În contextul în care Europa, China și America de Nord au norme de emisii tot mai stricte, producătorii de automobile și-ar putea îndrepta atenția către țări care, în prezent, nu sunt foarte interesate de protejarea mediului înconjurător, pentru a-și vinde mașinile poluante.
Cel puțin asta demonstrează un studiu realizat de Carbon Tracker. Cu alte cuvinte, țări precum Australia, Rusia, Turcia, Africa de Sud și India, ar putea ajunge adevărate "gropi de gunoi" pentru mașinile poluante.
Pe termen lung, acest lucru le-ar putea afecta inclusiv financiar. Spre exemplu, în prezent, Africa importă anual combustibil în valoare de 80 de miliarde de dolari.
Același Carbon Tracker estimează că dacă Africa, Asia și America de Sud ar promova mai mult mașinile cu zero emisii, ar putea economisi mai bine de 100 de miliarde de dolari din importul de combustibili fosili.
Pentru a nu ajunge în situația de a deveni gropi de gunoi pentru mașinile poluante, țările menționate mai sus ar trebui să instituie norme de emisii mai stricte, să limiteze importul de mașini second-hand și să elimine taxele pentru mașinile cu zero emisii.
via Bloomberg
iar dintre tarile amintite in titlu, cu exceptia australiei, celelalte tari oricum sunt niste gropi de gunoi din foarte multe puncte de vedere, inclusiv pt masini vechi si poluante.
O prima traducere simplista a studiului ar fi asta "ne ustura la mațe că in timp ce noi, lumea civilizata (ghilimele, lacrima, suspin) ne spargem in figuri si impunem cifre aberante de emisii, restul lumii nu da o ceapa degerata pe toata sclifoseala noastra si isi vede de treaba mergand fara greturi morale cu orice masina capabila sa se miste singura de pe loc".
Si sa avem pardon, ca toata America de nord merge cu camionete de 15-20 de ani pentru ca din oferta noua cu greu te poti urca in ceva fara emotii. Iar toata Europa e plina de diesel ca asa a crezut ea in ultimii 20 de ani ca e mai eco.
3 electrice obosite nu schimba cu nimic aspectul general al parcului auto.
Si poate ne lamureste si pe noi cineva cum e mai eco un motor mic turbo fata de unul aspirat de putere similara. Pe hartie cifrele arata foarte bine dar in viata reala fizica nu minte. A se vedea performantele de consum Ford Ecosport 1.0 Ecoboost 2wd vs 2.0 aspirat 4wd (8.5% vs 9%). Scuipa ecologie pe teava ecobustu ala nu alta.
Imi place cum ai bagat-o asta cu "masinile poluante", de parca EV-urile apar din piatra seaca. Ce sa mai? Inelul Arabelei! (pentru cei mai tineri, Arabela a fost un serial din regretata Cehoslovacie, iar Arabela, avea un inel magic pe care il rotea pe deget si orice dorinta se implinea).
India sa se bucure daca isi va schimba parcul "auto" din sutele de milioane de mopede cu motoare in 2 timpi care duc poluarea la norme de mult uitate pe alte plaiuri europene.
Da,da,da... sigur.. UE-ul o să primească niște palme din 3 părți și o se calmeze.
India și Africa sunt de mult acea "groapă".
Nu dau doi bani pe politică, indiferent de culoare.
Vezi că Istambulul a cam devenit ce a fost odată Detroit-ul din punct de vedere industrie auto.
Bucureștiul ce a devenit?, Hai zi repejor, hai că-ți zic eu capitala cu cea mai proastă infrastructură. Noi nu am fost în stare să întreținem o amarâtă de infrastructură feroviară...
da, am fost si nu m-a socat nimic, ba chiar vazut acolo cum arata normalitatea, modestia si bunul simt. cum sa-ti explic tie ca sa pricepi, sunt niste chestii total diferite de "luxul" pe care il vezi la noi. tu n-ai remarcat, ca erai ocupat sa le numeri alora masinile de lux.
asa e, la noi parcul auto e mult mai modern si mai plin de masini luxoase, la mana a saptea (nu conteaza, ca nu stie nimeni), cu piese din dezmembrari (nu conteaza, ca nu stie nimeni) si fara o intretinere corespunzatoare (ca "la reprezentante nu merita, sunt hoti" si oricum nu conteaza, ca nu stie nimeni). au umplut strazile din romania, dar arata de fapt cat de sarantoci sunt romanii atat material, cat mai ales mental si spiritual. saraci, frustrati, limitati ca dezvoltare personala si profesionala si mai grav, fara perspective sau ambitie de a-si mai putea depasi conditia. cunosti prea bine sentimentul, n-are rost sa insist.
in italia am o amica care conduce un audi a2 cochet si ingrijit, dar vechi cred de aproape 20 ani. lucreaza in cardiologie intr-o clinica din torino. e efectiv o saraca, ca putea sa-si ia si ea ca fetele bazate de romania ceva audi q5 sau bmw x6 dizal la 20-30k si mureau toti dusmanii. fraiera nu mananca doar parizer si saorma gen hatz johnule, ci se respecta aproape in fiecare seara cu cina la restaurant. in casa are mobilier ligne roset, concedii in fiecare vara oriunde vrea in lume si e clienta fidela la hermesul din piata san carlo. ca sa fie fraiera pana la capat, in loc sa stea gratis cu vreun iubi, s-a bagat la credit pentru un apartament nou in vila tip duplex, la periferie de torino, cu pret in contract de aproape 400k. o prapadita. si ca sa vezi culmea prostiei, nici macar n-are insta sau fb, deci ce rost or avea toate astea daca nimeni nu le stie?
