Emisiile de particule au crescut la acest nivel din cauza tehnologiei de injecţie directă de benzină, spun specialiştii.
Practic, presiunea suplimentară cauzată de regimul de funcţionare al acestui sistme de injecţie tinde să producă o cantitate mai mare de particule. Paradoxal, tocmai presiunea înaltă de injecţie a benzinei în camera de combustie le oferă noilor motoare comportamentul pe care consumatorii îl apreciază atât de mult şi emisiile de CO2 reduse pe care le solicită normele europene. În timp ce la motoarele diesel este monitorizată şi taxată emisia de particule, cantitatea de particule emisă de motoarele cu aprindere prin scânteie nu este luată în considerare la taxarea autoturismelor echipate cu aceste propulsoare, fiind preferată taxarea emisiilor de CO2 ale acestora. Reprezentanţii asociaţiei germane spun că există o soluţie la această problemă, iar costul său este mai mic decât un kit hands-free, dar acest lucru se va răsfrânge asupra consumatorilor, care vor ajunge să plătească mai mult pentru motorizările alimentate cu benzină doar fiindcă acestea au fost adaptate să respecte anumite norme de mediu impuse de UE. Pe termen lung, vorbim despre o decizie pozitivă pentru toată lumea, deoarece automobilele sunt cea mai mare sursă de poluare a aerului din Europa şi 90% dintre cetăţenii europeni sunt expuşi deja la nivele dăunătoare de poluare cu particule.Via Reuters
asta e partea frumoasa cu stiinta, ca nu este dogmatica ca religia si daca se descopera ceva nou atunci ce se stia este revizuit, in stiinta nu exista absoluturi, exista doar reconfirmari a ceea ce se stia, sau noi dovezi care sa infirme si/sau sa corecteze.
si cu asta PUNCT
benzina are si cele noi si cele vechi unde intra benzina in Motor iese si fum + Noxe asa ca degeaba euro 4-5-6-7...
pare-se TUV Nord Hanovra nu este un fistecine.....
si pentru mai multe informatii:
http://www.just-auto.com/news/new-petrol-engines-pollute-more-than-diesels_id140327.aspx
daca aveti rabdare veti gasi ceva detalii foarte interesante despre montajul acestor filtre de particule
Nu este posibil ca acelasi amestec de carburant, dar mai bine omogenizat (si implicit o ardere mai completa), sa genereze mai multi compusi poluanti decat un sistem mai ineficient de ameste aer - carburant.
este vorba despre comparatia cu DIESEL-urile MODERNE!!!!
"New Gasoline Direct Injection (GDI) petrol engines for cars emit more cancer-causing particles than modern diesel engines"
se starnesc niste discutii de te doare capul.
Articlul asta (adica originalul) trage un semnal de alarma si evidentiaza o situatie ciudata. Daca acum cativa ani Dieselurile erau blamate pentru cantitatea mare de particule bifand pozitiv la emisii de CO2, acum GDI-urile pierd si la emisiile de noxe.
Ca fapt divers, in vest si mai ales in Benelux, dieselurile (din varii motive) nu sunt apreciate de autoritati. Nu cunosc motivul (politice, economice, whatever) dar subiectul articolului are mai mare legatura benzina-diesel decat combustibili fosili-electrice.
cand apare ceva nou apar articole cu avantaje bla,bla,bla si se fac reduceri
lumea cumpara si se ajunge la stadiul la care clientii nu-si mai doresc altceva ;atunci incep sa te taxeze pe diverse motive cum ar fi si cel din articolul asta
si cu masinile electrice cred ca va fi la fel - de la momentul " X" vor incepe sa le taxeze, sa zicem ,pentru poluarea cu cantitatile uriase de baterii uzate rezultate .....