STUDIU: Doar 1% din proprietarii de mașini electrice ar reveni la termice

de Alexandru Monenciu
Duminica, 15.12.2024
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Potrivit unui nou studiu, doar 1% dintre cei care dețin o mașină electrică ar face trecerea la un model echipat cu motor termic. Eșantionul a fost format din 23.000 de persoane, din 18 țări, inclusiv din Europa.

Dezbaterea "mașini electrice vs mașini termice" este departe de a fi încheiată. Un aspect pe care trebuie să îl luăm în considerare este loialitatea celor care dețin un model cu zero emisii.

De fapt, un studiu recent, realizat de compania Global EV Alliance, arată că 92% dintre cei intervievați nu ar reveni niciodată la o mașină termică. Mai departe, 4% ar opta pentru un model plug-in hybrid, 3% nu sunt siguri și doar 1% ar face trecerea înapoi la o mașină termică.

Studiul a fost realizat pe un eșantion de 23.000 de proprietari de mașini electrice, din 18 țări inclusiv SUA, Canada, Austria, Brazilia, Franța și Brazilia.

Aproape jumătate dintre cei care nu ar reveni la o mașină termică, 45% mai exact, își motivează decizia invocând costurile mai mici de operare comparativ cu o mașină pe benzină sau diesel. 40% au indicat grija pentru mediul înconjurător.

Deși nu este deloc o surpriză, studiul a mai dezvăluit că cel mai mare dezavantaj în deținirea unei mașini electrice este infrastructura de încărcare.

Mai exact, numărul insuficient de stații rapide de încărcare.

via Bloomberg

Comentarii (25)

  • Andrei
    După ce conduci o electrica ai mai putea reveni la o termică dar doar minim V8 bi-turbo :)
    Altfel nu e nimic care sa fie comparabil cu cât de lin merge electrica, accelerație fără efort, liniară, lipsa trepidațiilor.
    18 25
  • Atunci nu trebuie sa se mai ingrijoreze nimeni, interzicerea termicelor ar trebui ridicată pentru ca oricum nu le mai vrea nimeni.

    Andrei, depinde și de electrică, dacă este Spring din poza articolului, nu trebuie V8 bi turbo, sunt foarte multe termice care nu se compară cu " plăcerea " unui Spring.
    27 11
  • scamel
    electrica inca e masina snobilor. cum ar putea recunoaste ca au luat teapa?
    28 19
  • @dan_grc
    Tu nu prea ești prieten cu logica.
    13 26
  • În sfârșit… de când dispar subvențiile, reduceri de la taxe etc???
    Unde-ai pui ca poți să-ți cumperi mașină de pe Amazon, din confortul propriului cămin.
    22 9
  • Ambulanța
    Ni-no-ni-no!
    8 18
  • Dizăl Rulz Forevăr
    Aia 1% sunt cei care nu știau că sunt dependenți de duhoarea dizăl. Asta e, nu poți mulțumi pe toată lumea.
    10 23
  • Să-și pună un brăduț la oglindă cu mireasmă de diesel.
    6 19
  • Banditos
    Sunt in Kaufland..."braduti" sub forma de toba de esapament.

    Altii deja au scos sticlute simple cu arome "de altadata": diesel adevarat, DPF anulat, fum natural, dulceata diesel.
    4 15
  • De partea cealalta pare ca nu sunt multi nici cei care vor sa faca trecerea de la o termica la electrica judecand dupa cresterile anemice de vanzari BEV.
    15 3
  • nu ajungi primul om din lume la o avere de peste 400 miliarde $ daca nu iti cumpara nimeni produsul. este clar ca electricele sunt viitorul.
    2 17
  • Creșterea e creștere, Alex.
    3 20
  • Io am tot mers cu Y, ID3, 5 etc pe la uber si mi se par de calitate f slaba, in spate ca pasager e cam chin, suspensii slabe etc
    12 5
  • @Musk. Ai dreptate. 400 de miliarde facuti pe multa mangleala. Tesla e o companie de 1.3 trilioane care se chinuie sa ajunga la 2 milioane de masini pe an si se lupta cu 2 modele pe o clientela din ce in ce mai reticenta si cu concurenta din ce in ce mai acerba. Taxiul fara sofer ramane sa-si dovedeasca viabilitatea. Autopilotul e dupa colt doar ca inca au mici probleme cu cruisecontrolul adaptiv care tot pune frana pe artefacte inchipuite. Sau poate vine robotelul miraculos cu mers de permanenta panticareala si duce tesla la 10 trilioane.
    BYD e foarte probabil sa depaseasca 4 mil de masini cu mai putin de 10% din hype-ul facut de Tesla.
    17 3
  • Normal
    că nimeni nu mai vrea să inhaleze gaze de eșapament.
    A devenit atât de clar, acum, când, dacă mergi în spatele unui Diesel mai vechi de 5 ani, nu știi cum să-l lași naibii să se ducă, ori să-l depășești, că te asfixiezi.
    Eventual, lași o electrică să te depășească și mergi după ea. Consumi și mai puțin și scapi cu plămânii nevătămați.
    4 13
  • 400 miliarde facuti? Nu boss, e doar o evaluare pe hartie a detinerilor sale in X, Tesla, SpaceX si include si derivativele alea babane fara precedent pt actionari. Tipul are viziune si intuitie fantastica si e si problem solver si te si face cu capul ca subaltern :)) dar nu va putea monetiza 400 miliarde ever la fel cum nu poti monetiza nici toti bitcoinii in 2 trilioane pt ca oferta ar fi muuuuuuuuuuuuuult ma mare decat cererea si s-ar duce in cap daca vrei sa vinzi.
    9 2
  • La sub 1% parc auto electric, rezultatul studiului este de-a dreptul... șocant.
    11 3
  • Reevaluez, un procent important dintre participanții la studiu au termice pe acasă. Ei n-ar reveni, dar au în parcare/garaj ICE. Studiul e de-o prostie infiorătoare, o manipulare pentru retarzi.
    10 3
  • Elektrikkk
    Coroborați ştirea aceasta cu aceasta

