STUDIU: Generatiile tinere nu sunt interesate de masini
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Un studiu efectuat de cei de la J.D. Power a relevat faptul ca generatia tanara de azi nu este la fel de interesata de masini precum erau generatiile precedente. Studiul a fost efectuat prin analizarea a sute de mii de postari de pe site-uri precum Autoblog, bloguri personale, si retele de socializare precum Facebook si Twitter. Cercetatorii au studiat generatia nascuta intre 1980 si 1990, pe care i-au impartit doua categorii: adolescenti(12-18 ani) si carieristi ( 22-29 ani).
Potrivit cercetatorilor, perceptia tinerilor s-a schimbat in privinta necesitatii de a avea o masina si a dorintei de a avea un automobil. Astfel, adolecentii si tinerii adulti din America nu isi mai doresc o masina la fel de mult precum isi doreau cei din generatia precedenta. Cei de la J.D. Power considera ca motivul pentru acest lucru poate fi economic, deoarece americanii trec prin cea mai grea recesiune din ultimii 80 de ani.
Totodata, nevoia tinerilor de a se intalni fizic a scazut odata cu avantul tehnologiei moderne de comunicare.
Nevoia unui mod de transport personal scade pe masura ce tinerii se intalnesc din ce in ce mai rar, deoarece acestia comunica prin intermediul internetului si al telefoniei mobile. Acest fenomen a fost deja intalnit in Japonia, care este prima tara dezvoltata industrial in care s-a observat un declin al numarului de persoane care detin un atuomobil. Fenomenul a fost intalnit cu precadere in Tokyo si este specific zonelor urbane aglomerate.Tendinta renuntarii la automobile este un mare pericol pentru industria auto, iar aceasta ramura a industriei din Japonia a fost deja afectata de acest fenomen. Numeroase afaceri care sunt dependente de automobile, cum ar fi restaurante si magazine, au fost deja afectate. Aceasta veste este cu atat mai trista pentru industria auto daca luam in vedere faptul ca aceasta generatie are cea mai mare putere de cumparare din istorie.
Singura piata care prezinta o tendinta contradictorie rezultatului acestui studiu este China, unde cererea pentru automobile este situata la acelasi nivel ca anul trecut, si chiar a inregistrat cresteri pe unele segmente. Tocmai de aceea, producatorii de automobile se indreapta spre China pentru a vinde mai multe automobile, in ciuda faptului ca industria din China dezvolta propriile sale modele.
Via | LaTimes
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din General
-
Hyundai a anunțat oficial că va avea un nou CEO începând din 2025. Noul CEO al constructorului sud-coreean va fi Jose Munoz, actualul șef al filialelor nord-americane ale mărcilor Hyundai și Genesis. (19.11)
-
Uniunea Europeană și China ar fi ajuns mai aproape de finalizarea unui acord cu privire la situația taxelor vamale pentru mașinile electrice chineze, potrivit unei surse chineze. Negocierile între cele două părți vor fi reluate în această săptămână. (18.11)
-
Bugatti a stabilit un nou record mondial cu modelul său decapotabil W16 Mistral. Noul model este oficial cea mai rapidă decapotabilă de serie din lume, după ce a atins o viteză maximă de 453 km/h. (14.11)
- Aceștia sunt finaliștii pentru titlul de Mașina Anului 2025 în Europa: Dacia Duster pe listă
- Interviu cu Sebastien Loeb, legenda vie din WRC: "Dacia mi-a dat șansa să îmi trăiesc, în continuare, pasiunea"
- Noul Audi A5L debutează în China: ampatament lung și formă de sedan clasic
- Prima imagine cu interiorul noului Hyundai Ioniq 9
- Volvo nu renunță la XC90. Va fi produs atâta timp cât va exista cerere
Deranjant nu este numai faptul ca pierdem aproape un sfert de viata in trafic, ci si ceea ce respiram.
Un exemplu: am mers trei zile prin Bucuresti doar cu bicicleta, purtand pe fata o masca antipoluare speciala pt. ciclisti (in Londra e la mare cautare, e un oras destul de poluat). Ei bine, dupa aproximativ 150km parcursi, in zona de absorbtie a aerului este deja depus un strat negru de smog, incepand sa arate ca filtrul de aer al masinii. Se vede foarte clar ca nu este numai praf, sunt niste particule foarte negre, care sigur sunt hidrocarburi. Ganditi-va ca aceste particule (care sunt FOARTE cancerigene, nocive, iritante etc.) odata intrate in plamani, nu mai ies. DELOC! Practic pt. locuitorii unui oras precum Bucurestiul, a suferi sau nu de o boala grava precum cancerul este un fel de loterie. Reziduurile alea sunt in noi toti, indiferent ca mergem cu S-Klasse, Logan, autobuzul sau bicicleta.
