Un studiu realizat de Castrol în România relevă care sunt cei mai importanți factori în ceea ce privește fidelizarea clienților la un service auto. La acest studiu au participat 1000 de proprietari auto din România, iar rezultatele arată că cei mai importanți factori de fidelizare sunt comunicarea și fiabilitatea service-ului.
Mai exact, 40% dintre aceștia rămân fideli unui service care le explică lucrările necesare și solicită aprobarea înainte ca acestea să fie efectuate. Un alt factor important este personalul „bine instruit”. Dintre cei care au participat la studiu, 34% consideră că personalul bine instruit este un factor extrem de important pentru a rămâne loiali unui service auto.
Însă, un factor la fel de important ca fiabilitatea și comunicarea este locația service-ului și modul în care se comportă personalul acestuia. Potrivit studiului, 25% dintre respondenți ar rămâne loiali dacă service-ul auto le este convenabil, adică, să fie aproape de casă sau de locul de muncă.
Mai mult, 30% dintre participanți ar continua să viziteze același service auto dacă angajații sunt considerați „prietenoși”, iar 29% s-ar întoarce la același service dacă munca angajaților reprezintă o „valoare bună”.Studiul a luat în calcul și distanța parcursă de către clienți de acasă până la service. Rezultatele arată că 43% sunt dispuși să meargă până la 16 kilometri pentru a folosi un service care îndeplinește criteriile amintite anterior. 19% ar călători până la 24 de kilometri, iar 14% ar călători chiar până la 32 de kilometri.
La final, 17% dintre participanți ar avea mai multe șanse să continue să folosească același service auto, deoarece acesta oferă întotdeauna o mașină la schimb.
via Castrol
daca vreti supercalitate, tineti minte doar aceste 3 marci: liqui moly, ravenol si motul.
te fura astia si stand langa ei...sa lasi masina singura la ei..inseamna orgie!
camera on si la politie si pe net dupa cu proba!
- contează extrem de mult feed-back-ul pe care proprietarul service-ului îl primește de la client și măsura în care acesta rezolvă nemulțumirile.
- este important cât sunt de buni toți angajații. Nu numai mecanicii.
- clientul este dispus să treacă peste costuri și distanță dacă este bine primit și respectat iar angajații onești și corecți.
Ca sfat, oferiți feed-back și faceți recenzii ori de câte ori puteți.
În general, mă declar mulţumit de prestaţia băieţilor de la Opel. O singură dată (de când am intrat în posesia Insigniei) s-a întâmplat să mă orientez către un service de cartier, cerându-le expres: revizie tehnică generală. Teoretic, aceasta presupune: trebuie verificate filtrele (ulei, combustibil, aer), uleiul de motor (dar şi cel “de cutie” – desigur, în cazul “automatelor”, recte la mine), sistemul de frânare, bujiile, instalaţia electrică (bateria inclusă) şi instalaţia de aer condiţionat. Le-am lăsat maşina în grijă şi ştiţi ce-au făcut oamenii aceia? S-au ocupat doar de filtre şi de ulei. Restul…Dumnezeu cu mila. Adică m-am bazat pe ei crezând în atractivitatea tarifelor, dar şi pentru că, nu-i aşa?, mi s-a “recomandat” acel service (povestea cu pomul lăudat). Nu după multă vreme, am simţit că apar nişte zgomote anormale la frânare, astfel că m-am întors la reprezentanţă. Acolo: “Am înţeles faza cu consumabilele rezolvate în altă parte, da’ discurile şi plăcuţele când aveai de gând să le schimbi?! Nu ştii ce poate însemna asta în trafic şi mai ales la viteze mari? Iar dacă ai văzut că tipii respectivi ignoră celelalte probleme, de ce nu le-ai semnalat pe faţă? N-ai zic nimic că ţi-a fost ruşine să nu le pară lor că-i critici. Mai este cazul să te întreb de tester? Nu-ţi dai seama că pe ei îi doare undeva? Nu-şi asumă nicio responsabilitate. Ţi-au luat banii şi cale bătută. Şi nici măcar nu ţi-au dat un act. În caz că, Doamne fereşte, o păţeşti apoi cu maşina şi dacă scăpaţi teferi tu şi alţii implicaţi, cum dovedeşti că de vină ar fi un service care te-a tratat superficial?”.
Am tăcut spăsit. Le-am promis însă că nu-i voi mai “părăsi”.
În încheiere, îmi permit un sfat, fiindcă eu sunt Stan Păţitul: chiar şi la vulcanizare, când vă schimbaţi roţile, solicitaţi deviz! Mi-au strâns odată (deţineam altă maşină) slab piuliţele pe prizoane la una dintre roţile din spate, eu n-am observat (am preţuit premisa că meseriaşul este meseriaş şi tocmai de aceea nu se cuvine să-l supraveghezi şi nici să-l verifici, tu, un nespecialist), dar bafta mea a fost că n-aveam cine ştie ce viteză…Deodată, s-a desprins roata respectivă din mers, başca în plin oraş, şi nu cred că v-ar fi plăcut senzaţia trăită la volan. Faptul că am comandat apoi altă bară spate l-am considerat un fleac – mă bucuram doar că n-a rezultat vreo belea.
La urma urmei, în măsura în care vă puteţi descurca singuri, ar fi de preferat să vă schimbaţi voi roţile (eu, unul, aşa m-am obişnuit). Da’ na! în era comodităţii transformate în religie, ne tentează “serviciile specializate” (inclusiv în a ne aduce haleală la nas, că nouă ne-ar cădea unghiile dacă am găti şi, în plus, pedalăm pe scuza deja clasică: n-avem timp…exceptând tembeliziunile, “reţelele de socializare” şi iutubăreala, deşi tocmai acestea reprezintă principalii cronofagi).