STUDIU: Electrificarea ar putea duce la pierderea a 186.000 de locuri de muncă până în 2035

de Tiberiu Safta
Luni, 04.11.2024
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Un nou studiu realizat de germanii de la Prognos arată că fenomenul electrificării industriei auto ar putea duce la pierderi masive de locuri de muncă. Conform noului studiu, peste 186.000 de locuri de muncă ar putea să dispară până în 2035, în Germania.

Fenomenul electrificării este în plină desfășurare și deja afectează industria auto, în special în ceea ce privește locurile de muncă. Cei mai mulți producători sunt dispuși să-și micșoreze costurile, iar asta înseamnă, implicit, reducerea unor locuri de muncă. În ultimii 4 ani, au tot apărut astfel de știri cu reducerea personalului de muncă pe fondul electrificării.

Pentru viitor, situația locurilor de muncă în industria auto este destul de pesimistă. Potrivit unui nou studiu realizat de compania germană Prognos, electrificarea industriei auto va duce la pierderea a circa 186.000 de locuri de muncă până în 2035 în Germania, față de nivelul înregistrat în 2019. Cele mai multe astfel de locuri de muncă pe cale de dispariție implică dezvoltarea propulsoarelor. Mașinile electrice au nevoie de mai puține piese pentru propulsor prin comparație cu cele cu motoare cu ardere internă.

Același studiu mai relevă că locuri de muncă legate de sudarea și procesarea metalelor, precum și cele legate de managementul afacerilor și de administrație vor fi din ce în ce mai rare.

În schimb, studiul precizează că producătorii vor fi nevoiți acum să angajeze mai mulți oameni care lucrează în IT, inginerie electrică și inginerie mecanică.

Concluzia raportului este faptul că vor dispărea mai multe locuri de muncă în industria auto decât vor fi create. La final, studiul mai precizează că tranziția către noile locuri de muncă menționate mai sus va fi accelerată în următorii 10 ani.

via Carscoops

Comentarii (14)

  • dan_grc
    Electrificarea e un instrument capitalist cu scopul de a-i elimina pe tovarășii din fabricile și uzinele din Germania. Proletari din toată lumea: uniți-vă împotriva capitalismului sălbatic!
    15 8
  • inteleg temerea celor in cauza, dar nu poti ca tara sa continui sa sprijini o tehnologie depasita si ineficienta (care te mai si tine legat in dependente toxice de regimuri abuzive, totalitare si impredictibile) doar in numele protejarii unor locuri de munca.

    protejarea asta nu e sustenabila nici macar pe termen scurt (a se vedea criza care sta sa erupa la uzinele vw din germania), cu cat incerci mai mult sa tii cu dintii de tehnologia veche, cu atat mai dura va fi aterizarea, pentru ca cei care au trecut deja serios pe electric (china, de ex.) nu stau nici ei linistiti pe loc, ci inoveaza in continuare si inca intr-un ritm absolut ametitor pentru conservatorul neamt, care traind inca in atmosfera muzicii lui modern talking si rupt de efervescenta din asia a noilor tehnologii, risca sa se trezeasca prea tarziu si total pierdut in noile circumstante.

    pe langa avantajul costurilor si capacitatii de productie, china are deja un avans de circa 10 ani fata de europa si america in mobilitatea electrica si AI, nu-mi dau seama cum va arata confruntarea economica cu china cand germania repeta nonsalant ca dieselul mai are inca viata lunga??

    se vor pierde inevitabil locuri de munca, multe chiar, dar daca nu se asuma pierderea lor acum, va fi mai dureroasa si mai costisitoare pierderea lor mai tarziu. in plus, nu e neaparat ceva rau ca dispar locuri in munca mai slab calificata si remunerata (sudori) si apar altele, mai putine e adevarat, dar mai bine platite (IT si inginerie).

    trebuie adaptat si sistemul educational si de formare profesionala, ca sa poata fi resorbit acest iminent surplus de oferta din piata muncii, pentru a se evita tensiuni sociale grave. dar ce vreau sa subliniez e ca sustinerea politica a unei tehnologii inferioare, inclusiv prin bariere vamale, cu scopul de a tine in munca un numar mare de persoane, e o solutie garantat pierzatoare.

    noi europa, practic prin taxele vamale pe care le impunem chinezilor ii fortam sa gaseasca noi modalitati prin care sa reduca pe mai departe costurile, ii impingem involuntar catre eficientizare, pana la punctul in care vor fi capabili sa se strecoare fara efort pe sub bariera vamala. si atunci ce-o sa mai facem? pornim dieselul sa-i afumam?
    17 6
  • Andrei
    Asta e consecința politicilor lui Merkel care, în loc să se adapteze la vremuri, a preferat sa mențină o industrie iluzoriu performantă, sprijinită de gaz subvenționat din Rusia.

