În anul 2008, costurile unei baterii pentru o mașină electrică erau de 1415 dolari per kWh, în medie. 15 ani mai târziu, acumulatorii pentru astfel de mașini au ajuns să coste în medie doar 139 de dolari per kWh. Conform Biroului de Tehnologii pentru Vehicule, subordonat Departamentului de Energie al Statelor Unite, asta reprezintă o scădere de 90% a costurilor bateriilor de mașini electrice în ultimii 15 ani.
De notat aici că estimările iau în considerare doar vehiculele ușoare și care sunt produse în cel puțin 100.000 de exemplare pe an. Ca un exemplu, bateria unei Tesla Model Y, de 81 de kWh, ar fi costat 114.615 dolari în 2008, pe când în 2023, aceasta costa 11.259 de dolari. Același studiu mai arată și o scădere masivă a costurilor de producție unei astfel de baterii în perioada 2009 – 2013, de la circa 1350 de dolari per kWh la aproximativ 420 de dolari per kWh.
Cei mai mulți producători de mașini electrice preconizează că aceste costuri vor continua să scadă și în anii următori.
Un alt studiu, realizat de o firmă de analizare a pieței, sugerează că mașinile electrice vor fi mai ieftine de produs prin comparație cu cele cu motoare termice începând din 2027. Totuși, există riscul ca scăderea costurilor bateriilor să încetinească, mai ales din cauza vânzărilor mai mici de mașini electrice în acest an. Majoritatea producătorilor de automobile susțin că paritatea dintre mașinile electrice și cele cu motoare termice va fi atinsă până în 2030.via Carscoops
Oare vor fi si electricele ca telefoanele mobile? In curand isi permite oricine si le vor putea schimba la 4-5 ani?
Sau ramanem la importuri de troace imputine diesel?
Tesla Model S sare de 10000.... Pai si BMW diesel de cat sare? Audi si Mercedes de cat sar?
https://www.automarket.ro/test-drive/test-drive-bmw-x6-m-competition-100471.html
154000 un bai ma vezi???
https://www.automarket.ro/test-drive/test-drive-audi-a8-30-tdi-286-cp-83013.html
Audi 142000 ????
Dar ce ieftine sunt astea cu motorizari termice. Ca sa nu mai zic de performante de cacao comparativ cu Tesla model S.
https://www.automarket.ro/test-drive/test-drive-mercedes-benz-gle-450-95227.html
Mercedes la 95000 e ieftin? Ca la ce motorizari au ar fi trebuit sa coste maxim 50000, dar la ele 50000 sunt doar dotarile.
Cine s-a grăbit să-și ia baterie cu roți să fie sănătos!
Electricele cumpărate în 2024, în ianuarie 2025 sunt uzate moral și au valoare de revânzare sub 50%.
Țeapă pentru proști! :)))))))
Ce abureală…. bateriile de acum 15 ani pe ce se montau?
Comparam ce cu ce?
Este vorba de ceva atât de logic, încât te minunezi cum mai există creduli care visează la ieftiniri, când exemplele sunt în fața noastră de atâta timp, valabil pentru toate mașinile, astăzi sa produci un ecran este mult mai ieftin decât acum 20 de ani, toate mașinile au ecrane, s-au scumpit doar raportat la inflație ? Nu, au depășit cu mult, sa nu mai spun ca un ecran este mult mai ieftin de produs decât un ceas clasic de bord, plastice ieftine la interioare, tot felul de imitații, materiale reciclate, toate acestea la prețuri mult mai mari .
Aștept ieftinirea bateriilor cu 150% .
Si mai sunt unii credinoizi care se mira cand le spui, ca wooow! pe bune? s-au scumpit masinutzele pe baterii? :)))
Si deci de ce se vand alea electrice cu pret urias?!
Sabotaj intentionat al producatorilor vechi, care nu vor electrice, ca raman cu buza umflata.
Ei au inselat consumatorii de 100 de ani de automobile, cu tot felul de reparatii mentenanta si alte nebunii cu defecte ascunse si tehnologie special care cedeaza, doar stim mentalitatea aparute in late 80s.
Cand s-a costatat ca daca fac masini fiabile, clienii nu mai platesc alti bani.
Fix asta e problema cu electricele. Sunt fiabile si deci teparii nu mai pot sa suga de la consumatori.
Asigurările la electrice se vor scumpi și mai mult din cauza bateriilor, fix alea care se ieftinesc, pentru ca si intr-un accident minor din spate, sau lateral, dacă este deranjată o celulă a bateriei, la revedere, trebuie schimbată, sau dacă nu dorește proprietarul atunci se va da dăuna totală, iar dacă vrei pe banii tăi, o poți schimba destul de " ieftin ", asta este inca o pagină din întreținerea mult mai ieftină la o electrică, deci nu, nu este o conspirație a constructorilor vechi .
De exemplu la Ioniq5 un parbriz am inteles ca te duce in 7000 de lei. Bai frate, ce e cu jecmaneala asta? Un parbriz de masina premium costa 500 de lei cu montaj cu tot. Concluzia fireasca e ca tot poporenii aia de care-si bat joc fiintze ca Andreea si Mateutza au dreptate cu SH-urile cinstite din Germania.
Totusi, cu ce drept isi permit producatorii sa extorcheze in asemenea hal cumparatorii? Asta e o schema de jecmanire a clientului. Ai facut tampenia sa-ti iei un produs de folosinta indelungata deci acum esti la mana producatorului. Te-a prins. Esti in plasa. Deci dansezi cum canta smecherul sau vinzi masina si din nou pierzi, cel mai probabil.
În altă ordine de idei nu merge conspirația celor “vechi”, sunt producători noi (Tesla, BYD…) care ar “sparge” tot dacă ar putea.
Am explicat mai demult ce înseamnă lansarea și acreditarea unui model pe diferite piețe… costuri imense.
Hyundai și Kia sunt foarte bine optimizați și tot nu pot să scoată BEV-uri ieftine… pentru moment asta este, atât se poate.
Poate la inceput , ca la orice masina noua, dar nu ii doresc nimanui sa aibe o problema la o masina electrica si sa nu aibe garantie.
Perspectiva monstruozității casco nu e realistă, dar perfect necunoscută gușterilor.
Jucăreala cu erorile noi care surprind orice producător e... hobby.
Anvelopele nu intră în discuție în primii 2 ani. :))))))))
La cel mai mic poc, aventura devine apoteotică.
Trompețelul manipulator electric e distractiv, dar consumatorii s-au prins. :))))))