ADAC a publicat rezultatele unui studiu de fiabilitate vizând modelele care au necesitat intervenţii cu service-ul mobil între 2007 şi 2012. Mărcile germane au ocupat prima poziţie la toate clasele în materie de fiabilitate, cu cea mai mică rată de defect.
Esential
7
a fost locul obţinut de Dacia Sandero în 2011.
5
este poziţia în clasament obţinută de Dacia Sandero în acelaşi clasament al ADAC, realizat pentru ediţia 2013.
ADAC a prezentat statisticile de fiabilitate culese din cele 2.6 milioane de intervenţii tip service mobil derulate în 2012, în urma cărora au fost analizate peste 500.000 de vehicule care au solicitat ajutorul ADAC.
Rezultatul i-a surprins până şi pe nemţi, fiind prima ediţie în care producătorii germani obţin prima poziţie în toate clasele testate. Ce ne-a atras nouă atenţia este rezultatul obţinut de
Dacia Sandero, obţinând locul cinci în segmentul B, fiind detronat doar de Audi A1, Peugeot 206, Mini şi Nissan Micra. Modelul din Mioveni s-a luptat cu rivali precum Volkswagen Polo, Opel Corsa, Toyota Yaris, Skoda Fabia, Seat Ibiza, Peugeot 207 şi mulţi alţii, totalizând 18 subcompacte învinse de prima generaţie a lui Sandero la capitolul fiabilitate.
În 2012, problema cea mai comună care a necesitat intervenţia ADAC a fost localizată la nivelul instalaţiei electrice.
Vorbim despre acumulatori defecţi sau descărcaţi, iar reprezentanţii ADAC spun că problemele au fost cauzate de greşeli în proiectarea instalaţiei electrice sau de amplasarea acumulatorului într-o poziţie nepotrivită. Spre exemplu, cei de la ADAC spun că vehiculele care au sistem
start-stop necesită o baterie specială, AGM, a cărei durată de viaţă este redusă semnificativ dacă este montată în compartimentul motor şi se supraîncălzeşte.
Modelele verificate de ADAC nu au fost mai vechi de şase ani şi au fost luate în considerare doar automobilele a căror specificaţie tehnică a rămas neschimbată vreme de cel puţin trei ani consecutivi şi care a avut cel puţin 10.000 de exemplare vândute pe an, doar 93 de modele fiind eligibile în ediţia 2013 a studiului de fiabilitate realizat de ADAC.
Au fost luate în considerare doar defectele tehnice, care au necesitat intervenţia echipelor ADAC la solicitarea proprietarilor, nefiind luate în considerare accidentele sau alte incidente rutiere similare.
Via ADAC
Cum asa ? Conspiratie mondiala, cum cea mai fiabila masina din lume e depasita Peugeot si Dacia ?
Cred ca a inghetat iadul !
Experienta proprie imi arata ca la un Citroen C4(diesel) in afara de placute de frana la 53.000 km, anvelope si lamelele stergatoare ambele schimbate anul trecut, in aproape 6(sase) ani de zile de cand am cumparat-o nu am schimbat nimic.
Oricum Colt are un binemeritat loc 8. Mai e putin si se fac 10 ani de la lansare iar masina asta este in fata multor masini concurente mult mai tinere. La fel e si cazul lui Fusion, o masina oarecum neinteleasa, dar fiabila. Nu este prima data cand se claseaza bine.
Corecta mi se pare si clasarea lui Sandero.
Si acum sa spuna idolii lui Renault cum ca nemtii mananca mult maro, ca nu stiu ce e aia masina buna si ca sa nu aiba Clio vanzari atat de mari, este tocmai pe locul 10.
Pentru ca nu exista doua clasamente de fiabilitate la fel. Citeam acum cateva luni un clasament de fiabilitate facut de o revista prestigioasa din Germania, in care japonezii erau pe primele locuri, indiferent ca era vorba de categoria 2-3 ani sau 9-10 ani. Tot aceasta revista cica face teste de anduranta in care ce crezi, Ford Fusion e undeva la coada clasamentului, aici e undeva sus. Dar oricum totul devine foarte amuzant cand vezi ca pe 3 in clasa mica este Peugeot 206. Intre noi fie vorba, 206 la vremea ei a fost o masina ok. Insa multe s-au schimbat de cand 206 era "pe val", iar 207 este mult mai fiabil. Cine cunoaste masinile astea doua cu siguranta stie la ce ma refer.
Deci pentru mine clasamentele astea sunt egale cu 0. Mai multa incredere am in Corolla de exemplu atunci cand oamenii care au asa ceva imi confirma ca nu au bagat bani in ele (aproape) deloc, decat clasamentul asta. Asa ca, fratilor, cumparati-va ce vreti si dati-le dracu' de clasamente de genul asta.
eu am mai spus si cu alte ocaziuni pe-acilea ... clasamentele astea se fac pt ca lumea sa isi poata face o idee despre fiabilitatea unei marci, model, etc ...
am mai spus ca apar tot soiul de diferente de clasamente si pt ca cei ce fac aste statistici folosesc diferite metode de colectare si interpretare a datelor/rezultatelor ... v-am dat ex. atunci acest "adac" si "consumer reports" de la americani ...
acuma o propunere: ia mergeti in germania si le ziceti nemtilor ca adac-ul lor e de rahat sau la americani ca cei de la consumer reports habarnisti ! va vor ride in nas in cel mai bun caz ! de nu va vor si plesni vreo 2 !!!
dar sa continui ideea ... adac folosea la un moment dat date luate de la vizitele detinatorilor auto la dealer, cu ocazia efectuarii intretinerilor periodice unde au gasit anumite rezultate (parca erau mai putin magulitoare pt dacia decit acuma!). americanii ... au cerut proprietarilor de masini sa raspunda - cu dovezi - la ceva chestionare in care voiau sa stie ce probleme au avut cu masinile intr-un interval de timp. ce reparatii au fost facute si ei clasificau intreventiile dupa mai multe criterii ...
daca ne uitam la cele doua tipuri total diferite de colectare a datelor vom zice ca si unii si ceilalti au dreptate ... dar iata ca totusi sint diferente intre cele doua piete ... desi sint unele marci ce predomina in ambele !
asa ca dragilor ... concluzia mea era si ramine in picioare ... incercati sa gasiti informatiile cele mai reale cu putinta si sa va faceti o idee la ce va poate astepta de cumparati ceva sau altceva ... si va spun ca la ora actuala fiabilitatea a crescut f.mult cam la toti constructorii ... nu mai sint diferente asa mari cum erau acum 20-30 de ani ... la urma urmei, cind cumperi o masina, nu ti cont doar de criteriul fiabilitate, sint multe altele chestii ce trebuiesc cintarite ...
din experienta personala va pot spune ca am avut si modele/marci f. slab cotate si altele f. bine dpdv al fiabilitatii si cele f. slabe nu au fost chiar asa de rele iar cele bune, nu impecabile (va facusem o paralela intre un vw golf 2001 si o honda civic 2004 si desi golf-ul era mult mai rau clasat, totusi, dupa ce tragi linia si aduni, ajungi la concluzia ca totusi a fost ceva mai ieftina cumpararea/asigurarea/intretinerea lui raportat la civic, care a fost mult mai economic, dar asta era, nu poti scoate acelasi consum cu un motor de 1.700 cmc sau de 2.000 cmc cum era cazul golf-ului si cu greutati ale masinilor diferite !) ...
toate costa bani ! pe care voi, eu ... ma rog consumatorul si-i asuma ! vorba unui mecanic :"daca nu vrei sa cheltui cu masina, vinde-o si cumpara-ti abonament la autobus !!! "
drumuri bune sa aveti ... indiferent de ce marca va alegeti !
fiabila sau nu, bucurati-va de ea, ca doar voi munciti pt banii cu care o platiti !
Masina saracilor ...nici moca nu as vrea asa ceva !
Jumatate din masinile din top sunt chele. Sunt masini cumparate pentru utilitate nu pentru optionale si confort. Cu alte cuvinte jumatate dintre masinile din topul asta sunt identice in dotari cu Sandero.
