STUDIU: Costurile bateriilor pentru mașini electrice s-au micșorat cu 90% în ultimii 15 ani

de Tiberiu Safta
Marti, 13.08.2024
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Un studiu realizat de o instituție auto din Statele Unite arată că nivelul costurilor bateriilor pentru mașinile electrice s-a micșorat cu 90% în ultimii 15 ani. Această micșorare a costurilor îi ajută pe producători să ajungă mai repede la paritate de preț între mașinile cu motoare termice și cele electrice.

În anul 2008, costurile unei baterii pentru o mașină electrică erau de 1415 dolari per kWh, în medie. 15 ani mai târziu, acumulatorii pentru astfel de mașini au ajuns să coste în medie doar 139 de dolari per kWh. Conform Biroului de Tehnologii pentru Vehicule, subordonat Departamentului de Energie al Statelor Unite, asta reprezintă o scădere de 90% a costurilor bateriilor de mașini electrice în ultimii 15 ani.

De notat aici că estimările iau în considerare doar vehiculele ușoare și care sunt produse în cel puțin 100.000 de exemplare pe an. Ca un exemplu, bateria unei Tesla Model Y, de 81 de kWh, ar fi costat 114.615 dolari în 2008, pe când în 2023, aceasta costa 11.259 de dolari. Același studiu mai arată și o scădere masivă a costurilor de producție unei astfel de baterii în perioada 2009 – 2013, de la circa 1350 de dolari per kWh la aproximativ 420 de dolari per kWh.

Cei mai mulți producători de mașini electrice preconizează că aceste costuri vor continua să scadă și în anii următori.

Un alt studiu, realizat de o firmă de analizare a pieței, sugerează că mașinile electrice vor fi mai ieftine de produs prin comparație cu cele cu motoare termice începând din 2027. Totuși, există riscul ca scăderea costurilor bateriilor să încetinească, mai ales din cauza vânzărilor mai mici de mașini electrice în acest an. Majoritatea producătorilor de automobile susțin că paritatea dintre mașinile electrice și cele cu motoare termice va fi atinsă până în 2030.

via Carscoops

Comentarii (18)

  • Extraordinar. Ce chestie interesanta, nu cred ca e posibil asa ceva.
    Oare vor fi si electricele ca telefoanele mobile? In curand isi permite oricine si le vor putea schimba la 4-5 ani?
    Sau ramanem la importuri de troace imputine diesel?
    5 24
  • Cătălin
    Costurile nu se reflectă în prețuri. Tesla Model S sare de 100k, teutonii asemenea. Ce mai merge treabă la chinezi dar ni se spune că sunt subvenții de la stat.
    14 3
  • nobody
    Costurile bateriilor au scazut cu 90% dar costul masinilor a crescut. Logic...
    19 1
  • @nobody
    Unde au crescut, mă? În visele tale?
    4 21
  • @nobody
    Pai au crescut la dieseluri pentru ca: DPF, EGR, AdBlue si tot felul de sisteme ca sa le mai tina pe piata.
    Tesla Model S sare de 10000.... Pai si BMW diesel de cat sare? Audi si Mercedes de cat sar?
    https://www.automarket.ro/test-drive/test-drive-bmw-x6-m-competition-100471.html
    154000 un bai ma vezi???
    https://www.automarket.ro/test-drive/test-drive-audi-a8-30-tdi-286-cp-83013.html
    Audi 142000 ????
    Dar ce ieftine sunt astea cu motorizari termice. Ca sa nu mai zic de performante de cacao comparativ cu Tesla model S.
    https://www.automarket.ro/test-drive/test-drive-mercedes-benz-gle-450-95227.html
    Mercedes la 95000 e ieftin? Ca la ce motorizari au ar fi trebuit sa coste maxim 50000, dar la ele 50000 sunt doar dotarile.
    3 21
  • @cocalar electric
    De câțiva ani îți spunem că electricele se vor ieftini de nu le va culege nimeni de pe jos.