    Din păcate acești viitori șomeri nu vor înțelege că sunt victimele puțin turismului, al capitalismului subvenționat, și se vor îndrepta către alți putincuriști, mai extremiști, care le cântă la ureche melodia pe care vor să o audă.
    15 5
  • UE a subvenționat industria auto subvenționată de către guvernul chinez. Introducerea taxelor a rezolvat problema.
    Electrificarea de care se vorbește în articol nu va avea loc.
    BEV-uril sunt depășite deja tehnologic, liniile tehnologice dezvoltate pentru BEV-urile actuale sunt depășite. Clienții nu adoptă în masă mașini scumpe cu autonomii de trotinete.
    Studiul la care se face referire completează o lungă listă de fantezii care necesită tratament specializat.
    4 9
  • "BEV-uril sunt depășite deja tehnologic"

    Lol, spre deosebire de ICE-uri care sunt avangarda progresului tehnologic, ultimul răcnet în materie de inovație, culmea eficienței, apogeul științifico-fantastic :))))
    11 2
  • Stând strâmb și judecând drept hibridele (cu sau fără încărcare directă a bateriei) par a fi cele mai inovative, încercând să combine avantajele ambelor propulsii: electrică și benzină. Din păcate gradul de sofisticare plus alte mici dezavantaje inerente le duc prețul peste ce pot sau sunt dispuși mulți clienți. Care rămân la variante ”depășite tehnologic”, dar fiabile, ieftine și uneori chiar mai eficiente.
    Când electricele se vor putea adresa segmentului de masă cu prețuri și performanțe echivalente, atunci vor avea o șansă, până atunci.....vânzări de nișă.
    2 11
  • Prețul nu are treaba cu "depășit tehnologic" decât în sensul că tehnologia învechită și depășită e mai ieftina decât tehnologia nouă.
    Apoi, un Golf Life cu 115cp e 27000 euro, fără opționale. Segmentul de masă nu prea mai există.
    Pe o durata de utilizare de 5-7 ani e mai ieftin un ID3.
    10 3
  • Iar clișeele cele mai convenabile, de Uberist sau livrator.

    Primele 4 exemple găsite rapid:
    Dacia Logan GPL sub 15.000.
    Fiat Tipo sedan diesel 130CP sub 18.000.
    Skoda Scala TSI 115CP sub 20.000.
    Citroen C4 sub 22.000.

    Cu utilizatori care nu au posibilitatea să încarce acasă, nici o ”bijuterie” tehnologică având inovatorul motor electric de secol XIV, luată ”chilipir” la minim 35-40.000 n-are nici cea mai mică șansă măcar să se apropie de amortizare, dar să fie competitivă.
    Repet, pentru utilizatori normali, nu mocangii navetiști cu rata subvenționată la un Zoe încărcat la serviciu sau la Lidl, care n-au nici cea mai mică șansă la un concediu cu asemenea arătare.
    Evident, segment de masă nu există. Pentru electricele cu baterii.
    2 10
  • Bai băiatule, anul trecut s-au vândut 2.4 milioane de electrice în Europa, majoritatea Tesla Y.
    Dacă tu crezi ca 2.4 milioane sunt "mocangii navetiști cu rata subvenționată la un Zoe încărcat la serviciu sau la Lidl" să îți bagi clișeele convenabile unde nu bate soarele și sa le scoți la cârciumă, unde găsești pe careva sa te ia în serios.
    11 4
  • hibridele...da, par a fi o solutie buna de tranzitie.

    categoric ca intervine decisiv problema lipsei banilor, dar saracia generala a populatiei nu e un argument pentru a ramane anchilozati in vechea tehnologie, mai ales ca daca nu faci nimic in sensul asta, saracia oricum nu dispare. saracia dispare prin educatie si largirea orizonturilor si destuparea mintilor.