Stiu de un Polo 1.2 relativ nou (~20000 km) care a ramas in drum din cauza unei bobine de inductie crapate, defectiune care nu tine nici de drumuri, nici de vreme si nici de benzina. Tine strict de calitatea componentelor puse pe masina.
As putea sa spun ca la Dacia nu am auzit de asa ceva.
Motoarele 1.2, 1.4 si 1.6 de pe Dacia (si de pe Renault) sunt vesnice.
Inafara de 1.9 TDI, la VAG nu prea am auzit de motoare vesnice.
Apropo, stiati ca mai nou la motorul de 1.4 TSI, VW nu mai foloseste lant pentru distributie ci curea?
@mip, total de acord cu ce spui tu. Citesc de mult timp ce se scrie pe-aici si de multe ori mi s-a parut ca ai niste pareri corecte, obiective si foarte important, le spui intr-un mod civilizat.
Totusi eu cred ca, sa cumperi o masina uitandu-te pe clasamentele de fiabilitate sau pe forumuri inseamna ca in final sa nu mai cumperi nimic. Chestiile astea mai mult te deruteaza decat sa-ti formeze o idee clara despre o masina.
Si ca sa fiu on topic mi se pare foarte surprinzatoare pozitia lui 206. Asa cum spunea cineva, la vremea lui a fost o masina buna, o referinta in clasa mica as spune. Insa au trecut multi ani de atunci si multe s-au schimbat. In acelasi timp dezamagitoare mi se pare pozitia lui 308. Culmea este ca stiu cativa indivizi care au 308 si nici unul nu a avut probleme deosebite cu ele. Exact ce spuneam: clasamantele uneori te fac sa nu mai intelegi nimic.
Dacia mai fiabila decat honda jazz. Ce comedie low cost.
Perfect adevarat. Toata lumea concepe teorii si clasamente ale fiabilitatii si ale durabilitatii masinilor, dar uita ca printre multi alti factori, modul in care intretii o masina si modul in care o exploatezi/conduci conteaza enorm la o eventuala statistica a penelor. Eu, de exemplu, cu Megane-ul pe care l-am criticat mereu pe buna dreptate pentru neajunsurile de proiectare si pentru materialele nu prea stralucite, am facut toate reviziile in termen si la service-uri agreate si il conduc de o maniera fluenta, fara excese, fara bruscari, adica exact in stilul care caracterizeaza acest model: relaxat. Nu l-am bagat pe drumuri proaste, nu l-am supraincarcat, nu il folosesc pe distante scurte, unde uzura este foarte mare.
Rezultatul: nicio problema tehnica in 5 ani de zile, contrar multor pareri care dau Megane-ul fabricat in Turcia drept o masina proasta si slaba la fiabilitate. Deci, cum a spus si @LauCalin aveti grija de masini, faceti intretinerea periodica la termen, nu la forjati, nu le abuzati si nu veti avea batai de cap.
@LauCalin nu o mai fa omule, as prefera sa nu iti mai aud cretinitatile tale idioate si la fel si ztele ,mafiotu si inexorubilu. Pai cum sa spuneti vere pe banda rulanta ca lighianele voastre sunt mai bune decat BMW si PORSCHE care emana CALITATE.
BMW, Audi si PORSCHE = CALITATE
Saab, Volveely, Lexug , Coyota si Cadilac = TOPOARE , nu emana nici calitate nici nimic pur si simplu TOPOARE .Marcile voastre sunt din TOPOR, toti cumpara ce e MADE IN GERMANY. Va urinez succes !
Imi amintesc la ce te referi. Nu am hulit niciodata Dacia insa atunci cand unii din ogada Renault au inceput sa spuna ca este o masina extraodinara, fantastica din mai toate punctele de vedere, am spus ca nu e chiar asa. Da, Dacia face masini fiabile. Asta e un lucru care deja s-a dovedit. M-am legat de tinuta de drum medie, de caroseria care in continuare nu e galvarizata, de confort, de ergonomie, insonorizare etc. capitole la care o masina care noua a costat dublu se descurca mult mai bune. Acei indivizi nu puteau intelege ca o masina low cost noua totusi nu se poate compara in toate privintele cu o masina sh care noua a costat dublu si care nu a fost construita pe principiul "mai taie din ele ca sa fie mai ieftina". Intelegi ideea? Deci nu este vorba de hulit, ci de niste lucruri obiective pe care cineva care e pasionat de domeniul asta nu are cum sa nu le vada.
