O cercetare făcută de 4Service Group România arată că lipsa specialiștilor din service-urile auto le afectează afacerile în mod direct și imaginea în fața clienților.
Potrivit studiului, aproape o treime dintre proprietarii de maşini au mers la un service auto în ultimele 3-6 luni, în vreme ce mai mult de unul din 10 români nu a făcut nici măcar o verificare de mai mult de un an.
“Când vine vorba de alegerea locului în care să-şi repare maşinile, 54.9% dintre români preferă service-urile autorizate. Pe locul doi urmează reprezentanţele auto, preferate de 26.7% dintre români, apoi service-urile mici, de cartier. Doar 1.6% dintre respondenţii studiului au declarat că mai degrabă încearcă să îşi repare singuri maşina, sau ajutaţi de prieteni, decât să meargă la service,” se arată în studiu.
Pentru mai mult de jumătate dintre români, tarifele sunt foarte importante când aleg un service. Doar 3% dintre proprietari spun că nu se uită la bani când vine vorba de calitatea lucrării şi siguranţă.
În plus, aproape 6 din 10 români spun că aleg service-ul doar în funcţie de cât de mulţumiţi au fost de reparaţia anterioară, în timp ce 7 din 10 români îşi întreabă prietenii, rudele sau colegii înainte de a face o programare în service.
“În privinţa pieselor de schimb, aproape trei sferturi dintre cei care au răspuns la cercetarea de marketing efectuată de 4Service România le preferă pe cele originale.
Aproape un sfert dintre respondenţi aleg mereu piesele aftermarket, în vreme ce un procent de aproape 2% preferă cele mai ieftine piese de schimb”, conform aceluiași studiu.Totodată, 8 din 10 clienţi au declarat că durata reparaţiei s-a încadrat în termenul estimat iniţial, neexistând întârzieri. Însă, doar puţin peste 55% au primit din partea mecanicilor şi explicaţiile sau sfaturile necesare pentru ca problemele remediate să nu mai apară.
Studiul a fost efectuat de compania de market research 4Service Group România, în luna ianuarie, pe un eşantion de 525 de respondenţi.
Via News.ro
Cred ca au gresit baietii cifrele, eu nu am nici o cunostinta, ruda, prieten ... care sa cumpere piese de schimb originale pentru masina sa. Nu are nici o relevanta studiul lor, e total eronat.
Dacă e ca la blugi, atunci se pupă răspunsul.
Românul înțelege că piesele originale sunt făcute de Bosch, Delphi, TRW etc..
Adică nu no-nameuri, "turcisme".
Nu cred că s-a gândit niciodată cineva la piese de origine, adică de la producătorul mașinii,
Original cu piese de origine nu-i tot una.
Oricum cel care își i-a un sh la 1500€, nu cumpără piese de schimb mai scumpe de 300€.
Când o să dureze mai mult aceeași baterie, când mașina nouă pornește perfect sau ani mai târziu, când au apărut uzuri peste tot și mașina pornește poate mai greu? Pe măsură ce un ansamblu îmbătrânește și se uzează este clar că durata de exploatare a fiecărei componente va scădea. Deci în multe cazuri este improprie compararea duratei de viață a unei piese montate în uzină (de acord, foarte probabil să fie din lot diferit de cele AM) cu una montată la ani buni după.
Pot fi excepții, ca anvelopele, plăcuțele sau becurile, dar și în zona lor pot exista neconformități apărute în timpul exploatării și neremediate, care le pot influența utilizarea.
Dar bine, asta nu poate opri pe oricine să aleagă piese sigur mai bune decât cele ”stock”: bujii, ștergătoare etc., în ciuda miturilor că doar piesele de origine sunt de calitate.
De cauciucuri noi,are dreptate cel de mai sus,foarte putini isi cumpara si din aia foarte putini,multi au low-costuri de 5 lei bucata asa cum am vazut zilele trecute X3 dupa 2013 (nu stiu exact) cu anvelope Landsnail :)).N-a mai avut omu bani de Nokian,Continental,Bridgestone.Ajunge masina premium,anvelopele nu mai conteaza