    Cine s-a grăbit să-și ia baterie cu roți să fie sănătos!

    Electricele cumpărate în 2024, în ianuarie 2025 sunt uzate moral și au valoare de revânzare sub 50%.

    Țeapă pentru proști! :)))))))
    15 5
  • No ce bine… aproape gratis ;)
    Ce abureală…. bateriile de acum 15 ani pe ce se montau?
    Comparam ce cu ce?
    10 4
  • Nu înțeleg de ce și presa auto promovează acest lucru ca fiind un lucru benefic pentru client, ieftinirea bateriilor este benefică pentru constructor, dar pentru recuperarea investițiilor si pentru profit cat mai mare, electrica NU se va ieftini, pentru ca mașinile NU sunt electrocasnice, sau telefoane, acum vreo doi ani și Apple, Sony, aveau în plan mașini electrice, au constatat că industria auto este diferită de cea a electronicelor și au spus deocamdată pas .

    Este vorba de ceva atât de logic, încât te minunezi cum mai există creduli care visează la ieftiniri, când exemplele sunt în fața noastră de atâta timp, valabil pentru toate mașinile, astăzi sa produci un ecran este mult mai ieftin decât acum 20 de ani, toate mașinile au ecrane, s-au scumpit doar raportat la inflație ? Nu, au depășit cu mult, sa nu mai spun ca un ecran este mult mai ieftin de produs decât un ceas clasic de bord, plastice ieftine la interioare, tot felul de imitații, materiale reciclate, toate acestea la prețuri mult mai mari .

    Aștept ieftinirea bateriilor cu 150% .
    12 3
  • Deci daca studiul asta e pe bune (eu nu mai cred nicio "cercetare", studiu sau statistica) asta inseamna o flegma de-aia maaare si verde in moaca oricarui cumparator de electrocaZnice. Carevasazica bateriile se ieftinesc si masinile se scumpesc. Ii las pe tolomacii electrificati in cap sa ghiceasca unde se duce diferenta de bani. :))
    Si mai sunt unii credinoizi care se mira cand le spui, ca wooow! pe bune? s-au scumpit masinutzele pe baterii? :)))
    10 5
  • O masina electrica se produce acum cu acelasi pret de productie ca cel al uneia pe combustie echivalenta.
    Si deci de ce se vand alea electrice cu pret urias?!
    Sabotaj intentionat al producatorilor vechi, care nu vor electrice, ca raman cu buza umflata.
    Ei au inselat consumatorii de 100 de ani de automobile, cu tot felul de reparatii mentenanta si alte nebunii cu defecte ascunse si tehnologie special care cedeaza, doar stim mentalitatea aparute in late 80s.
    Cand s-a costatat ca daca fac masini fiabile, clienii nu mai platesc alti bani.
    Fix asta e problema cu electricele. Sunt fiabile si deci teparii nu mai pot sa suga de la consumatori.
    6 9
  • Alin, consideri că reparația unei Tesla este ieftină ? Că ei fac doar electrice, deci nu poate fi vorba de sabotarea electricelor . De ce s-au scumpit asigurările electricelor peste cele termice ? Cunoaște toată lumea cazul incidentului din SUA, cu Rivian, când pentru o indoitura în bară s-a cerut 42.000 dolari, după ce s-a iscat scandalul au ajuns la o înțelegere de doar 14.000 dolari, pe bune ? Dar sa spunem ca este un caz izolat .