@BMW, pana nu demult spuneai de Audi ca e un cazan, un VW, o caruta, adica "un Volvo" in opinia ta. Acum ne spui ca emana CALITATE. Deci "te pup, pa pa!"
Cred ca poti sa ne spui in foarte mare cunostinta de cauza cine e mai smecher dintre Airbus si Boeing, dintre IKEA si Kika sau dintre ING si Alpha Bank de exemplu. Hai, ca "le ai de minune".
Probleme: de 2 ori nu a vrut sa porneasca la prima cheie (a stat toata ziua in soare si cand sa o pornesc...)
La tabla, oricat ai avea grija de ea vopseaua se mai duce si apar puncte unde este numai tabla goala fara vopsea. Puncte mici.
Ca tinuta de drum, este medie. Este inalta si pare perfecta pentru drumurile din Romania. Consumul este intre 4,5 si 8 %. Este spatioasa. Daca ar fi mai joasa (ca si restul masinilor) ar sta mult mai bine pe drum la viteze mari asa ca nu criticati tinuta de drum.
In afara de revizia periodica, nu am bagat nici un ban in ea. Sunt multumit de masina. Am vazut multe exemplare cu peste 200.000km, chiar si peste 350.000km si masinile mergeau si nu a fost bagat nici un ban in ele, decat in consumabile. Este adevarat ca mai aveau ceva greieri insa pare o masina corecta la pretul ei. Fiabila confirm ca este. Multi spun ca DACIA nu este o masina fiabila. Cred ca au amintiri neplacute cu dacia 1300 cand nu pornea iarna decat impinsa, cand mergea in 3 pistoane, cand aveau consumuri de 8-12%, cand viteza maxima era de 140km/h. Toate aceste probleme s-au rezolvat. Astept sa vad cum se comporta noul 0.9Tce si daca se va dovedi un motor fiabil il voi cumpara, montat pe noul sandero. Iar in privinta DCi se pare ca au avut probleme majoritatea. De aceea nu recomand. Insa modelele pe benzina dau clasa(la fiabilitate) la masini mult mai scumpe. felicitari DACIA !
+ când este decât un semn ce reprezinta?
Dar când este semnul 0?
Mai am o întrebare, clasamentul este făcut în funcție de numărul de ani de utilizare sau un număr de km făcuți prestabilit?
@cei care indeamna la calm, logica si impartialitate :
vi se pare ca la piata se poate aplica logica si impartialitatea? ... mai ales cand ai in fata niste babuini care repeta exact acelasi lucru pe fiecare comentariu ...
E vorba de interventii cu service mobil, adica in mare parte baterii duse, probabil uituci care au uitat farurile aprinse si s-au trezit dimineata ca tb sa le impinga.
Obiectiv, nu vad nici o relevanta aici referitor la fiabilitatea unei masini.
Exista alte studii, mult mai complexe, care au aratat, spre supararea unora mai patimasi, ca japonezele sunt, per total, in top la fiabilitate.
Pe unde am lucrat, am avut masini din toate natiile: cele mai bune au fost, intr-adevar, japonezele, iar cele mai proaste, masinile italienesti urmate de cele frantuzesti.
Eu, unul, nu inteleg patima asta prosteasca la unii, subiectivismul asta dus la extrem, in sensul ca cei cu masini prost clasate in anumite topuri le descalifica (pe ele, topurile) iar cand sunt clasate mai bine in alte topuri, le lauda (tot pe ele topurile). La fel si cei care au masini bine clasate.
De parca lumea ar lua topurile astea ca pe o jignire adusa propriei persoane, sau deciziei de a lua maxina X sau Y. Fiecare isi ia ce-si permite si ce-l face pe el sa se simta bine, nu inseamna ca daca unul si-a luat Clio, spre ex, trebuie sa se injure cu altii pe net ca e cea mai buna masina. Asta e o atitudine aberanta, n-are nici o logica si nici o finalitate.