in grecia ne-am facut bun prieten pe cel la care am stat cand am mers in vacanta prima oara. un om cu un caracter deosebit, dar la urma urmei un sarac coclit fiindca conduce o prapadita de toyota yaris si un scuter. traieste din doar 3 unitati de cazare in zona vourvourou care impreuna au 50 camere si ceva investitii de niste milioane de euro in firme de constructii de infrastructura, nu imobiliare. ii place linistea si literatura, nu-si face vacante exotice, dar timpul liber si-l petrece pe cat posibil cu familia, pe yahtul lui personal in apele dimprejurul insulei santorini. dar nu conteaza, e tot un sarac ca n-are masina de lucs.
in franta ultima oara am fost in octombrie, cu jobul. acolo am dat peste alt sarac, ca avea doar un renault clio. degeaba e consultant financiar care factureaza multe zeci de mii de euro pe luna, cand ai clio, esti un sarac. n-a mai fost nevoie sa ma cazez la hotel ca s-a oferit sa ma tina la el, un imobil tip chateau langa le mans (curtea imobilului: un adevarat parc, 8000 mp, mai mult deci decat un teren de fotbal), cu renovarea aproape finalizata, din care o parte va servi ca locuinta familiei sale, iar in restul va deschide o galerie de arta. ce vrei mai mult? gandire de sarac fara masina de lucs.
concluzia ta e corecta: la noi parcul auto e mult mai modern si mai plin de masini luxoase decat ce vezi acolo.
iar tu bubui de desteptaciune si valuare, mai ales ca ai si user si mai mult de 4 clase, probabil 5.
si tot la noi consumul de pasta de dinti e mai mic decat acolo
"geniule" carpatin :)))
Adevărat, corect și bine punctat! Cunosc cazuri similare, unul dintre ele tot în Grecia, omul are multiple proprietăți, Grecia & America de sud, pensiuni, yacht, dar conduce o mașină modestă, un Ford Fiesta. În țară am câțiva amici, potenți oameni de afaceri în comerț, turism, logistică, milionari în euro, unul conduce un Duster, ceilalți doi câte o Toyota Land Cruiser, dar cu o vechime de peste 10 ani. Oameni obișnuiți, nu taranusi cu aere de înstăriți, cu mașini de 3000 de euro și 450.000 de km și plină de piese de la dezmembrări. Una dintre bolile cronice ale romanului de după revoluție este dorința de a epata, de a fi ceea ce nu este și nu poate fi vreodată. A două boală este marlania și este strâns legată de prima. Uitați-va cine face depășiri idioate, cine parchează aiurea, cine e "jmeker" în trafic. Parvenitii, cei care au ars niște etape în educație, cei care dacă au pus mâna pe o mașină, teoretic potentă, dar in realitate un hârb de 5000 de euro, cred că au ajuns in elită. Jalnici, penibili si cu gura mare.
Te mai si contrazici singur, apropo, inca nu ai invatat sa te semnezi si imi zici mie ca am 4 clase?
automobile --- Romania 15,1ani, Italia 12,2 ani, media europeana 12
autobuze --- Romania are cele mai vechi parc din Eu, peste 20 de ani. media europeana 12,7
Si ne mai miram ca e poluare in orase. Cum ar zice cunoscatorii de pe tiktok de la fabrici si uzine, fraticaaa!
n-am zis ca ai 4 clase dom'expert, am recunoscut ca ai mai mult de 4 clase, am estimat ca probabil 5, vezi ca scrie clar mai sus. daca nici atata lucru nu poti intelege, inclin sa cred ca la ultima clasa, adica la a 5-a ai cam tras chiulul, dupa care ai rupt-o definitiv cu educatia.
--------
acum ceva general despre romanul gen @seriff.
romanul gen @seriff e fudul. in lipsa oricaror alte realizari, pasiuni, repere sau relatii interumane, care sa dea un sens vietii lui triste, romanul gen @seriff isi impleteste zilele si ratiunea de fi in jurul masinii, va face pe dracu-n 4 sa detina o bijuterie (in ochii lumii) de masina. nimic altceva din viata lui nu mai conteaza in afara de masina, iar o mare parte din relativ putinii bani castigati sunt alocati iubitei masini, care il reprezinta ca persoana, ar muri la propriu fara acea adunatura de fier si plastic.
--------
in realitate in Europa sunt mult mai multe rable, ne zice expertul @seriff. pe langa faptul ca le-a vazut si numarat el pe toate, controland fiecare garaj, e logic ca sunt mai multe, doar Europa e mai mare decat Romania. numerele exacte ni le poate comunica doar dom'expert.
clar, ar putea fi mai putine, pentru ca bani au europenii. dupa cum am aratat mai sus sunt fraieri ca nu-i aloca sa-si ia cu totii masini noi si scumpe. se pare ca la ei masina nu e o prioritate, pacat, din moment ce prefera sa para niste saraci cu clio si yaris si isi baga banii in chestii care le fac viata mai frumoasa, adica isi traiesc viata, nu doar isi duc zilele. multi chiar merg cu trenuri si biciclete si alte mijloace de transport in comun, va dati seama in ce hal sunt aia? habar n-au ca esenta vietii consta in a avea o masina smechera, asa cum expertul roman @seriff are o mandrete de passat dizel cu care face 800 km pe zi zilnic fara oprire si oparire.
Va meritati soarta sa isi bata joc politicienii de voi cum vor, sa va taxeze masinile, casele, viata in general, fiindca voi credeti tot ce scrie presa care e mega corupta, nu are rost sa va conving eu, asa e, in Romania sunt pe strada doar masini fabricate in maxim 1999, mai noi nu exista, alea noi sunt doar in vest.
Si-a facut "his won research" si nu crede in presa main stream care e mega corupta si vrea sa ne controleze vietile. Banditii!