Odată cu declanșarea pandemiei de COVID-19 la sfârșitul lui 2019, industria producătoare de automobile a cunoscut una dintre cele mai grave crize din istoria sa. În ultimii 3 ani, toți producătorii majori de mașini s-au confruntat cu criza mondială de semiconductori, o criză care a dus la închiderea temporară a uzinelor, la timpi de așteptare mai mari pentru clienți și chiar la mașini care au fost vândute cu dotări lipsă.
Din fericire, însă, această criză este pe cale să ia sfârșit. Potrivit unui studiu nou, realizat de compania S&P Global Mobility, criza de semiconductori a fost atenuată considerabil în prima jumătate a acestui an. Studiul arată că, în primele 6 luni din 2023, doar 524.000 de vehicule nu au putut fi produse din cauza acestei probleme.
Prin comparație, același studiu estimează că mai mult de 9.5 milioane de mașini la nivel global nu au putut fi produse în 2021 din cauza crizei. De altfel, 2021 a fost anul în care această criză s-a resimțit cel mai puternic, în special în al treilea trimestru al acelui an, atunci când nu au putut fi produse peste 3.5 milioane de mașini.
În 2022, situația s-a îmbunătățit considerabil.
Potrivit studiului, anul trecut nu au putut fi produse circa 3 milioane de mașini la nivel mondial.Chiar dacă această criză se apropie de sfârșit, realizatorii studiului avertizează că cererea este încă prea mare pentru anumite tipuri de semiconductori. Mai mult, numărul de chip-uri necesare pentru vehiculele ușoare continuă să crească din ce în ce mai mult.
La final, studiul precizează că nivelul de producție de dinainte de pandemie nu va fi egalat decât abia în 2028. Ca referință, în anul 2018 au fost produse 94.1 milioane de mașini la nivel global.
Dacă situația se va îmbunătăți așa cum preconizează studiul, atunci este probabil ca nivelul de vânzări să depășească, pentru prima dată, borna de 100 de milioane de automobile vândute începând din 2030.
via Carscoops
Dar o sa vina Electricele full autonome (pe 4,9% din drumuri)… si gata!!! ;))
"Timpii de aşteptare pentru electrice" ..... LA PRODUCĂTORII TRADIŢIONALI NESERIOŞI
!
Nu ai timpi (mari) de aşteptat la Tesla !!
La Tesla îţi cumperi imediat.
Pentru că este un producător cu adevărat serios şi de calibru.
@Mike, si daca nu vrei Tesla sau nu-ti permiti un Lucid/Mercedes/Porsche, atunci care-s alternativele rapide?
Tesla - 1 luna
Hyundai - 2 - 3 luni
JLR - 1 - 2 ani :))
"Electricele duc lipsa doar de clienți"
"majoritatea fabricilor auto lucrează aproape de maxim (unii suplimentar)… mai puțin Electricele"
Iar ai visat urât, statistici cu electrice? :))
Producătorii "tradiţionali" şi-au bătut joc, lăcomia este maximă, şi NU MERITĂ PUR ŞI SIMPLU să cumperi de la ei.
Adică Tesla cu o mărime (acum 5 ani) de 10 ori mai mică decât VW VAG !!! a făcut o reţea excelentă de super chargere PE TREI CONTINENTE !!!
Plus maşini cu adevărat serioase electrice !
Dinozaurii cu noxele înşelate , cu amânari de Euro 6 , Euro 7, câteodată uniţi împreună ca să facă ce ??? Un fâs.
Nişte porcării.
Nu e vina Tesla că nici în 2023 restul din producătorii top 10 nu sunt în stare să facă maşini electrice bune şi la preţ mai decente.
Toyota bate câmpii cu hidrogenul...
Renault e deja juma juma cu chinezii
Stellantis e debusolat
VW ce mai scoate nişte ID.x care sunt bune, decente, dar scumpe faţă de Tesla
Noul Renault Megane e chiar interesant.
Cât despre Stellantis... Problema lor e că au mers pe strategia de a avea platforme care accepta și motoare tradiționale, hibride dar și electrice. Asta înseamnă compromisuri. Dar platformele noi sunt pur electrice.
In plus, trebuie sa fie EURO 7 ready, care iar costa mult.