STUDIU BRIDGESTONE: 71% dintre şoferi circulă cu o presiune prea mică în anvelope
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Cei de la Bridgestone au verificat 38.000 de autovehicule în 2010 în Europa. Rezultatul acestui studiu, efectuat în nouă ţări, a arătat că 71% dintre şoferii verificaţi circulau cu o presiune prea mică în anvelope. Din cauza acestui fapt, şoferii respectivi şi alţii asemenea lor au risipit două miliarde de litri de carburant şi au emis 4.8 milioane de tone de CO2 fără niciun motiv.Risipa lor le-a făcut şi o gaură semnificativă în portofel, costul estimat al carburanţilor respectivi fiind de 2.8 miliarde de euro – ne referim aici la toţi şoferii din Uniunea Europeană, dacă se păstrează procentul de şoferi care circulă cu anvelopele dezumflate. Un alt rezultat îngrijorător a fost faptul că o parte dintre şoferii verificaţi circulau cu anvelopele aproape dezumflate.
Mai precis, 7.5% dintre şoferii verificaţi circulau cu o presiune cu până la 0.5 bari sub recomandarea constructorului, în timp ce 0.5% dintre cei verificaţi aveau o presiune mai mică de 0.75 bari în anvelope.
Un alt pericol pentru siguranţa rutieră este reprezentat de faptul că 12% dintre şoferii verificaţi aveau anvelope mai uzate decât permite legea – ceea ce înseamnă că aveau "şanţuri" care nu avea nici măcar 1.6 milimetri adâncime. Circa 2% dintre anvelopele inspectate erau atât uzate extrem, cât şi dezumflate.Rularea cu anvelopele umflate incorect nu numai că vă afectează consumul de carburant, ci şi performanţele vehiculului, manevrabilitatea şi siguranţa acestuia. Spre exemplu, rezistenţa la rulare reprezintă între 18 şi 26% din forţa pe care trebuie să o învingă un vehicul pentru a se deplasa. În momentul în care această forţă creşte – în cazul de faţă, prin anvelopele dezumflate – consumul de carburant creşte, dar nu neapărat în procentul reprezentat de forţă în raport cu energia pe care trebuie să o consume vehiculul, ci într-o măsură mai mare, deoarece acesta se manifestă pe întreaga perioadă în care vehiculul se află în mişcare.
Pentru a afla presiunea optimă pe care trebuie să o aibă anvelopele dumneavoastră, consultaţi fie manualul tehnic al acesteia, fie marcajul de pe montantul B de pe partea şoferului ( îl găsiţi la muchia acoperită de colţul portierei).
În cazul în care doriţi să sporiţi economia de carburant a vehiculului dumnevoastră, puteţi mări presiunea în anvelope cu 10-15% faţă de recomandarea constructorului, dar nu trebuie să depăşiţi această valoare. Presiunea maximă suportată de o anvelopă este trecută pe flancul lateral al acesteia. Verificaţi cel puţin o dată pe lună presiunea în anvelope, dar nu uitaţi să faceţi această măsurătoare înainte să porniţi la drum, deoarece aerul din anvelope se va încălzi de la frecarea acestora cu suprafaţa de rulare şi se va dilata subtil, existând riscul citirii unei valori incorecte.Via | Bridgestone
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Mediu
-
Parlamentul European a aprobat oficial noile norme de poluare Euro 7. Noile norme vor introduce limite de emisii de particule rezultate din frâne și anvelope, precum și cerințe minime de performanță pentru durabilitatea bateriei în cazul vehiculelor electrice. (14.03)
-
Parlamentul European a aprobat oficial noile norme de poluare Euro 7, care sunt acum mai blânde față de propunerea inițială. Astfel, noile norme revizuite sunt acum mai apropiate de actualele norme Euro 6. (10.11)
-
Potrivit noilor teste GreenNCAP, Dacia Spring este cea mai eficientă mașină electrică din Europa pe perioada de producție și de utilizare. Mai mult, același test relevă că Ford Puma este mașina cea mai prietenoasă cu mediul la nivel european în clasamentul mașinilor cu motoare termice. (27.03)
acu' . . . daca omu ie dobitoc, si nu stie sa mai treaca printr-o vulcanizare si sa dea 5 lei ca sa isi faca presiunea macar la 2 luni, merita sa plateasca un set nou de pneuri sau sa incaseze o intalnire de gradul trei cu un copac :)