    Asigurările la electrice se vor scumpi și mai mult din cauza bateriilor, fix alea care se ieftinesc, pentru ca si intr-un accident minor din spate, sau lateral, dacă este deranjată o celulă a bateriei, la revedere, trebuie schimbată, sau dacă nu dorește proprietarul atunci se va da dăuna totală, iar dacă vrei pe banii tăi, o poți schimba destul de " ieftin ", asta este inca o pagină din întreținerea mult mai ieftină la o electrică, deci nu, nu este o conspirație a constructorilor vechi .
    11 3
  • O mare minciuna povestea cu "electricele sunt mai simple si mai ieftin de intretinut". De ex Tesla: daca ai indoit-o mai serios in fata, tot sasiul si structura e turnata, cu binecunoscuta si faimoasa masinarie "gigacasting". N-o mai poti dezdoi. Nu stiu ce se intampla sincer la o pocnitura mai zdravana. Probabil dauna totala chiar daca bateria nu e atinsa. In Romania am auzit cazuri horror la Tesla la reparatii minore, chiar pe forumul proprietarilor de Tesla, deci oameni pro-tesla pana-n maduva.

    De exemplu la Ioniq5 un parbriz am inteles ca te duce in 7000 de lei. Bai frate, ce e cu jecmaneala asta? Un parbriz de masina premium costa 500 de lei cu montaj cu tot. Concluzia fireasca e ca tot poporenii aia de care-si bat joc fiintze ca Andreea si Mateutza au dreptate cu SH-urile cinstite din Germania.

    Totusi, cu ce drept isi permit producatorii sa extorcheze in asemenea hal cumparatorii? Asta e o schema de jecmanire a clientului. Ai facut tampenia sa-ti iei un produs de folosinta indelungata deci acum esti la mana producatorului. Te-a prins. Esti in plasa. Deci dansezi cum canta smecherul sau vinzi masina si din nou pierzi, cel mai probabil.
    10 4
  • De ce costă aceeași piesă (parbriz) mai mult la o electrică? O posibilă explicație ar fi rulajul foarte mic și deci costuri logistice foarte mari.
    În altă ordine de idei nu merge conspirația celor “vechi”, sunt producători noi (Tesla, BYD…) care ar “sparge” tot dacă ar putea.
    Am explicat mai demult ce înseamnă lansarea și acreditarea unui model pe diferite piețe… costuri imense.
    Hyundai și Kia sunt foarte bine optimizați și tot nu pot să scoată BEV-uri ieftine… pentru moment asta este, atât se poate.
    10 2
  • Aceleași trompete anti-EV falsează aceleași melodie plictisitoare și obosită.
    4 14
  • Seriff
    Un set de baterii costa aproape cat masina, dar se mai poate strica si motorul electric, plus probleme de soft majore, doar cine e cu capul in nori crede ca daca isi ia electrica nu baga bani in ea.
    Poate la inceput , ca la orice masina noua, dar nu ii doresc nimanui sa aibe o problema la o masina electrica si sa nu aibe garantie.
    13 3
  • @@16:34
    Nenea, linisteste-te si nu mai compara mere cu pere. Discutia este despre preturi, nu despre preferinta unora sau altora la branduri. Nu te opreste nimeni de aici sa-ti iei orice vrei si sa platesti oricat vrei, daca crezi ca merita. Discutia este despre marja enorma de profit pe care o au acum TOTI producatorii, pt ca au scumpit nejustificat TOATE masinile, fie EV, fie ICE si toate combinatiile intre ele.
    8 2
  • Există perspectiva consumatorului pentru că dispar reviziile ulei, filtru motor, la spring și filtru polen. E o economie substanțială... de 200-300euro/an. :)))))
    Perspectiva monstruozității casco nu e realistă, dar perfect necunoscută gușterilor.
    Jucăreala cu erorile noi care surprind orice producător e... hobby.
    Anvelopele nu intră în discuție în primii 2 ani. :))))))))
    La cel mai mic poc, aventura devine apoteotică.

    Trompețelul manipulator electric e distractiv, dar consumatorii s-au prins. :))))))
    12 8
  • pmc-care dezdoaie
    Înțelegem că tu ești unul din cei care adoră să aibă de-a face cu mașini îndoite în accidente și ”dezdoite” (cum literar te exprimi) apoi, prin cine știe ce obscur service, pentru a o plasa la primul fraier împreună cu povestea nemțoaicei cu garaj, biserică și piață, etc.
    4 10

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru