STUDIU: Combustibilii fosili vor ajunge cel puţin până în 2050

de Sebastian Toma
Luni, 13.08.2012
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Consiliul Naţional al Petrolului din Statele Unite ale Americii a publicat un studiu care spune că Globul are rezerver de combustibili fosili suficiente cel puţin până în 2050.

Consiliul Naţional al Petrolului din Statele Unite ale Americii a publicat un studiu în care susţine că Planeta are suficienţi combustibili fosili pentru următorii 40 de ani. Deşi denumirea sugerează altceva, Consiliul Naţional al Petrolului din SUA include atât producătorii, cât şi vânzătorii de produse petroliere, alături de agenţii ale consumatorilor şi organizaţii non-profit. Concluzia studiului subliniază necesitatea concentrării politicilor guvernamentale pe dinamica pieţelor, pentru a reduce consumul de petrol la nivel global.

Datele OPEC din 2011 anunţau Venezuela pe primul loc în lume la capitolul rezerve de petrol, urmată de Arabia Saudită, Canada şi Iran. În raport cu producţia anuală, datele OPEC arată că petrolul din Venezuela va mai putea fi exploatat pentru încă 81 de ani, în timp ce petrolul din Arabia Saudită va putea fi exploatat în acelaşi ritm pentru încă 391 de ani. În acelaşi clasament, România se află pe locul 43, între Trinidad şi Tobago, Vietnam, Uganda şi Turnkmenistan.

Via Motori.it Sursa foto

Comentarii (16)

  • OOO,pana in 2015.Pai atunci nici nu o sa mai fie nevoie de acesti combustibil.Japoonezii de la Toyota vor implementa pe piata tehnologia Fine-N,cu celula energetica,deci.Probabil ca japonezii au calculat si ei acest lucru,de au spus ca vor scoate tot in 2015,probabil stiau ca in 2015 nu o sa mai ajunga combustibilul.
    3 27
  • pentru o mai buna intelegere a domeniului recomand Paul Roberts – Sfarsitul petrolului. Scrisa usor si pe intelesul tutturor ne poate face o idee despre influenta consumuui de petrol, cat ne-ar ajunge acesta si cat de mult vom ajunge sa platim pentru el

    Nu am date suficiente despre acest studiu iar articolul aici de fata nu cred sa-si propuna o analiza amanuntita a acestuia. Ce se uita a se preciza este ca acest studiu are la baza consumul la momentul t = 0, fara a se lua in considerare pietele emergente (cu o crestere a necesarului energetic aflat pe o curba exponentiala) disparitia asa zisului petrol ieftin ce duce la costuri din ce in ce mai mari cu exploatarea sau trendul descrescator al aparitiilor de noi zacaminte de petrol usor accesibil ceeea ce insemna ca, practic, ceea ce este ACUM exploatat este si ceea ce MAI AVEM de exploatat.

    Pe de alta parte sa te culci pe o ureche si sa spui ca de acum incolo mai avem petrol pentru inca 10 generatii denota pe langa o iresponsabilitate crasa legata de viitorul omenirii si o neinetelegere dubioasa a realitatii cotidiene.

    celula energetica - n-am gasit termenul nicaieri. Probabil e o traducere primitiva a lui fuell-cell. Singurul termen general admis in limba romana este de pila de combustie.

    furculision scriem, furculision citim
    15 2
  • Important este cat vor costa combustibilii in 2050, ca asta banuiam si eu ca nu se termina prea curand, deci degeaba vor mai fi pt inca 100 de ani daca se va ajunge la preturi insuportabile. Dar eu stau linistit, masinile electrice "evolueaza" intr-un ritm ametitor, in maxim 5-7 ani vor fi mult mai ieftine si cu o autonomie de cel putin 500 de km, sau nu.

    Fuell-cell...cei de la Toyota s-au gandit sa anunte cu 3 ani inainte de a implementa asa ceva sa afle si "specialistii", atat de revolutionara va fi aceasta tehnologie, va fi o reinventare a ideii de pile de combustie dar o anunta peste tot ca sa stie toata lumea, atat de corecti sunt japonezii, sa nu prinda concurenta nepregatita.
    8 6
  • petrol se va gasi intodeauna ......oare ce profit o sa aive OMV 2050 ??
    7 5
  • dormi linistit, FNI vegheaza pentru tine...
    4 1
  • Fine-N un link catre sistemul revolutionar ar fi preferabil.

