Studiu auto: Cat polueaza SUA, Europa si Japonia?
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Compania de audit JATO Dynamics a realizat un studiu care sa determine nivelul poluarii aduse de autovehicule pe principalele piete auto din lume: SUA, Japonia si Europa.
Nu a fost o surpriza pentru nimeni sa vada ca SUA polueaza la acest capitol de doua ori mai mult decat Europa si Japonia. JATO Dynamics a calculat nivelul mediu al emisiilor de CO2 pe an si nivelul consumului mediu al modelelor noi.
Europa a fost reprezentata in acest studiu de cele cinci piete auto cu adevarat importante: Germania, Franta, Italia, Spania si Marea Britanie.
Nivelul mediu al emisiilor de CO2 pentru noile modele a ajuns in 2008 la valoarea de 3.26 tone pe an, o scadere de 0.11 tone fata de 2007. In Japonia, nivelul mediu al emisiilor de CO2 in 2008 este de 3.10 tone, o scadere de 0.8 tone fata de 2007. SUA sta cel mai prost la acest capitol, unde se inregistreaza un nivel mediu al emisiilor de CO2 de 5.77 tone pe an.
In ceea ce priveste consumul lucrurile nu stau deloc diferit. Media consumului pe toate modelele care alcatuiesc segmentele de piata este de 10.6 litri la 100 km in SUA, de 5.83 litri la 100 km in Europa si de 5.79 litri la 100 km in Japonia, conform datelor furnizate de JATO.
Europa isi mentine aceasta medie prin numarul mare de modele diesel pe care le produce, iar Japonia este ajutata de proportia mare a modelelor mini, circa 30% din parcul auto. Cifra foarte mare atribuita pietei nord-americane este cauzata de proportia foarte mare a modelelor SUV existente pe piata auto.
Via |Carscoop
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Mediu
-
Parlamentul European a aprobat oficial noile norme de poluare Euro 7. Noile norme vor introduce limite de emisii de particule rezultate din frâne și anvelope, precum și cerințe minime de performanță pentru durabilitatea bateriei în cazul vehiculelor electrice. (14.03)
-
Parlamentul European a aprobat oficial noile norme de poluare Euro 7, care sunt acum mai blânde față de propunerea inițială. Astfel, noile norme revizuite sunt acum mai apropiate de actualele norme Euro 6. (10.11)
-
Potrivit noilor teste GreenNCAP, Dacia Spring este cea mai eficientă mașină electrică din Europa pe perioada de producție și de utilizare. Mai mult, același test relevă că Ford Puma este mașina cea mai prietenoasă cu mediul la nivel european în clasamentul mașinilor cu motoare termice. (27.03)
- OFICIAL: Noul Dodge Charger va fi disponibil în Europa, din 2025
- Atipic
- Volkswagen se pregătește de sărbătoare: Polo împlinește 50 de ani de existență
- Bugatti, cadou de Crăciun pentru o clientă: suport de pahare pentru Chiron Super Sport
- Kia recheamă 23.000 de exemplare EV9: lipsesc șuruburile de prindere pentru scaunele din spate
America nu mai este numarul 1, trebuie sa te obisnuiesti si tu cu asta.
Dupa cum spunea si nea 2-10, indiferent cum o iei, emisia de CO2 a Americii e (mult) mai mare decat a EU si a JP. Per capita, US - 20 to/an, EU - 7 to/an. Pe suprafata la fel pentru ca Europa are suprafata mai mare decat America...iar atunci cand vorbesti de atmosfera, nu iei doar suprafata uscatului pentru ca emisiile, mai ales cele de CO2 se omogenizeaza. Iar Europa, dupa cum sigur nu stii, e labartata pe mai multe mari...
Undeva ai totusi dreptate: studiul e discutabil pentru ca cifra reala a emisiei de CO2 a Americii e cu 300 - 400 % mai mare decat cea a EU...
In alta ordine de idei, eu ma asteptam sa nu te mai vad croncanind pe-aici o vreme...vreo 10 - 15 ani...Mult tupeu mai ai de indraznesti sa vorbesti cu atata candoare si superioritate despre o hazna revarsanda...De parca nu era de-ajuns ca-si bate joc de resursele intregii lumi si ca distruge ecosistemul care e si-asa pe sarma, America ne-a tras si pe noi dupa ea in criza economica...Ma gandesc la o cateva cuvinte de multumire pentru binele facut...si am gasit deja o multime...
Mai pune mana si documenteaza-te inainte sa vorbesti...mai bine un intelept tacut decat un prost vorbaret...
Cat despre ultima fraza, ideea sa te uiti in propria ograda. Nu uita ce a zis Obama (presedintele tau): important e sa gasim solutii la probleme cu care ne confruntam, nu vinovatii. Observ ca tu ai invatat de la americani doar aroganta de a se considera numarul unu in tot si in toate. Supralicitezi intr-un mod obsesiv "America" vs. restul lumii, in loc sa vi cu idei de ce poate fi imbunatatit intr-o directie sau alta (daca tot te crezi de vita nobila).
Cheers!
Ce combinatie nefericita...Un ignorant total cu un tupeu penal...
Chiar nu mai inteleg cum poti avea obraznicia sa ne ceri noua ratiune "in comportament" cand tu insiri gugumaniile si prostiile, care mai de care mai grosolane.
FACT 1: Consumul nesimtit al Americii va aduce criza adevarata (ca astea de pana acum au fost intr-o buna masura provocate, culmea, cu oarecare efecte benefice) a petrolului mult mai aproape de momentul prezent.
FACT 2: Emisiile de CO2 ale Americii vor amplifica schimbarile climatice la nivel global.
FACT 3: Cererea mai mare pentru un anumit produs duce la cresterea pretului. Deci cresterea pretului petrolului a fost determinata in buna masura de America.
FACT 4: Cine injura acum America o injura nu pentru ca a facut sa scada pretul petrolului (pentru ca nu America a realizat chestia asta) CI PENTRU CA, BUNA DIMINEATA, lumea intreaga e in plina criza, o criza declansata de AMERICA...
FACT 5: Tinta de emisii de CO2 - in EUROPA - 120 g...in America - FARA NUMAR, FARA NUMAR...
FACT 6: EURO 6 intra in vigoare in 2014, nu in 2015, e cu putin mai putin poluant decat EURO 5 (care e deja pe piata) si va fi disponibil cu mult mai devreme...in schimb, in America, masinile de peste 30 de ani echivalent EURO 0 sunt emission compliance exempt, iar "strazile vad si acum astfel de masini cu miile"...
FACT 7: Uzina Union Carbide de la Bhopal din India...sau cum sa-ti faci curat in casa si in curte...