In Vestul indepartat, dincolo de balta, la 8USD ora de parcare, nu-ti mai vine sa iesi cu masina la servici decat daca ai neaparat nevoie sau intarzii.
Interesul e garla...nu prea e paraua...
La cum este vazuta masina in ziua de azi, la cate gadget-uri au pe ele masinile astea moderne si la cat de "dastepte" sunt, astia tineri, in marea majoritate, sunt in limba dupa ele. Si nu vorbesc doar de Romania...
Daca saormarii astia s-ar fi dus la un salon auto mare, ar fi vazut si ei cat baleste pustimea la masini si la motociclete. Daca si-ar permite, mai mult de 90 % dintre ei si-ar lua pe loc o masina, sau o motocicleta, indiferent cat de "stift" ar fi...
@ Alex Radoi
In principiu, ai dreptate cu cateva chestii. Dar faci si multe confuzii grave.
In primul rand, nu tot poporul roman e mult prea ignorant. Urasc din rarunchi generalizarile iar asta este o generalizare absolut gretoasa. Daca spuneai ca o parte (mai mica sau mai mare) a poporului roman e mult prea ignoranta, te mai credeam. Apropo, te-ai inclus si pe tine in acea multime denumita "popor roman"?
Omiti un element extrem de important desi nu poti sa spui ca nu stii despre ce e vorba. Infrastructura. Daca ai un serviciu la dracu-n praznic sau diverse treburi in diverse locuri, te-ai ars. Sa zicem ca stai in Colentina si lucrezi in Drumul Taberei. Cu ce mergi si cat faci pana acolo?. Cu masina pierzi un sfert din viata, fara masina pierzi o jumatate...Simplu de tot calculul...
Fritii din Berlin despre care spui tu ca nu mai simt nevoia unei masini au alta viziune. De masina are nevoie aproape oricine, intr-o masura mai mica sau mai mare. Este vorba aici de alt calcul la fel de simplu: “RATB-ul” berlinez e mai ieftin si mai rapid pentru majoritatea deplasarilor...
Daca ai S-Klasse sau oricare alta masina cu filtru de aer la ventilatie, mare parte din reziduurile alea nu ajung in tine...
Dar Loganul nu are filtru de habitaclu...:) cel putin nu din fabrica (poate poate la ultimele modele, am auzit un zvon) - dar la toate Loganurile se poate adauga after-market relativ usor.
Tind sa fiu de acord cu studiul "shaormarilor", eu personal sunt un mare fan al oricarei bucati de tabla pusa in miscare de motor dar nu am, nu imi permit momentan sa am si pun pariu ca sunt multi care comenteaza pe site'ul asta si se dau posesori de elicoptere cand de fapt...ideea e ca majoritatea baietilor cel putin, vor, multi au si n'ar trebui sa aiba dar si mai multi stau prost cu loveaua.
Puneti botul la studiile JD power ca alea britanice s'au terminat, o sa ma apuc si eu sa realizez asa ceva poate'mi iau carutza din banii castigati :D
intre 12 si 18 ani oricum e cam greu sa fi cine stie cat de pasionat, evantual de masini de jucarie sau din jocuri. si pana la urma e bine asa, pacat k la noi toti tre sa aiba masina si dak nu ai esti un loser, traficul e tot mai greoi si mai tampit, pt orice e nevoie de masina, si pana la colt e nevoie de masina. in unele orase dak mergi la ora de varf p strada o ora e cum ai fuma un paket de tigari.
nu ai unde sa o ti, sau sa o parkezi da iti iei masina, indiferent dak ai nevoie sau nu.
masina e buna pt vreme rea, pt carat sau pt distante lungi sau concedii/excursii (uneori e mai lejer sau mai simplu cu trenul sau alte mijloace de transport) la noi e k in china, acu se pot cumpara de oricare si oricate si acu toti tre sa aiba, no matter what.
mai incercati sa renuntati cate o zi sau 2 p saptamana la masina si deplasativa p jos sau cu bicicleta sau cu tramvaiul, e mai sanatos si mai eftin, k nu e buna dependenta de masina