    variante ”depășite tehnologic” fiabile, ieftine și uneori chiar mai eficiente. comparativ cu ce?

    fiabile in niciun caz, ca nimeni nu exploateaza o termica intr-un mod care sa permita o fiabilitate rezonabila, chiar si daca esti printre foarte foarte putinii care se straduie si incearca s-o conduca ca la carte, pur si simplu nu mai este posibil in conditiile de azi: esti maniac cu protejarea motorului si vrei sa folosesti diesel doar la drum lung, ok, pleci de acasa si stai in blocaje 2 ore pana iesi din oras, pai deja ai infundat DPF-ul ala cu funingine si turbina supraincinsa transforma uleiul intr-o mazga care infunda tot ce prinde. accident pe traseu, inca 1 ora de mers in coloana cu treapta 1. la nadlac inca 2 ore te tarai cu treapta 1 pana treci dincolo, ce fiabilitate sa mai ai in conditiile astea cu subturare si supraincalzire repetata a motorului, numa buna de fisurat blocul motor?

    ieftina in niciun caz cand tragi linia la final de an: eu ma apropii de 15000 km si ma uit cu tristete ca iar trebuie sa decartez baban pentru revizie, desi pe ultima am facut-o abia la inceputul verii, iar acum trebuie sa schimb pe langa obisnuitele ulei + 4 filtre, nenorocita aia de distributie si o fulie amortizoare de la arbore, plus lichidul de racire. ma ia groaza cand ma gandesc ca si kitul de ambreiaj se cere schimbat in curand, ca a inceput sa tremure enervant si nici placutele/discurile nu mai au multa viata in ele, deci iar bani peste bani. apoi bateria, apoi vreo doua furtunuri pline de crapaturi la care stau cu morcovul ca pot plesni oricand, periodica curatare a clapetei egr si . ieftin deci?

    eficiente? hai sa nu pomenesc de tot lantul in care stam in secolul 21 sa caram supa de dinozaur pe drumuri publice pana la pompe cu cisterna de 40 tone sau inainte de asta, sa rafinam cu o uriasa risipa de energie ramasitele dinozaurilor, sau si mai inainte de asta, sa facem ciur pamantul si fundurile marilor scurmand dupa aurul negru, nu, mai bine ocolim elegant subiectul si de rezumam doar la cifrele de eficienta termica ale motoarelor: diesel maxim 40%, benzina 25-35%, electric >90%.
    6 2
  • Andrei
    "inovatorul motor electric de secol XIV"

    TikTok-istul a văzut niște video-uri de mare calitate informativă, și, ca un ciumpalac care pune botul la orice fake news de 2 ruble, repetă prostia ca sa pară el plin de cunoștințe adânci.

    "Stimabile", motorul electric o fi el din secolul XIX (ca in secolul XIV se folosea preponderent calul, boul si sclavul putere), dar bateriile sunt din secolul XXI.

    Motorul cu ardere interna a fost preferat în locul celui electric pe durata secolului XX, desi e mult mai ineficient, pentru ca nu exista o metoda de stocare a energie electrice. Benzina stocheaza energie ca energie chimica asa cum aburii stocheaza energie sub forma de caldura.
    8 3
  • Așa nene, bagă cu numele meu, după Bmw, eu am devenit noua ta obsesie ? Nasol de tot .
    5 8
  • Ne-electrificarea duce la altele:
    https://www.eea.europa.eu/publications/harm-to-human-health-from-air-pollution
    https://www.mediafax.ro/social/bucurestenii-raman-fara-aer-poluarea-din-capitala-a-ajuns-la-un-nivel-extrem-22536933
    Nu se pierd joburi, se pierd vieti.
    Logica de Dorei retarzi.
    6 1
  • Andrei
    Pentru Dorei viata înseamnă să își plimbe fundul în diesel. Sunt plecat de mult din tara și nu am niciun gând sa ma întorc. Nu atâta timp cât nesimțirea și nepăsarea pentru sănătatea proprie și a familiei e în urma comodității ca importanta.
    Și în vest e poluare dar nu auzi lumea militînd pentru mai multa poluare, poate doar extremiștii dezaxați. Lumea aici e conștientă de problema și încearcă sa o rezolve. Sigur, exista opinii diferite despre cum se poate rezolva, dar lumea înțelege ca automobilul termic ne îmbolnăvește și tratamentul ne costa anual miliarde.
    6 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru