cai putere. Pe locul al doilea s-a clasat Jaguar (281 CP) şi Land Rover (216 CP). De altfel, media maşinilor de lux vândute a fost - normal - cea mai ridicată din întreg spectrul auto: 322 de cai, cu 28 mai mulţi decât în 2009. În ceea ce priveşte mărcile de volum, Opel (126 CP) depăşeşte Volkswagen (124 CP). Cifrele altor constructori: BMW - 194 CP, Audi - 179 CP, Mercedes - 175 CP, Volvo - 160 CP.
via AFP
foto Motor-talk
„ Dacia produce masini cu 50% mai puternice decat in 1995”
Respectiv..in 1995 Dacia 1310 avea 54 CP iar in 2012 Dacia Logan 1.2 are 75 CP, este evident ca Dacia tinde catre segmentul premium cu o asa crestere de putere..dupa logica ta evident =))))))))))))))
Un prieten zicea ca in '50 nemtii construiau autostrazi, noi construiam comunismu', dupa '90 nemtii tot construiesc autostrazi, noi construim palate de parlamentari. O avea omu dreptate, ce sa zici.
La noi vorba lui @Fangli. Bine punctat !
4-5000 eur este mult peste media din Germania, care e in jurul la 1500 eur (net).
Avantajul mare este leasingul ieftin, intre 2-4%
asta e daca ai rating de tara bun.
Contrar tuturor opiniilor voastre cum ca nemtii au autostrazi si noi nu, motivul pt cresterea puterii e altul...
Va explic in cele ce urmeaza...
Luam de exemplu un BMW 320d E46 care la lansare avea 136 de cai,faceliftul avea 150ps pt ca mai apoi acelasi lucru sa se intample si cu E90 163ps la lansare, dupa 177ps iar faceliftul chiar si 184ps ca si 320d F30 proaspat lansat....
Neamtu isi ia acelasi 320d dar cu fiecare generatie noua, puterea modelului e superioara celui inlocuit, nu ca ar avea el o trezire de orgoliu cum ca ar vrea masini mai puternice in garaj....