    Nu vad decat un design revolutionar (eram in clasa 5 a cand desenam asa ceva :) ceea ce ma face tare mandru) iar revolutia lui fuell-cell pare sa fie utilizarea de ...hidrogen
    3 5
  • AndreiRN
    In weekendul care a trecut am consumat 20 de litri de ulei vegetal reciclat in Mercedesul meu pe motorina si lucrez la o rezerva proprie de 2000 de litri ca doar e pe gratis.
    5 4
  • Infine nu se pot sti aceste date cu exactitate maxima...Citeam intr-o carte ca unii fizicieni ziceau ca sunt locuri in care petrolul se regenereaza...Cu chestia asta nu stiu ce sa cred...fiecare crede ce vrea,eu cam ma indoiesc de stutiile pe care le-au facut acei fizicienii in legatura cu regenerarea petrolului!!!
    2 2
  • vali86
    Electricele nu sunt viabile, degeaba tot promovam trendul ,, eco ""
    nu este vorba ca nu va fi titei in 2050 sau 2300 ci este vorba daca va mai fi rentabil sa-l exploatam, pentru ca asa putem sa spunem si de apa ca nu o sa mai fie pana in 2500.Deci domnii cercetatori va rugam sa cautati pana in 2050 o sursa de energie propice pentru acele vremuri, care sa nu implice resurse naturale epuizabile si sa poata fi folosita in orice anotimp si pe orice distanta si daca se poate sa fie gratis.
    2 3
  • Andrei
    "Combustibilii fosili"
    Banuiesc ca cineva a facut o traducere cam subreda deoarece categoria combustibili fosili este foarte mare si sub forma de gaze sau carbune sunt inca zacaminte uriase si neexploatate.
    Africa de sud este una dintre tarile care isi produc "motorina" din carbune direct si se poate face asta la scara larga destul de eficient.
    Totusi viitorul apartine curentului electric care se gaseste pe gratis pe strazi si pe acoperisuri si pe dealuri si campuri nefolosite doar sa se apuce cineva sa-l recolteze.
    3 1
  • kumite
    Si prin anii '80 s-a anuntat o asemenea criza.Titeiul nu o sa dispara.Si copiii mei,si nepotii si stranepotii mei, si ai stranepotilor mei vor avea parte de titei.Plus ca cineva mai lucreaza in garajul lui la combustibilul din polen de albine.Polen,care combinat cu rahatul de caine lup,va salva lumea de la poluare.O sa iasa miere pe teava de esapament a mercedesului.Chiar miere organica,gluten free!Vai de capul nostru!Mi-am umplut 2 galeti cu curent pt.viitorul hibrid toyotez!
    GLUMESC!!!!!!!
    2 4
  • @AM

    poate ca ar fi ok sa abordati mai des problema asta a petrolului. Cresteri de preturi, descoperirea de noi zacaminte, usoare analize economico-politico-finaciare.

    Pe langa asta, informatii despre noile tehnologii avansate de producatorii auto sau chiar de catre companiile petroliere

    Este AM site din domeniul auto, dar nu cred ca este nimanui indiferent cresterea pretului petrolului si implicit al combustibililor. Adevarat avand copii prin preajma si fanatici ai unor marci, mi-e teama ca o parte nu vor intelege rostul acestor subiecte. Dar....

    tx
    2 1
  • @Andrei
    Nu sunt vreun iubitor de petrol, insa ti-o spune un om care a incercat sa se bage cu investitie in ce zici tu: chiar si cu ajutorul subventiilor de la UE sub forma de certificate verzi, este foarte nerentabil pe tremen lung sa bagi banii in panouri solare. Mentenanta si investitiile periodice in reinnoirea lor te fac practic sa bagi toti banii castigati in ele mereu. Ca actiune gen "sa salvam planeta" (fara ironie intentionata) e ok, ca simpla idee de investitie pt un om de afaceri, e sortita pieirii.
    Eu, unul, sunt foarte dezamagit de evolutia cercetarii in domeniul energiei verzi, e multa vorba, mult marketing si nimic concret, palpabil, cu adevarat de viitor. Vad ca mai degraba oamenii de stiinta se ocupa de chestiuni gen "oare painea ingrasa" sau "oare alcoolul imbata" decat de ceva serios.
    3 1
  • AndreiRN
    Pai tinand cont de faptul ca petrolisti conduc in mare parte lumea si influenteaza politicieni este de inteles ca apar probleme majore in domeniul energiei verzi si chiar probleme de abuz.
    Solutia mea este pt mine si nu o impun nimanui si imi face enorma placere sa nu dau bani petrolistilor sau firmei electrice atunci cand e posibil. Acum ca am unde lucrez sa stockez cateva tone serioase de combustibil gratuit si cu placere ard lemne pe gratis cand apare nevoia.
    2 3
  • Marian
    Petrolul nu e folosit doar sa il pui in rezervor. Mai e necesar si la multe altele pe langa o masina, de exemplu avelopele si toata plasticaraia dintr-un cotet de masina tot din combustibili fosili se fac. Deci hai mai repede cu electricele sa ramana petrol pentru restul aplicatiilor.
    1 0
  • Marton
    Can tarziu vin si eu cu un comentariu dar poate il citeste cineva.
    Am facut un calcul simplu sa vad cata putere este necesara pentru a incarca 5.000.000 de masini (atatea masini pe combustibil fosil sunt azi in Romanika) electrice cu capacitate a bateriilor de 30KWh (625 Ah). Din calcule mi-a iesit ca pentru o incarcare timp de 8 h pana la capacitatea de 30 KWh ar determina o putere medie aborbita de la retea cam 3,7 KW , la o tensiune pe bornele bateriei de 48 V si un curent de incarcare de 72 A. Deci pentru 5.000.000 de masini ar trebui o putere instalata , in ideea ca toate stau noaptea la incarcat , cam de 18.750 MW ori Romania are o putere instalata cam de 20.000 MW si produce abia 8000 MW. Datele problemei se schimba drastic daca se micsoreaza timpul de incarcare spre exemplu la o ora si sa zicem ca doar 10 % din masini folosesc acest tip de incarcare rapida , ar rezulta o putere instantanee absorbita din retea cam de 31.875 MW cumulat cu celelate ce se incarca 8 h.Fantastic de mult Trageti si voi concluziile. Eu zic ca nu e posibil asa ceva nici in 50 de ani. asta doar daca or sa faca cetrale pe fuziune una langa alta .
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru