University College Dublin (UCD), una dintre cele mai apreciate universități de cercetare din Irlanda, a realizat recent un amplu studiu pentru a afla eficiența practică a sistemelor de propulsie hibride.
Cercetătorii au utilizat mai multe unități Toyota Prius pentru a parcurge o serie de trasee urbane populare prin Dublin, dar au folosit și trasee din zone suburbane și din zone de provincie.
În total, mașinile de test cu parcurs peste 2.000 de kilometri pe parcursul unei săptămâni în luna noiembrie, iar șoferii au avut libertatea de a alege modul în care conduc, fără să fie instruiți cum să folosească tehnologia hibridă.
La finalul testelor, cercetătorii au calculat eficiența sistemelor hibride. Astfel, în medie, șoferii au parcurs în regim electric peste 62% din timp și peste 40% din distanță, cele mai bune performanțe fiind înregistrate pe ruta urbană de la Smithfield la sediul universității: peste 76% din timp și peste 57% din distanță.
De asemenea, consumul mediu pe parcurs întregului test a fost de 4.92 litri/100 km, în timp ce emisiile medii au atins valoarea de 114.2 grame de dioxid de carbon pe kilometru.
"Studiul demonstrează că hibrizii funcționează în regim electric mai mult de jumătate din drum. Scoate în evidență economia de carburant și impactul poziție asupra mediului prin cantitatea redusă de emisii de dioxid de carbon și îmbunătățirea calității aerului", a declarat Mark Teevan, unul dintre directorii Toyota de la sediul din Dublin.
Via Phys
Aduce cu sine intelegere in ceea ce priveste impactul hybridului si imi place ca s-a realizat cu lasarea la indemana conducatorilor a stiluilui de condus.
Sa nu uitam ca rezultatele reflecta o rezultanta a tuturor testelor.
Merci AM.
hibridul este bun in oras si inutil in afara lui.