Mașinile noi sunt atractive, pline de tehnologie și echipate cu sisteme de asistență care fac călătoria mai ușoară și mai sigură. Desigur, toate acestea costă și sunt de fapt câteva dintre motivele pentru care mașinile au ajuns să fie mai scumpe decât erau acum 19 ani, spre exemplu.
Un studiu realizat de publicația germană Automobilwoche dezvăluie că prețul mediu al unei mașini compacte de segment C (Ford Focus, Opel Astra, Renault Megane, Volkswagen Golf etc.) a crescut cu 63% în perioada 2002 - 2020.
Spre exemplu, cei de la Jato Dynamics arată că un Golf costa circa 18.400 de euro în 2002 (în Germania), iar în 2020 prețul a ajuns să fie de 30.000 de euro. Dacă se ia în calcul inflația, creșterea nu este atât de mare (21%), dar tot există.
Pe lângă motivele evidențiate mai sus, publicația germană mai susține că prețul mașinilor a crescut și pentru că oamenii cumpără cu precădere versiuni mai bine echipate (și implicit mai scumpe) decât în trecut.
Totodată, și costul de producție al unei mașini moderne este mai mare decât era în anii 2000.
Și mașinile compacte de segment B s-au scumpit în perioada 2002 - 2020.
În medie, un Volswagen Polo, Opel Corsa sau un Renault Clio costă acum cu 59% mai mult.Prognozele recente arată că, până în 2027, mașinile electrice, comercializate în Europa, vor fi mai accesibile decât cele echipate cu sisteme de propulsie convenționale.
via Automobilwoche
Oare o masina compacta poate fi si de alt segment decat C?
Hai ca m-am mai linistit.
Dar totusi cum sa dai pe un amarat de Golf 30000???Mai oameni buni, astia care cumparati panarame cu 4 roti, voi sunteti sanatosi??? 30000 euro pe un golf si comentati ca la 40000 o masina electrica e scumpa??? Sunteti prajiti tare :))
Cum o electrica de 40.000 iar nu se merita, peste 5 ani o dai la gunoi.
masina visurilor noastre si spunem mirati "ce coincidenta" si multe alte exemple (in special din domeniul aceasta IT) duceau spre o scădere masiva a costurilor de producție DAAAR, nu fac decat sa amortizeze costurile suplimentare cu montarea de dispozitive pentru reducerea noxelor si dezvoltarea de tehnologii noi(electrice, hybrid etc). In rest, scumpirea cu aprox 60% nu face altceva decat sa urmeze mai mult sau mai putin trendul creșterii economice sau al salariilor (din 2002 si pana in 2020).