Un studiu american arata ca diferentele de pret dintre service-urile specializate ale dealerilor si cele independente sunt, in medie, de 34%!
Un studiu efectuat in Statele Unite scoate la iveala un fapt deja cunoscut de toti posesorii de masini de pe Glob: preturile din service-urile dealership-urilor sunt mult mai mari decat cele independente. Conform cifrelor publicate in urma analizei, reparatiile efectuate la service-urile autorizate ale dealerilor costa, in medie in SUA, cu 34.3% mai mult decat cele efectuate in service-urile independente.
Studiul a fost efectuat de Automotive Aftermarket Industry Association (AAIA) si reliefeaza diferente de costuri in service enorme, marja acestora fiind diferite de la oras la oras. Unul dintre exemplele date de cei care au efectuat cercetarea arata ca pretul mediu pe care un client in plateste pentru repararea unui radiator in cazul unui model non-SUA (piese plus manopera) este cu 325.99 de dolari mai mare la service-urile de dealer decat la cele independente. O alta situatie flagranta este cea in care un posesor auto isi schimba etrierele pentru rotile fata, diferentele de costuri fiind in acest caz, in medie, de 138.92$.
Printre cele mai importante concluzii ale studiului se numara faptul ca posesorii unei masini importate in SUA platesc in medie cu 36.8% mai mult pentru reparatiile de la service-urile dealerilor, media dintre diferentele pentru modelele importate si cele interne fiind de 34.3%.
Aceste procente au dus la finalul anului trecut, in SUA, la diferente de nu mai putin de 11.7 miliarde de dolari in favoarea service-urilor autorizate ale dealerilor.
via | Prnewswire
@Crysty: una inseamna sa trebuiasca sa le faci la ei, alta inseamna sa platesti cu 30-40% mai mult pentru asta.
Unele diferente nu se justifica. Cele mai multe sunt reprezentate de orele de manopera, o idee cel putin idioata in conditiile in care unii particulari lucreaza macar la fel de bine ca cei de dealer. Daca nu mai bine. Asta pentru ca particularii lucreaza pentru a mai merge la ei, ceilalti pentru ca esti obligat sa mergi :)
Cu articolul nu am nimic de comentat este un studiu realizat in SUA. Mancarea lor, povestea lor.
Oricum gasesc comentariul tau rauvoitor si exagerat. Si cel mai important, deloc profesionist.
Inainte de a vorbi ai facut ceva cercetari in RO? Sapa putin sa vezi care este realitatea.
Sfatul meu, fa un studiu:
- du-te la un independent cu o masina (de preferinta straina), cere montarea de piese originale si vezi unde iesi mai ieftin.
Probabil ca nu va aparea nici acest comentariu.
Asadar, faceti bine spamistilor sa-mi scoateti imediat aceasta adresa de e-mail din baza voastra de date.
Daca continuati sa-mi trimiteti spamurile voastre nu ma voi opri aici...sa nu ziceti ca nu v-am zis.
La servisul FIAT Bujoreni (bd. Timisoara) mi-au cerut 1300 lei si sa astept 2 saptamani, sa aduca geamul din Italia. La servisul din cartier (Popisteanu) am dat 470 lei si l-am avut montat in 4 ore.
In tot acest timp, dealerii au la dispozitie un avantaj: ar putea sa numeasca si sa coordoneze service-uri agreate oficiale in care clientii sa isi duca masinile. Nu se intampla asta. Ei prefera sa mentina acelasi numar de service-uri si preturi extrem de mari. Pentru ca tu, clientul lor, nu ai de ales.
Se intampla sa stiu extrem de multe cazuri romanesti in care lucrarea la un dealer costa, uneori, de peste 10 ori mai mult (un caz e la Mercedes si e legat de o scurgere de ulei). Reparatia a avut loc pana la urma intr-un service autorizat, cu piese originale si cu garantie, intr-un timp record. Iar omul nu are probleme de atunci. Diferenta de pret a fost enorma: 850 versus 10.000 de lei.
Articolul NU se refera la service-urile de garaj. Nu vorbesc de nea Roata care strange suruburi in spatele blocului, ci de service-uri extrem de ridicate ca nivel al calitatii. Ele exista si, in mare parte, pot fi consultate in noua noastra sectiune de adrese utile.
In ceea ce priveste comentariul meu la adresa userului care si-a permis sa atace fara sa aiba logica, consider ca e vorba de o reactie extrem de moale. Se poate si mai hard decat atat.
Multumesc.
Poate serviciile, manopera, dar nu preturi, ca doar nu asta se comercealizeaza.
Apropo, "service" e in dex, asa ca poate fi articulat ca orice alt cuvand din limba romana.
Oare n-ar trebui sa am pretentii de la "Editor-in-Chief"?
Legat de mesajul articolului, atata timp cat nu ma dau banii afara din casa, traiasca serviceul independent autorizat!
In privinta celuilalt termen, te contrazic. Normele Academiei Romane (subliniate prin ultima editia a Dictionarului Ortografic, Ortoepic si Morfologic) arata ca termenii imprumutati din alte limbi care si-au pastrat forma in limba romana se articuleaza hotarat fara cratima doar daca ultima silaba se citeste in romaneste asa cum se scrie. Iar "service" se citeste "servis".
Multumesc pentru atentionare.
Nu va obliga nimeni sa mergeti la serviceul din colt.Mergeti fratilor la dealeri si aruncati cu bani.EU unul am sa merg la serviceul din "colt " ca este de 4-5 ori mai ieftin si piesele le comand pe net la alegerea mea.Am un megan 2004 si serviceul RENO ma rupe la bani.Plus ca in "colt" langa masina mea se repara BMW, Lexux, toyota si VW si alte marci bune. FAPT : mers la IPSO pt o aripa dreapta.- FURAT(schimbat) planetara dreapta Dupa 40 Km s-a stricat. Masina Logan la 28oooKm.... Mergeti fratilor in service la dealer...Bafta.
m-a lasat releul la un ford. la reprezentanta, au spus ca trebuie sa schimbe alternatorul cu totul, ca asta e procedura (si un alternator costa ceva). Avand un prieten la acel service, l-am pus totusi sa caute un releu si sa facem totul fara a tine cont de procedura (insa trebuia un releu identic cu cel vechi... greu de gasit). Timp de stat in service: 18 zile si fara rezolvare
Dintr-o fericita intamplare, am auzit de un mic service, pe niste stradute laturalnice, la parterul unei case. Am vb cu omu la telefon, i-am lasat masina dimineata, iar dupa 2 ore ma suna sa vin sa eliberez parcarea (masina era gata). Surpriza cea mare a fost cand mi-a aratat ca are in stoc peste 20 bucati numai din acel model de releu. Pai oare de ce la unii se poate iar la altii nu?
Iar regula cu "e ars releul, trebuie schimbat si alternatorul" mi se pare un fel de "e ars becul, pai schimbam farul cu totul"
Sunt service-uri si mecanici care dau clasa din toate punctele de vedere reprezentantelor si nu sunt in coltul strazii sau prin santuri.
P.S. Reprezentanta - daca schimbati cd=ul standard al masinii cu altul *cu navigatie mp3 etc. va pierdeti garantia sau Porsche Romania - vi sa stricat turbina (la A4 TDI 30 mii de km) pt ca ati pus motorina proasta si v-ati pierdut si garantia - nu ca ar avea vre-o legatura una cu alta sau ca ar fi luat vre-o proba de motorina si exemle reale sunt sigur ca stiti si voia asa ca mie imi ieste mai frica de reprezentante decat un service privat de incredere si asta mai ales in Romania unde reprezentantele au preturi mai mari (i la manopera si la piese) decat in Germania.
Adevarat si corect articol si in Romania e mai rau ca in SUA.
Asa da!
Acum comand si eu un exemplar! :)
Mersi!
Singura diferenta dintre reprezentanta si service autorizat ar fi garantia, dar aceasta de multe ori este data formal.
Tu zici: Studiul e relativ simplu.
Super!
Faceti studiul daca e simplu. Ma asteptam ca articolul sa fie despre service-urile din Ro. Iar ne-ait atras sa ne vrajiti.
Faceti studiul (pentru a 3-a oara).
Vrem sa vedem CIFRE SI PROCENTE DIN ROMANIA, nume de service-uri analizate, in Bucuresti, in provincie, in orase mari, mai mici.
Acu ti se mai pare relativ simplu studiul?
Sunteti ziar, nu blog. Tre sa o faceti serios.
Mai iesti din redactie si pentru altele, nu doar Geneva si testdrive.
Pana acum ati preluat stiri de la agentii sau ati publicat ce ati primit pe mail de la distribuitorii autohtoni.
Cand faceti o investigatie serioasa voi personal in Ro?
Pentru ultima data:
Faceti studiul pe service-urile din Romania. Serios, profesionist.
Dar nu, nu suntem ziar :) Ce facem noi se apropie mai degraba de blog decat de ziar. Suntem o publicatie online.
Dar atunci, atentie cand postezi raspunsuri.
Adrian te-a intrebat daca ai facut cercetari in Ro si tu zici ca studiul e relativ simplu. Si mie imi spui ca necesita timp si personal de care nu dispuneti.
Te contrazici si argumentezi cu impresii, vezi raspunsul catre Adrian.
Atentie.
Trebuie doar sa ai timp pentru asta :) De exemplu, revistele auto ar putea sa faca vreo trei-patru astfel de studii in fiecare luna. In comparatie cu munca de la un portal ca al nostru, la o revista auto e vacanta :)
Ghidul adevarat al service0urilor romanesti. Un ghis scris de clienti. Ce ar putea sa fie mai adevarat de atat? Trebuie doar sa ii faceti (muuult) loc pe server pentru ca vor scrie multi oameni care au fost tratati abominabil.
Aaa.. si - Domnu' Mester - nu mai filtra IP-ul si numele meu la tine pe blog ca daca imi pun mintea iti scriu fiecare post de pe alt IP si e pacat sa iti creezi singur mai multe probleme decat poti duce.
:)
Bine Mircea!
-unii sunt obligati sa mearga la reprezentanta (garantii, probleme electronice)
-altii merg de buna voie (fix-ul acela cum ca la reprezentanta sunt cei mai buni si bla,bla,bla)
Nu demult am avut niste probleme cu masina. Am fost nevoit sa merg la reprezentanta (masina iesise deja din garantie), deoarece nu am gasit tester pentru modelul meu la mine in localitate si defectiunea avuta nu imi permitea sa ma duc in alta parte. Ce am constatat:
1. Pretul la piese este cu 30-150% mai mare decat pe varianta aftermarket, desi e acelasi producator. Atat ca pe cutie nu scrie numele constructorului auto ci doar al producatorului. Exemplu: solenoid pierburg, cod identic cu cel de pe piesa originala, aftermarket 270 lei, dealer 700 lei. E acelasi productor, e aceeasi piesa. Ulei, original, 50 lei litru, pe cand un Castrol, la aceleasi caracteristici 35lei litrul. Filtre, producatori identici, diferente de cateva zeci de lei noi, luand in considerare ca preturile se situeaza in jurul cifrei de 50 de lei noi.
2. Pretul la manopera foarte mare. Cel putin, eu nu pot concepe sa nu se lucreze cu jumatati de masura. De cand un schimbat de filtru dureaza o ora? Ei nu pot taxa la jumatati de ora. Exemplu: schimb de distributie, conform normelor dureaza 3 ore si 15 minute. Ei te taxeaza la 4 ore, desi operatiunea in sine nu dureaza mai mult de 2 ore jumate. Deci, platesti o ora jumate in plus, deci undeva peste 1 milion de lei vechi. (durata lucrarii scade pe masura experientei).
La dealeri platesti si brand-ul, desi inca nu am vazut producator auto care sa isi fabrice ei, etrierii, filtrele, distributia, sensorii, si alte componente. Dar iti arunca in fata: stii e original (Da, e original, fabricat in cuca macaii si vandut sub brabdul propriu. Macar daca nu ar fi scris numele producatorului pe piesa)
In general jurnalistii sunt creatori de opinii. Din pacate observ ca jurnalismul in RO este facut in mare parte de ageamii (nu ma refer la tine). Si ca exemplu vezi ce s-a intamplat cu taxa de prima inmatriculare:
Toata presa a tipat la introducerea ei in 2007 ca este un bir nenorocit, ca dealerii sunt niste nenorociti. S-a ajuns acum la dublarea acelei taxe si toti "jurnalistii" au zis ca este o solutie buna. Cand dealerii oficiali au plans ca modificarea taxei ii omora, nu i-a crezut nimeni. Acum vezi realitatea. Importul de SH din ultima perioada a anului trecut, jongleriile "guvernantilor" cu taxa, criza (alimentata 50% de "jurnalisti, nu numai in RO ci peste tot in lume) le-a pus afacerile pe butuci. In doua luni iti garantez ca vei scrie de falimente in RO.
Revenind la topicul nostru:
Explicatia este foarte simpla. Acesti reparatori independenti nu sunt autorizati. Punct. De ce nu sunt autorizati? Pentru ca nu vor! Legislatia le permite, dar lor nu li se pare normal sa lucreze legal. In moementul in care esti autorizat nu-ti mai permiti sa lucrezi la negru, sa folosesti softuri piratate, sa pui piese de la dezmembrari sau fabricate pe vapor, sa nu-ti scolarizezi oamenii, sa nu platesti impozite, sa nu fii atestat ISO (pot continua aceasta lista).
Toata lumea da in dealerii autorizati, dar nimeni nu se gandeste ca daca nu ar exista acestia sa scolarizeze mecanici, sa preia cazurile grele (care de multe ori se intorc impotriva lor-vezi nemultumitii...ma intreb daca la un independent ar fi satisfacuti), sa lucreze masina in garantie (practic pe credit pana primesc banii de la fabrici), sa se razboiasca cu asiguratorii, sa rezolve (pe gratis) problemele de fabricatie (etc.) ce s-ar intampla?
Exemplu cu service independent (cea mai mare retea de service independent din RO):
In 2003, Golf 3 Variant, ma duc in service, inspectie si in plus verificare de ce masina nu trage mai mult de 140 km/h. Iau masina dupa 2 zile, totul OK, ma duc pe autostrada...stupefactie, masina nu a reusit sa depaseasca 120 km/h. Problema nu s-a rezolvat pt. ca directoarea mea din acea perioada a refuzat sa duca masina la reprezentanta.
Ce vreau sa spun cu aceasta poveste,
este usor sa scrii despre ce vrea omul sa auda, dar inainte incearca sa pui toate datele pe hartie sa vezi care este adevarul.
Problema nu e faptul ca dealerii scolarizeaza si service-urile independente nu. As baga mana-n foc de trei ori ca, daca nu ar fi obligati de producator si de norme, dealerii nu ar da doi bani pe scolarizarea celor care repara masinile vandute de ei.