Foştii posesori de modele Saab nu au lăsat în spate consorţiul General Motors, mărcile Chevrolet, Cadillac şi Buick fiind prezente în lista de 15 mărci alese de foştii clienţi ai mărcii suedeze.
În timp ce Honda deţine prima poziţie în materie de volum cu 7.2 procente din clienţii Saab, cei de la General Motors câştigă prin cumularea volumelor realizate de cele trei mărci din portofoliu, 15.2 procente din foştii posesori ai mărcii din Trollhattan alegând să-şi înlocuiască Saab-ul cu un model din portofoliul actual al General Motors, fie el Chevrolet, Cadillac sau Buick. Dintre cele trei mărci, Chevrolet a obţinut locul întâi la vânzări în rândul foştilor clienţi Saab, în timp ce Buick este pe ultima poziţie a clasamentului general, cu 3.4 procente din foştii clienţi de Saab care au trecut la o altă marcă.Studiul a urmărit activitatea foştilor clienţi Saab între 2010 şi 2011 şi vizează clienţii care au vândut un automobil Saab la maximum şase luni de la achiziţia unui alt automobil nou. Practic, doar clienţii care au avut un Saab în familie şi au renunţat la el după ce şi-au cumpărat un alt automobil sunt luaţi în considerare de acest studiu. Cei de la Polk spun că sunt 500.000 de automobile Saab în folosinţă pe piaţa din Statele Unite ale Americii în prezent, subliniind oportunităţile care apar în momentul în care aceştia îşi vor dori un nou automobil.
Via Autoblog
Auzi dumneata neghiobie care ma revolta in privinta ipocriziei saabistilor americani: cica merita apreciata Honda pentru ca s-ar adresa tot unor "pasionati" !!??!! Concluzia nu lasa loc de interpretare: inseamna ca aia se minteau pe ei insisi si apoi unii pe altii cu iubire pana la lesin pentru Saab, dar in mintea lor ascunsa.....tot capra vecinului li se parea mai laptoasa, repezindu-se la ea cu prima ocazie :D :D :D Dar cum ramane cu memoria scurta atunci cand ii prinzi in flagrant delectandu-se la ugerul caprei respective?..........
In opinia mea, daca te declari fan autentic si, intr-un moment de cumpana al marcii tale preferate, dezertezi fara sa pregeti si treci exact in tabara dusmanului, recte GM, atunci esti un tradator si o lichea cu coloana vertebrala stramba......Ai fi tradator chiar si in cazul in care te-ai orienta spre Volvo invocand factorul nationalist-local! Daca ai jurat credinta lui Saab, atunci numai cu Saab sa te vad toata viata ta :)))
Ca fan GM, eu i-as contesta vehement si i-as respinge imediat pe acei fosti saabisti, nu conteaza ca au fost fani sau clienti sau si-si, care dintr-odata se arunca in vant dupa modelele constructorului din Detroit, dupa ce ani la randul l-au injurat cu patos (crezand ca gestul lor este "intemeiat" si se bazeaza pe "fapte" !??) si fugeau ca dracu de tamaie de masinile care acum cica le plac (sigur de circumstanta, nu cu sufletul). Este plina lumea de panarame de-astea cu doua fete, care cica "se adapteaza situatiei" cand le ceri socoteala, dar de regula se poarta numai dupa cum bate vantul...............A, ma rog, admit si eu ca numai nebunii nu se schimba niciodata, dar in cazul de fata eu identific un simptom indiscutabil de fariseism, de perversitate si neseriozitate.........
Repet, americanii de rand care au procedat astfel n-au caracter de nici o culoare !!!!! Ma astept ca si pe alte meleaguri ale globului sa se intample identic, ba chiar si in tara noastra..........unde observ clar ca saabistii de pe AM s-au dat la fund, in frunte cu "marele" lor propovaduitor SaabCuantic, care, apropo,acum el ce a ......ales? :D :))
Sunt foarte convins ca foamea constanta de modele noi si orgoliul de a nu ramane totusi de caruta in ochii societatii ii vor rapune si pe conservatoristii din clubul acela frecventat de Cuantic si ma indoiesc ca se vor multumi cu electricele preconizate a fi scoase de chinezo-japonezi in 2-3 ani, mai ales ca le va fi interzis sa aplice atat sigla, cat si numele de Saab datorita opozitiei fatise a lui Saab-aeronautic si Scania, care s-au declarat public impotriva politicii NEVS !!! Mai vorbim la timpul potrivit. Tradatorii..........
Am o masina de care sunt mai mult decat multumit, nu vreau sa o schimb in nici un caz doar pentru faptul ca situatia Saab este mai mult decat neclara, dar asta nu inseamna ca trebuie sa imbatranesc langa aceasta masina pt a-mi arata devotamentul...
Sa fim seriosi, probabil ca la un moment dat o sa fiu nevoit sa fac o alta alegere si ca sa fiu pe subiect probabil ca Accord-ul ar putea fi o alternativa.
Daca vrei o dovada de devotament aceea ar fi ca in nici un caz marca aleasa nu ar face parte din grupul GM.
