Nu este un secret că în industria auto se câștigă foarte mult De la proiectarea unei mașini, la fabricarea acesteia și a pieselor de schimb până la campaniile de publicitate pe care le vedem la televizor, pe internet sau pe panouri, întregul proces înregistrează costuri de ordinul miliardelor. Chiar dacă producătorii obțin sume imense de bani într-un timp foarte scurt, aceștia cheltuiesc din câștigurile obținute pe procesele menționate mai sus. De asemenea, o bună parte merg la plătirea salariilor și în proiecte de cercetare.
O companie de asigurări auto din Marea Britanie, pe nume Uswitch, a realizat un studiu în care sunt dezvăluite câștigurile anuale ale celor mai mari producători auto din lume. Mai mult, aceștia oferă date și la încasările obținute pe oră, pe minut și chiar pe secundă.
În topul clasamentului se află Toyota. Constructorul japonez câștigă în jur de 275 de miliarde de dolari anual, ceea ce se traduce în peste $8700 în fiecare secundă. Adică, după ce ați terminat de citit acest paragraf, Toyota a câștigat de șapte ori valoarea de mai sus. Cu toate aceste câștiguri înregistrate, Toyota a cheltuit un miliard de dolari pe campaniile de publicitate din Statele Unite. Luând în calcul acest aspect, deși câștigurile sunt enorme, cheltuielile sunt la fel de mari.
Grupul japonez este urmat în clasament de către Volkswagen, cu 255 miliarde de dolari anual și puțin peste 8000 de dolari pe secundă. Daimler se situează pe locul al treilea, cu 176 de miliarde anual și peste 5500 de dolari pe secundă. Niponii de la Honda și Mitsubishi sunt următorii pe listă cu 137 miliarde de dolari, respectiv 136 miliarde de dolari pe an.
Americanii de la Ford și General Motors sunt pe locurile 6 și 7 cu 127 și 122 miliarde pe an. Ei sunt urmați de BMW, care a înregistrat încasări de 113 miliarde de dolari anual.
La finalul clasamentului sunt doi producători care nu au reușit să atingă suta de miliarde anual. Nissan. Cei doi au încasat 99, respectiv 91 miliarde de dolari pe an. Chiar și așa, Nissan tot reușește să câștige puțin sub $3000 pe secundă.
Aceștia sunt Stellantis șivia Motor1
A, da, m-am dumirit: nu “ochiul dracului” îi interesează pe închinătorii Gaiei, ci să ne parvină tuturor pe la nas aer impecabil de curat, din e-fabrici, pardon, din vârful muntelui, eventual cu miresme de conifere şi cu bezele de la urşii populari.
Cu siguranță clasamentul profitului se schimbă destul de mult, dar cine încasează puțin, greu de obținut profit mare, mă miră Stellantis cu atâtea mărci și încasează suspect de puțin .
Interesant cat castiga Mitsubishi. Ar fi interesant de stiut si din ce ramuri intra aceste sume.
Ceilalti doi din top au cotizat ceva amenzi pentru Dieselgate, VAG vreo 40 miliarde si la Mercedes inca se numara...