Pe lângă vânzările ridicate și cererea mare din partea clienților, producătorii auto mai urmăresc și alte obiective, profitul fiind unul dintre cele mai importante elemente financiare.
Un profesor de economie din Duisburg (Germania) a vrut să vadă care sunt cei mai profitabili constructori la ora actuală, luând în calcul rezultatele obținute pe primele 6 luni din 2018.
Studiul său a scos la iveală că Ferrari domină topul, cu un profit de 69.000 de euro pe fiecare mașină vândută. Porsche este cel mai performant brand german, din acest punct de vedere, cu un profit dublu (17.000 de euro) față de Mercedes, BMW și Audi, urmate la mică distanță de Volvo.
Potrivit aceleiași analize, Maserati a avut un profit de aproape 5.000 de euro, în timp ce grupul Jaguar Land Rover s-a mulțumit cu doar 800 de euro pe fiecare mașină vândută.
În schimb, Tesla a pierdut undeva la 11.000 de euro pentru fiecare vehicul vândut în prima jumătate a anului, conform studiului.
Totuși, americanii nu stau cel mai rău la acest capitol, fiind “întrecuți” de Bentley, cu pierderi de 17.000 de euro pentru fiecare mașină vândută.Via boerse-express
Tesla pe de alta parte, nu se stie cat mai rezista in stilul asta.
Fiecare producator/corporatie are interesul sa isi bage cat mai multe cheltuieli pt a plati cat mai putine impozite.
Exista offshore-uri unde se duc bani sau exista alte firme catre ofera servicii/consultanta producatorilor mai sus amintiti dar care sunt detinute tot de acelasi board de directori sau actionari.
Dupa ce toate astea ''sunt scazute'' abia apoi rezulta aceste cifre nerealist de mici.
Daca Jaguar se mulțumește cu doar 800€/mașină falimentul este inevitabil.
Pentru fanii Tesla le aduc la cunoştinţă ca sunt pe cale sa scoată firma de pe bursa, mai mult vor sa răscumpere acțiunile undeva pe la 420$ din momentul asta fiecare înțelege ce vrea.
Meseria mea (automatist) are tangente cu industria auto, va garantez ca nu se câștigă mult si trebuie sa ai lichidități ca sa reziști