    https://youtu.be/trepC6pbs0M


    Oricum ori ce am spune noi aici, datele sunt clare şi nu surprind pe nimeni.

    Cine s-ar întoarce de la avion la căruţă ???

    EV - silenţioase, fiabile, rapide, nepoluante, economice, ...
    4 10
  • Rapide câteva sute de metri că altfel preocuparea va fi găsirea unei stații rapide.
    Economice? Pentru livratorii sau taximetriștii cu panouri pe casă care pot amortiza costul dublu al electricei pe sute bune de mii de km?
    Care e consumul real al unei electrice la viteze medii de peste 100 km / h, eventual și cu aer condiționat sau căldură pornită?
    Evaluând performanțele și costurile totale față de o mașină clasică, electrica este căruța poleită.
    6 3
  • Elektrikkk
    dle Kap, Pară mălăiaţă în gura lui nătăfleaţă

    Întro mega medie spusă din burtă, BEV cu baterii de ~80 kwh, au un 250 km range reali în cele mai rele condiţii, şi asta cu bateria între 80%-10%.

    Şi , lăsând staţiile de încărcare care nu le vezi că nu vrei, dar dacă nici curent nu găseşti... Nu ştiu ce să mai zic.

    Probabilitatea de a găsi o locaţie cu priză de curent de 230 V e mai mare decât una care să aibe apă curentă, apă potabilă.

    Dă le încolo de minciuni , mai lucrează la ele.

    Deschide youtube şi caută simplu studii dar de youtuberi cu peste 1 milion de urmăritori, despre EV, costuri, etc
    4 10
  • Cât costă o electrică având baterie utilă de 80 kWh? Cât durează încărcarea la o priză care să ”aibe” capacitate măcar 11 kWh?
    Foarte economic și convenabil, ce să zic...până una alta minciunile presară propaganda electrică, precum droaia de asteriscuri din ofertele la credite...
    5 4
  • Priza de 11kW, mi-a scăpat mai sus.
    5 2
  • Elektrikkk
    dle Kap sunteţi în negaţie mare, bănuiesc că sunteţi în vârstă dar şi mai în vârstă ca mentalitate !!

    Şi nu sunteţi un om inteligent. Este dovada că nu vreţi să faceţi nişte raţionamente.

    Să zicem că aveţi mașină electrică. Bun, clar nu e termică să o ţii pe roşu, pe minim şi gata te duci la benzinărie şi ai rezolvat probema.

    La electrice trebuie un minim interes. Cât are? 55% , ok mă duce x zile, sau 25% sau chiar şi 10% , o încarc diseară.

    Aaaa.. ... Singura problemă când NU ştiţi că trebuie să mergi la drum lung şi brusc e nevoie.

    DAR

    1) DE CÂTE ORI ÎN AN, SAU ÎN VIAŢĂ NI SE ÎNTÂMPLĂ ASTA ???

    2) ŞI chiar când se întâmplă, da, te duci la o staţie publică rapidă şi în juma de oră ai rezolvat problema.

    Drumurile lungi normale oricine şi le minim planifică, am cauciucuri bune? Ninge? Am roata de rezervă? Am combustibil sau baterie ?

    Hai să fim serioşi.

    Noi suntem spectatori la un show de negare al dvs. Atâta tot.

    Numai bine.
    2 1
  • IQ sau naiQ
    Este si normal.
    Imagineaza-ti ca de maine ti se ofera optiunea sa conduci o caruta cu cal si sa nu mai stai in masina.
    Cam asta e diferenta tehnologica a masinii pe combustie pana la electrica.
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru