Compania JD Power, celebră pentru topurile de fiabilitate pe care le-a publicat în ultima jumătate de secol, a anunţat rezultatele celui mai recent studiu de acest tip realizat în Marea Britanie. Topul realizat de JD Power a examinat problemele pe care le-au experimentat în ultimele 12 luni cumpărătorii originali ai maşinilor cu vechime de unul până la 3 ani.
Conform celor de la JD Power, punctajul final al fiecărei mărci este dat de numărul de probleme apărute la fiecare 100 de maşini, un scor mai mic însemnând un nivel de calitate mai ridicat pe termen lung.
Skoda câştigă, dar topul e dominat de asiatici
Primele informaţii interesante ale topului apar în partea sa superioară, acolo unde Skoda, Kia şi Suzuki reuşesc să ocupe primele trei poziţii în clasamentul fiabilităţii pe termen lung. Cu un scor de 77 de probleme la 100 de maşini, Skoda conduce autoritar topul, fiind marca ai cărei posesori au fost confruntaţi cu cele mai puţine defecte în primii trei ani de la achiziţia maşinii. Kia e pe locul al doilea (83/100), iar Suzuki încheie podiumul (86/100).
Mărcile asiatice domină, de altfel, acest top. Astfel, pe locurile 5 şi 6 se află Nissan (87/100) şi Toyota (88/100), ultimii împărţind a şasea poziţie în top cu Mercedes-Benz, marca premium cel mai bine clasată în acest clasament.
Imediat după Mercedes-Benz se clasează Volvo (93/100), Top 10 fiind închis de Volkswagen (95/100), Opel/Vauxhall (98/100) şi Peugeot şi Seat, care au acelaşi punctaj: 99 de probleme la fiecare 100 de maşini.Dacia, Jaguar, Audi şi BMW, la coada clasamentului
Marca Dacia, care se află oficial pe piaţa din Marea Britanie din 2013, a intrat şi ea în vizorul analiştilor JD Power, sondajul realizat demonstrând că maşinile cu volan pe dreapta produse de marca de la Mioveni şi vândute în Albion se poziţionează în partea de jos a clasamentului. Cu 159 de probleme la fiecare 100 de maşini vândute, Dacia se clasează sub media industriei (114/100), dar peste branduri premium precum Audi, Jaguar, BMW şi Alfa Romeo, care încheie clasamentul oferit de JD Power.
Alte concluzii: mărcile de volum le bat pe cele premium
Studiul celor de la JD Power ia în considerare 177 de simptome pe care maşinile le au, acestea fiind împărţite în 12 categorii: de la motor şi transmisie la probleme de caroserie şi de la probleme cu sistemul de climatizare la defecte ale ecranelor.
În urma analizei, defectele cel mai întâlnite au fost cele legate de caroserie/exterior (19 probleme la 100 de maşini), de ecrane/butoane (17/100) şi de interior (17/100).Unul dintre cele mai curioase rezultate ale studiului JD Power din UK se referă la fiabilitatea pe termen lung a maşinilor premium, care este net inferioară celei afişate de maşinile brandurilor de volum. Astfel, dacă media mărcilor premium este de 155 de probleme/100 maşini, în cazul celorlalte mărci vorbim de o medie de 103 probleme/100 de maşini.
Conform celor de la JD Power, dezamăgirea clienţilor cauzată de diferite probleme are efect direct asupra fidelizării acestora şi asupra promovării pe care aceştia i-o fac mărcii respective. De exemplu, dintre clienţii care au raportat trei sau mai multe probleme cu maşina lor în primii trei ani de utilizare, doar 33% au afirmat că vor continua să cumpere maşini de la brandul respectiv. În schimb, 48% dintre clienţii care nu au experimentat probleme tehnice au anunţat că vor fi fideli mărcii pe care o conduc.
Lucrurile se pot schimba semnificativ in urmatorii anii, de exemplu pana la 5 ani, respectiv 7, 10.
E o foarte mare marja de eroare. Skoda nici macar nu se vinde in 10 milioane de masini precum vinde Toyota. Dar nah....... vorba aia ''e prost al de crede, nu al de minte''
Mi-e greu sa cred ca Skoda iese asa de bine, având în vedere ca motorizările sunt de VW și foarte problematice. Și una e să ți se ardă un bec iar alta să rămâi cu mașina în drum.
Care sunt cele 159 probleme semnalate ? Sa fim seriosi.
Voi traiti cu niste mituri. Pe langa cele de mai sus mai stiti voi ca VW face motoare pilaf. Plin de ingineri, domn'ne. Oare Toyotele alea care sunt acolo sus au airbagurile Takata sau au fost schimbate intre timp? Eu cred ca asta conteaza muuuult mai mult decat fiabilitatea care in zilele noastre, nu inseamna ca masina te lasa in drum.
Ma asteptam ca fanii Renault si Dacia sa fie mai revoltati. Ca au ei Dacii cu sute de mii de km care merg ca noi.
@Madalescu_Georgian: Salut, Videanu! Ce mai faci? Nu mai schimbi si tu niste borduri?
PS: Felicitari din nou Volvo! A trecut marca asta prin multe dificultati in ultimii 10-15 ani, insa cu greu au reusit sa se mentina tot acolo sus in multe privinte. Pentru mine este castigatorul acestui clasament si sunt de apreciat.
Numai ivanoff + o glota de tristi cred in asa ceva, care insista ca plexus este cea mai fiabila iar clienti sunt cei mai satisfacuti de aceasta marca .. pentru ca asa zice jd putere :))
Vanzarile spun mult mai mult despre satifactia clientilor decat orice sondaj de opinie cules de la reprezentante sau distrusi care nu au ce face si participa la sondaje de acest gen.
Hai ivanoave dai cu UPS... mi-a scapat vata din nas :))
Ia-ti si troaca de toyota.
1. Honda vinde foarte prost in Romania, asa ca nu au prea multi clienti la revizii/reparatii.
2. Skoda este in top 3 vanzari in Romania si in mare parte sunt vandute catre flote, asa ca au un flux continuu de clienti la revizii/reparatii.
Ar fi interesant de stiut raportul de masini Skoda/Honda vandute de catre acel dealer pe an.
Nu are cum sa fie Hyundai in fundul clasamentului care e mai premium iar chia in furntea clasamentului.
Ceva le-a scapat
si 2:nu poti compara probleme masinilor care nu au nimic pe ele ca spre exemplu skoda,unde majoritatea opteaza pentru masini goale si fara optiuni,de unde e si logic sa nu prea aiba ce se defecta,si cu orice marca premium de unde curg foarte multe tehnologii,motoare si cutii cu constructii mult mai sofisticate.Parerea mea e o porcarie studiul asta.
Dar cu toate astea, pe mine ma surprinde ca sunt cateva marci care acum 5-6 ani spulberau concurenta la JD Power si acum sunt inexistente. Ma refer la Lexus, Porsche, Subaru si Mitsubishi.
- la un model este o problema de soft ,la altul se arde un bec, la altul se uzeaza placutele de frana,la altul se rupe ambreiajul,totul e sa nu fie pericol de accident,sa nu stai in drum,si sa nu scoti bani din buzunar
- in trei ani unul face 70 000 km altul 17 000
- problemele apar de obicei din cauza unui lot de piese sau subansamble si afecteaza numai un lot de masini. dupa ce afost semnalata problema,este eliminata imediat. necazul e ca apar altele, si altele.
va imaginati ce-ar fi daca toate masinile ar tine o vesnicie?
Cât despre Chevrolet, pardon, Chewoolet…Fostul meu Aveo a încăput pe alte mâini şi încă “merge brici” şi după şapte ani de la achiziţie, fără nicio defecţiune, nici măcar minoră, dându-Ie astfel peste nas “experţilor” de la JDP. Sau excepţia întăreşte regula? “Cheap plastic” şi “boring car”, desigur, ba şi cutia aia manuală continuă să exaspereze, dar, în ansamblu, este o maşină bine legată. Oricum, mă îndoiesc că studiul lu’ peşte a vizat Chevroletul de la mama lui americană.
Alfa…Nu vreau să mă pronunţ, necunoscând-o, dar cert este că, în mod frecvent, văd Alfe – majoritatea SH – care nu arată prea bine.
Multa lume limitata cumpara o masina pentru ca e frumoasa. Pe asta se si bazeaza multi cand incep sa le puna tot felul de beculete si sa le faca sa arate care mai de care mai frumoase. Cand vezi cate o prezentare, ai 10 poze din exterior si una-doua de la interior. Mai oameni buni, eu sunt sofer si cand imi iau masina trebuie sa ma simt bine in interior si sa ma duca motorul de sub capota. Daca esti prost/proasta si-ti iei masina doar ca le place prietenilor tai sau vecinilor cum arata, atunci esti trist tare.
Cam asa se face ca VW a ajuns foarte sus cu vanzarile, insa cu problemele e la fel de sus. Multi nu stiu si se chinuie, dar "ce nu face baba pentru frumusete", sufera si pupa VW pe bord si beculete.
Iar despre fiabilitatea motoarelor TSI multi ati ramas blocati in urma cu 10 ani. Cati proprietari de motoare TSI stiti voi ca au avut problemele despre care se tot vorbeste pe internet?
Cati dintre voi stiu problemele pe care Subaru inca le are cu diesel-ul boxer care se schimba cu totul dupa nici 150000 de km? Este un defect recunoscut chiar de constructor. De casetele de directie de la Honda Civic nu spuneti nimic? De airbagurile Takata de la Toyota nu stiti nimic? Ca daca v-ati pricepe la masini si ati fi impartiali nu ati face atata gura. Si nici Ecoboostul lui Ford nu prea e scutit de belele. Ala, care e Motorul Anului.. Si stati linistiti, ca mai vou si Toyota a trecut pe motoare mici si supaalimentate. Sau alea stim de pe-acum ca nu au probleme, ca sunt facute de Toyota, deci e clar. :))
- bec xenon ars de 2 ori pe dreapta intr-o saptamana- rezolvare mi-au schimbat farul
-stergator luneta nefunctional din fabrica- schimbat pe garantie
-in 6000km mi-au completat de 2 ori ulei - raspuns "Asa face toate'
-infiltrare apa portbaga- demontare- remonatare hayon in service, problema persista
- usa spate dreapta se blocheaza- nu au resusit sa-mi resolve inca problema
-rugina usa sofer din fabrica- inca nerezolvata, astept raspunsul de la Skoda
- cutia de viteze agata in toate treptele
- pedala ambreaj scartie de noua(idem pedala frana)
- daca mergi cu geamul lasat la jumatatel (valabil pentru oricare portiere) face zgomot- zici ca-i vitrina bunicii de la dulap
-daca faci plinul se aude din rezervor cum face valuri(nu trebuie sa merg la mare-avantaj)- nu exista rezolvare
-Bolero incet si da erori- rezolvat pe garantie
- de 3 ori am avut chirias in compartimentul motor- defect de fabricatie, scutul nu acopera cum trebuie.
Macar masina arata bine. Nu? Si a fost chilipir la 21000 Euro!!!
In rest nu vad nici un motiv pentru care un om intreg la minte isi va lua vreodata VW. Pai daca la subaru schimbi motorul dupa 150.000, e super tare, pentru ca la VW se pare ca unii il schimba la 15000, deci un Boxter tine de 10 ori mai mult decat un jaf de VW nou.
Zici ceva de ramasi in urma cu 10 ani ?
Ia citeste tu pe aici:
http://www.4tuning.ro/alte-stiri-auto/mizeria-marca-volkswagen-motorul-1-2-tsi-pe-benzina-23139.html
http://www.autolatest.ro/editorial-auto/motorul-1-4-tsi-de-origine-volkswagen-are-probleme-cu-distributia-pe-lant-
http://www.autolatest.ro/stiri-masini/probleme-la-motoarele-tsi-volkswagen-skoda-si-seat-motorul-anului-are-probleme-
http://www.vadim.ro/2010/12/volkswagen-passat-sedanul-cu-injectoare-de-lut/
Daca vrei, iti mai pot pune vreo cate mii de link-uri si in limbi straine.
Deci nu-mi spune tu mie de VW cel mai bun raport pret calitate...
Problema distributiei pe lant la motorul 1.2 tsi s-a rezolvat de la golf 7.
Motorul 1.4 s-a revizuit si el total.
Macar VW face ceva in acest sens, pe langa altii care tin problemele in continuare.
VW group are cele mai echilibrate si diversificate modele, motoare si optiuni, ceea cel face printre cele mai vandute.
Macar ai de unde alege ca motoare iar optiuni poti pune ce doreste ca optiuni chiar si una.
Conceptul de 3 motoare si 3 echipari este depasit total.
Recunosc sunt la a 4 masina din grupul VAG si va pot spune ca nu am avut nici o problema cu ele decat f minore. Nu am avut motor de 1.2 sau 1.4 dar in familie exista un 1.2 nou de 2 ani fara probleme.
Daca ar fi asa imense tragedii , lumea nu ar mai cumpara deloc .. logic.
Detin o Corolla din 2007 1.4 diesel si in afara de becurile pentru faza scurta pe care le inlocuiesc la fiecare 25.000-30.000 km nu am schimbat absolut nimic. Revizii, kotorina si masina merge ceas.
Daca astia de la JD Power iau in considerare si becurile ca problema de fiabilitate, atunci da, sunt mari probleme la japoneze.
Mercedes mai fiabil decat Honda sau Toyota ? :) Simpatici rau astia.
Pt fani VW: daca nu ati condus si alte masini in afara de grupul VW, e usor sa va dati cu parerea.
Comparativ cu Toyota VW face masini foarte frumoase, dar cam atat.
Ideea cu ales 70 de versiuni de motoare mi se pare penibila. Prefer 2 motorizari bune si fiabile decat 10 noi si mereu problematice.
Mai nou Toyota va avea multe probleme de fiabilitate cu siguranta, insa multi nu stiu, sau se fac ca nu stiu de ce: de vina sunt noile motoare luate de la BMW. Asta ii va trage foarte mult in jos pe japonezi.
Pe un mare forum din Romania este un topic in care proprietarii de motoare supraalimentate au un sondaj daca au avut sau nu probleme cu motoarele mici si supraalimentate. Ghici ce. Aia care au avut probleme sunt mult mai putini decat cei multumiti. Eu cunosc 4 indivizi asa cu Golf 6 1.2 TSI, 1.4 TSI Octavia, 1.4 TSI Leon si 1.2 TSI Fabia. Toti au spre 100000 de km fara probleme. Dar tu sa nu ma crezi. Iar cei de la 4Tuning daca s-au bagat la acel motor de 1.2 demonstreaza inainte de toate ca sunt niste jurnalisti mediocri.
Chestia asta cum ca nu imi iau maxina x ca am citit eu pe net ca nu e buna e tare amuzanta. Pe principiul asta unele marci ar fi trebuit sa dea faliment demult. In conditiile in care marcile alea de 2 lei le mai ofera motoare si transmisii japonezilor.
Mai sa fie copilasi , dar acelasi raspuns l-am avut si eu cand am fst in service la Toyota si am intrebat pe unul din mecanici : Este aglomerat frecvent aici ? Raspunsul a fost asta : Sambata nu, dar in cursul saptamanii vin numai VW-uri si Skode pt reparatii capitale la motor, noi ne bucuram sa-i avem altfel am ramane fara serviciu.
Acum e de inteles la ce s-a referit mecanicul de la reprezentanta :
1. Toyota vinde 10 milioane de masini anual, deci asta e un semnal de alarma pt Skoda care vinde foarte prost in comparatie cu Toyota si sta atat de slab la fiabilitate.
2. Toyota este in top unu vanzari in lume , pe cand Skoda pe nicaieri , si in mare parte din Toyote sunt vandute catre flote,si cu toate astea nu au un flux continuu de clienti la reparatii capitale la motor precum are Skoda...UPSS.
Ar fi interesant de stiut raportul de masini Skoda/Toyota vandute de catre acel dealer pe an. Dar nu trebuie e clar ca Toyota vinde mult mult mult mult mai mult ca Skoda iar fiabilitatea este mult mai buna.
@Mda, Ai dreptate prietene draga Vanzarile spun mult mai mult despre satifactia clientilor decat orice sondaj de opinie. Iar cum Toyota este ''number one'' la vanzari in lume, acest lucru se confirma ;)
Ai foarte mare dreptate . Practic daca in caz de accident nu lucreaza cum trebuie airbagul faci ceva pe el de BMW si VW care dispun de airbaguri de la aceasta companie......UPS .
Citez dintr-o stire : ''Airbag-urile care ar putea să aibă defecte au echipat numeroase mărci şi modele în ultimii ani, fiind comandate de companii precum BMW Group, VW Group, Mercedes-Benz, Fiat-Chrysler, Ford, General Motors, Honda, Mitsubishi, Nissan, Subaru şi Toyota''
Si apropo la ce ai spus:
"Vanzarile spun mult mai mult despre satifactia clientilor decat orice sondaj de opinie. Iar cum Toyota este ''number one'' la vanzari in lume, acest lucru se CONFIRMA ;)"
Tine minte ce ai spus acum pentru cand VW va trece pe orimul loc. Inseamna ca clinetii VW vor fi mai multumiti ca cei de la Toyota, nu? Sau nu se pune. Ca VW e naspa si cumparatorii "e"prosti. :))
Draga madalin ivanoff nu erai tu ala (cu ticul de upss) care dadeai exemplu din JD power cu lexus plexus? Acum nu-ti mai convine cand toyota nu e nici macar in top 5.
Pai cum e dam exemplu doar cand ne convine, sa ne impunem ideea de frustrat ca un pustan?? Normal ca da :))
Penibilule
Oricum Octavia este cea mai slaba masina compacta din segment. Si Cielo 1.5 de 75 cai cu SOHC nu DOHC o bate la performante de-i sar capacele. Asta ca sa nu o compar cu Corolla 1.33 99CP, ma refer strict pe zona entry-level cea mai cumparata in RO .
In rest ultima faza iti dau dreptate, fara Toyota BMW nu ar mai fi avut azi modele precum I8 si I3 . La fel cum fara PSA , BMW nu ar mai fi avut azi dieselul 1.6 de pe MINI care mai apoi sa se laude cu el si celor de la Toyota, nedreapta e realitatea :))))) .......
In al doilea rand, motivul pentru care VW este mult mai slab clasat ca Skoda, ti l-am spus in comentariul anterior. Depinde f mult ce proprietari intrebi. Unii considera problema si ca trebuie sa schimbe un bec dupa 5000 de km. unii au avut probleme, altii nu. Se pare ca ghinionul celor de la VW a fost ca au intrebati au fost mai multi cu probleme. Spre deosebire de cei intrebati care au Skoda.
In al treilea rand, nici PSA nu ar fi avut 1.6 de pe 207 RC si RCZ daca nu era BMW. Asta cum ca daca nu era x nu exista y este o prostie. Sa fi convins ca BMW era in stare sa-si faca un motor de 1.6. Dar era mai scump. Asa ca a preferat un acord cu PSA. Si PSA a fost de acord. Imprumuturi de tehnologie nu se fac pe ochi frumosi. Ori se fac pe bani, ori se fac pe alte tehnologii.
In al patrulea rand, mi-am pus mintea cu tine si nu vad ce legatura avea dezbaterea unui clasament cu tehnologiile BMW si Toyota, a caror colaborare se face pana la un punct strict.