Nu trebuie sa imbatranesti langa masina pe care o ai, dar poti s-o schimbi cu-n alt Saab mai nou, s-au produs pana in 2011, peste cativa ani vor fi modele de 4-5 ani in stare f buna, deci dc sa treci la Honda? Plus ca sunt fiabile Saab-urile nu?
Iar despre americanii care au schimbat marca...de la Saab la Honda hai ca mai merge, dar de la Saab la VW?
Cer scuze ca din greseala am dat -.
Trebuia sa fie +.
Pai Saab nu mai produce, iar exemplarele ramase sunt schimbate cu VW si Audi, pe o piata unde sunt f multe Saab-uri, mie mi se pare chiar tare si...viabil chiar. Dar daca iti vine totusi sa vomiti nu te abtine.
Esti simpatic rau de tot... Daewoo Cielo era o masina buna, insa nu exceptionala (e drept ca a fost mai bine construita decat Opel-ul Kadett din care provenea) - dar sa spui ca era o masina exceptionala... e destul de exagerat.
Leganza nu era nicidecum o limuzina comparabila cu BMW sau Mercedes-Benz... Daca te-a impresionat pe tine in mod deosebit - asta e altceva.
Sigur, Leganza sau Cielo erau niste masini foarte OK pentru pretul pe care il aveau si din punctul asta de vedere poate erau niste masini suficient de OK, ca sa nu dai dublu pe o marca cu staif... Dar proportiile trebuie pastrate.
Asa nici Loganul nu-i o masina rea, insa nu prea imi mai pot inchipui acum o piata nationala uniforma cu 90% Loganuri - asa cum era Romania inainte de 1990. Cred ca nimeni nu isi mai doreste asa ceva, chiar daca azi multi au inteles ca cea mai buna masina e cea pe care ti-o poti cumpara si mai ales intretine... Masini gasesti si la bani foarte multi (de la 100.000 - la 1.000.000 de dolari) --- insa pentru "pamanteni" se poate trai foarte bine si cu o masina la 10.000 euro
Unele vor fi chiar asamblate in Suedia.
,,Bun venit ztele si cuantic in cercul meu de pasionati VAG !" =))))
A doua problema: americanii de rand nu sunt pasionati, in articol se vorbeste de "fostii posesori", indiferent ce nuanta imbraca termenul.
Au ramas atat de putine masini cu caracter, incat ai de cautat mult pana gasesti una. Intradevar, Accord este una dintre ele, la fel ca si Buick Lacrosse, Lincoln MKZ, Volvo S80 sau Chevy Camaro.
Ce vad oamenii astia la Audi sau VW, eu nu pot sa-mi dau seama, dar aici nu vorbim de pasionati.
Asadar, inca sunt Saab noi de vanzare, cu piesele de schimb nu exista momentan o problema. Si noi, astia de pe AM, ne-am cam dat la fund pentru ca nu prea sunt articole despre Saab, si ce lanseaza Hyundai sau Porsche sau Skoda pe mine ma intereseaza prea putin.
@Scorpyon :) n-o sa fiu niciodata pasionat de o marca infiintata de Hitler, cu un design furat cu nesimtire de la Tatra, sau pasionat de alta marca "premium" cu motoare de 2.0 tdi 118 cp si geamuri la manivela in 2012, si inca una care are fix acelasi design de 60 de ani incoace. Deci zic pas si mai tin 9-5-ul o vreme ;)
Astea sunt versiunile entrylevel cum sunt la bmw 114d cu 95cp.
Probabil nu ai auzit de V6 BI-TURBO, V8, V12 de la VAG.
Bmw 1er e masina compacta, despre ce vorbim aici?
Ideea principala e ca un constructor autointitulat "premium" ofera geamuri la manivela. Probabil e singurul. v-urile nu ma intereseaza ca n-am bani de ele.
Salut Dan, inainte de toate as vrea sa spun ca esti unul dintre putinii oameni de pe aici care merita respect. In alta ordine de idei, in nici un caz nu vorbeam de a-mi schimba masina, am modelul nou de Saab de care, asa cum am spus, sunt foarte multumit si cu siguranta daca Saab (si aici vorbim de Saab si nu de vreo strutzocamila) ar mai avea sanse de a ramane pe piata as ramane fidel marcii. Era vorba insa de modul de interpretare al atasamentului fata de marca, abordare cu care nu am fost de acord,,,legat de trecerea la VW...cam stupid
1. Nu au stiut sa isi adapteze oferta de automobile si catre segmentul de larg consum; Exemplu concret : se stie ca Fiat face masini ''discutabile" in privinta fiabilitatii dar la un pret f scazut si reuseste sa vanda volume mari de masini iar din profitul obtinut a ajuns sa cumpere actiuni la Crysler. CONCLUZIE : nu e suficient sa faci masini bune, trebuie sa mai stii sa faci si profit, cei de la SAAB nu au inteles acest lucru... SAAB nu avea imaginea de marca a lui BMW sau Mercedes sa isi permita sa faca doar masini premium pt ca multi oameni sunt snobi si pt ei conteaza mai mult marca decat calitatea masinii!!!!
2. SAAB a pierdut mult cand a fost vandut catre GM, care facea opel in caroserie de SAAB... vezi Opel Insignia = ultimul SAAB 9-5 produs ... multi au sesizat acest lucru .... DE CE SA CUMPERI OPEL LA PRET DE SAAB????