Anunțul vine după publicarea Buletinului de Siguranță Rutieră aferent anului 2021, compilat de către Poliția Română în fiecare an. Conform datelor oferite de instituție, anul trecut s-au produs peste 770 de accidente grave în zilele de vineri. Pe locul doi în acest „top” a fost ziua de duminică, cu 717 accidente grave înregistrate pe parcursul anului 2021.
Așa cum probabil puteți deja bănui, aceste două statistici nu sunt întâmplătoare, ci au de-a face cu zilele de weekend și conduita la volan a majorității șoferilor români. Conform studiului, lucrurile se acutizează în lunile de vacanță (iulie, august) iar în total putem vorbi de 148 de decese și 316 persoane rănite grav.
Același studiu ne arată și principalele cauze ale accidentelor, neadaptarea vitezei la condițiile de drum fiind pe primul loc, urmată de traversarea neregulamentară de către pietoni prin zone periculoase sau nesemnalizate corespunzător. Cele mai multe accidente rutiere grave au loc în mediul rural.
România rămâne, astfel, pe ultimul loc în UE în ceea ce privește numărul deceselor cauzate anual de accidente rutiere.
Media națională este de 93 de astfel de decese la un milion de locuitori, mai mult decât dublu comparativ cu media UE, de 44 de decese la un milion de locuitori.
Doritorii de teste fatale pot solicita ulterior indemnizatia cuvenita.
Asteptam dovezile dumneavoastra.
Succes!
Melteanul apasă pedala fără să-și estimeze manevra. La nevoie, apasă pedala mai tare.
De cele mai multe ori, într-o coloană de 4-10 mașini, ultimul meltean este cel care începe manevra de depășire, concomitent cu melteanul din poziția a 2 sau a 3-a. Inevitabil se ajunge la triplare sau reintrare pe bandă cu trimiterea în bălării a unui fraieștean.
Elementul surpriză se numără și el printre cauze. Depășiri demarate în zone cu restricție de viteză, linie dublă continuă, zero vizibilitate la mai mult de 4 m. :)
De ce duminica? Pentru că atunci se dau ciobanii pe stradă, așa zișii cunoscători. Practic, localnicii se duc până la deal sau până la vale, cunoscând misterele drumului și supraestimându-și calitățile de șoferi. Nu de puține ori victimele devin autori de accidente încercând să evite astfel e bombardieri.
Prostia se plateste scump.
LIPSA RADARELOR FIXE şi dezmăţul total al vitezomanilor fără repercursiuni (sau frecţie la picior de lemn).
Pe departe numărul de morţi şi grav răniţi este VITEZA EXCESIVĂ A MAŞINILOR şi trecerea pietonilor prin locuri nepermise.
Acum, cine este sincer, ştie că pietonii sunt vinovaţi de trecerile prin locuri nepermise dar incidenţa foarte mare a morţilor este VITEZA EXCESIVĂ A MAŞINILOR ÎN LOCALITATE.
Şoferii merg uzual cu 70-80 km/h în localitate iar incompetenţii de la poliţia rutieră stau cu radarul în cele mai neimportante zone (vezi renumita zonă de la ieşirea Brăila spre Galaţi, unde nu există nicio trecere de pietoni, este câmp viran pe o parte, chiar ambele părţi dar şpăgarii din poliţia rutieră Brăila stau mereu acolo)
Ca să nu creadă cineva că zic cuvinte nefondate, citiţi episodul în care 80% din poliţia rutieră Brăila a fost trimisă în judecată, anchetaţi pentru mită.
Asta e rahatul în care zacem.
Soluţia se ştie, radare fixe LA TRECERILE DE PIETONI IMPORTANTE din sate, localităţi cu trimiterea amenzii acasă.
Dar nu se vrea. Pentru că peştele de la cap se împute. Politicieni, "demnitari", poliţişti civil, militari, sunt primii vitezomani ai ţării şi apoi restul.
Tot din cauza lipsei bunului simt si a respectului nu avem autostrăzi nici la 30 de ani după revoluție, in schimb avem corupție cam peste tot.
Vitezomanii care mor pe capete în accidente şi care în loc să vătămeze pietonii care traversează neregulamentar , îi cam omoară.
Când mergi cu 50 km/h în localitate este o mare diferenţă faţă de 70-80 km/h când frânezi în ultimă instanţă şi impact la lovirea unui pieton...
Dar românii sunt răi, ne disciplinaţi, figuranţi, înfumuraţi.
Este plin tiktok şi facebook cu oameni (atåt bărbaţi cât şi femei) şi foarte tineri care se PLÂNG ÎN GLUMĂ că a pierdut carnetul din cauza vitezei şi o prezintă ca pe o faptă bună, fără nicio remuşcare reală, resposabilitate !!!
Este o lipsă de conştientizare crasă, generalizată.
Totul este "rodul" poliţiei rutiere române "ajutată" de legile făcute de "demnitarii" vitezomani, indubitabil.
iar noaptea farurile reglate aiurea ne orbesc.
Am multe claxoane la activ luate in coloana pt ca nu demaram tare apoi sa pun frana, ci sa incerc de fiecare data un ritm constant de 10-20km/h pt a nu frana, ba unii m-au si depasit, inclusiv pe dubla continua.
Ar trebui explicat cat mai clar ca daca ai o medie de 80km/h vs una de 70km/h, pe un drum de 300km, iese 3:45h vs 4:17h. Diferenta aia de timp iti consuma SI MAI multi nervi, atentie, benzina, iti da stare de nesiguranta si de risc, pasagerii nu se simt tocmai confortabil, ajungi mai epuizat.
mai există complexul de inferioritate.... "am dat o tonă de bani pe maşina mea, cum pot eu să stau în spate la o maşină normală"
uitând că toate maşinile din ziua de azi (poate excepţie Loganul?) duc peste 150-200 km/h cu uşurinţă !
Indiferent că ai deja 10-20 km peste limită deja, şi deja în coloană, el vrea să depașească, să se bage mai in faţă... şi exact cum spuneţi dvs, nu contează că este dublă continuă, etc
dar asta este orgoliul prostesc în România...
Legi avem, dar nu are cine sa le aplice.
Am fost la Electric Castle anul asta. Noaptea, dupa ora 23, cand toata lumea pleca de la festival spre Cluj, Politia romana a organizat niste filtre-mamut la intrarea in Cluj. Ca sa-i prinda pe cei care bausera o bere si se intorceau acasa la volan. Practic opreau cam toate masinile si le puneau etilotestul. Eu cred ca asta e o practica gresita. Era clar ca multi bausera ceva alcool si voiau sa ajunga acasa cumva. Alternative de transport erau f proaste, cu taxiul era aproape imposibil si f scump. Asa ca onor politia s-a gandit sa jumuleasca tot ce poate de pe petrecareti. Eu as fi facut fix pe dos: as fi anuntat ca cei care au consumat alcool si nu se simt in stare sa conduca, sa nu o faca, iar cei care au baut in limite cat de cat omenesti, sa mearga cu atentie, si as fi organizat traficul de natura sa se evite tragedii.
PS tu ai permis? pardon, buletin?
PS ne dam unii de alții cu mașinile pentru ca nu suntem amendați de Poliție… cât de penibil suna. Amenzile nu fac nici autostrăzi si nici bun simt, sau codul spalatului pe creier spune altceva?