STUDIU: Design-ul este cheia succesului pentru modelele viitoare de la GM
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Cercetatorii americani au efectuat o serie de studii in urma carora au tras concluzia ca General Motors trebuie sa opereze modificari mai dese in materie de design si ca acestea trebuie sa fie de o amploare mai mare. Spre exemplu, in perioada 1995-2006, producatorii de automobile japonezi si-au restilizat modelele odata la trei ani, pe cand constructorii americani au operat un facelift odata la patru ani. Discrepanta de frecventa dintre producatorii americani si cei japonezi a dus la o scadere de 25% a cotei de piata a americanilor.
Aceasta tendinta nu a existat intotdeauna in randul corporatiei General Motors, producatorul american fiind cunoscut pentru faptul ca a utilizat facelift-uri frecvente in urma cu 50 de ani pentru a scoate producatorii independenti precum Hudson, Kaiser si Packard de pe piata din SUA, fiind ajutati de Ford si Chrysler, care au aplicat o strategie similara. In anii 1920, presedintele de la acea vreme al General Motors a instituit o politica stricta de schimbare anuala a tuturor modelelor din gama, care implica si anumite modificari estetice.
Totodata, schimbarea numelui unor modele are efecte adverse asupra cotei de piata ale modelelor respective, clientii marcii identificandu-se cu acele modele, iar schimbarea denumirii putand provoca efecte adverse chiar din partea potentialilor clienti. Tocmai de aceea, Alan Mullaly, seful Ford, a decis sa nu renunte la numele Taurus.
Constructorii coreeni si japonezi de automobile opereaza facelift-uri mult mai des, iar schimbarile sunt mai agresive decat cele operate modelelor americane echivalente. Tocmai de aceea, clientii americani sunt din ce in ce mai atrasi de modelele asiatice, care le ofera o alternativa mai proaspata fata de ceea ce au pe piata indigena.Via | NYTimes
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Industrie
-
Juriul Car Of The Year 2025 a definitivat lista celor 7 finaliști care intră în cursa pentru marele premiu. Dacia Duster și Renault 5 E-Tech printre pretendenți. (15.11)
-
Uzinele auto aflate în construcție de BYD și BMW în Ungaria sunt așteptate să înceapă producția în a doua jumătate a anului 2025, ceea ce ar putea ajuta la creșterea economiei țării, a declarat șeful de cabinet al prim-ministrului Viktor Orban. (15.11)
-
În cadrul Salonului Auto Internațional de la Guangzhou, Dongfeng Nissan a prezentat sedanul electric N7, un model exclusiv dedicat pentru piața din China. (15.11)
- FOTOSPION: Primele imagini cu noua Dacia Jogger facelift
- Aceștia sunt finaliștii pentru titlul de Mașina Anului 2025 în Europa: Dacia Duster pe listă
- Interviu cu Sebastien Loeb, legenda vie din WRC: "Dacia mi-a dat șansa să îmi trăiesc, în continuare, pasiunea"
- Exemplar unicat Lamborghini Revuelto Opera Unica: aplicarea vopselei a durat 480 de ore
- Noul Audi A5L debutează în China: ampatament lung și formă de sedan clasic
eu prefer tot vechiul si mult prea demodatul peugeot 205 diesel! merge si cu apa! si e zgarcit la pompa!