Studiu Asisoft: Parcul auto din România are o vârstă de şapte ani

de Sebastian Toma
Miercuri, 22.05.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Un studiu care a urmărit vechimea parcului auto din România a arătat că vechimea medie a parcului este de şapte ani. Majoritatea autovehiculelor din ţara noastră sunt mai vechi de 10 ani.

Esential 7 ani este vârsta parcului auto din România, estimează studiul Asisoft.
Parcul auto din România a îmbătrânit faţă de 2008, anunţă Asisoft, o compania care a realizat un studiu în privinţa acestui aspect. Cei de la Asisoft furnizează soluţii informatice companiilor de asigurări, iar clienţii le-au solicitat o analiză a vârstei parcului auto din România. Ultima analiză de acest gen publicată arăta, în 2008, că vârsta parcului auto din România este de patru ani şi jumătate. Însă, patru ani mai târziu, în 2012, parcul auto al României avea o vârstă de şapte ani. Studiul a însumat cele 5.71 milioane de autovehicule înmatriculate în România.

Potrivit realizatorilor studiului, 3% dintre autovehiculele din România aveau o vechime de 0-2 ani în 2012, 12% aveau o vechime de 3-5 ani, iar 31% aveau o vechime cuprinsă între 6 şi 10 ani. Însă, majoritatea autovehiculelor din România au o vârstă mai mare de 10 ani, 54% dintre autovehiculele incluse în studiu la finalul lui 2012 fiind încadrate în această categorie de vechime. Realizatorii studiului estimează că sunt necesare aproximativ 1.2 milioane de automobile noi vândute într-un an pentru a putea întineri parcul auto din ţara noastră.

Urmareste Automarket
Dacă ne uităm la anul de vârf al vânzărilor de automobile noi în România, 2007, observăm că piaţa avea 350.000 unităţi pe an.
În 2012, doar 87.500 de automobile noi au fost cumpărate în ţara noastră, spun datele citate de Agerpres. Practic, cifrele ne arată că întinerirea parcului auto din România este aproape imposibilă, chiar şi cu programul Rabla în plină derulare şi cu vânzări la nivelul maxim atins vreodată în ţara noastră.

Via Agerpres | Foto Citynews

Comentarii (13)

  • Marius
    Salarii mari + sigure = masini multe noi !
    Ex bugetari,ingineri, medici sa aiba un salariu min de 1500 eur net si toata criza se rezolva pt ca oamenii vor avea bani si vor cumpara de toate si cei care vand vor face profit si vor avea de unde sa dea 1500 euro salariu la om ca da merge treaba si daca ne gandim este ff simplu.
    Dati la bugetari salari mari cu finantare UE si apoi nu mai merge nici dracu pe 300-400 euro net daca vecinu castiga 1500 ...simplu nu ?!
    15 19
  • bani la bugetari...si banii pentru bugetari de unde dracu' daca nu sunt incasari din taxe, impozite? Atat timp cat nu ai o zona privata dezvoltata nu vei avea nici sectorul bugetar bogat.
    21 6
  • Bugetari la 1/3 si politicieni/oameni de afaceri care nu fura si nu fenteaza statul...

    Doua solutii simple insa imposibile cred pentru mentalitatea balcanica.
    11 2
  • e un lucru normal.....astia vor sa schimbam masinile ca pe ciorapi. Criza a mai desteptat lumea, nu se mai pune botu la toate facelifturile sa schimbe masina.
    10 2
  • Marius
    Facelift = evolutie si cam toti vrem sa fim trendy dar pe criza lumea nu s-a desteptat ci a saracit daca nu ai observat dl Adm...

    Bani sunt numai ca se cheltuiesc aiurea si nu pe salarii (daca bani luati pot fi numiti salarii..) !
    3 6
  • inexorabil
    Intr-o tara in care se fura ca la balamuc, numai "baietii destepti" isi innoiesc regulat parcurile auto (aha, in cazul lor sintagma asta chiar capata rezonanta corecta :D) cu toate "fineturile" la care poftesc. Restul se orienteaza spre......ce stie si ce poate. Alte discutii nu-si au rostul.
    10 1
  • Poate varsta medie a masinilor care fac asigurare e de 7 ani....
    Sunt convins ca majoritatea masinilor care nu au asigurare sunt mai vechi de 7 ani, deci ar trage in sus media daca ar intra si astea in calcul.
    6 1
  • @Marius
    O solutie mai balcanica nici ca ar putea exista. Ce propui tu acolo este modelul grecesc de faliment, adica hai sa dam salarii colosale, fara nici o acoperire in economie, ca doar nu dam de la noi, si daca om pica, ne-or scoate astia de la UE din hazna, ca doar nu ne-or lasa de izbeliste. Pe principiul asta, mai bine tiparim in prostie bani si lasam iar inflatia sa o ia razna.
    Eu cred ca unii dintre voi ati facut economia cu femeia de serviciu, asta daca ati avut in curriculum asa ceva vreodata.
    Toata lumea e pusa pe evaziune si furt, dar aceeasi lume vrea salarii mai mari si nivel de trai mai bun. Bun venit in Absurdistan!
    Eu zic ca stam prea bine, daca era sa ne fi raportat/adaptat 100% realist la economie, erau pline autobuzele iar miliardarii tarii veneau din randul vanzatorilor de biciclete. Noroc cu economia neagra.
    9 3
  • George
    @Marius
    Ce spui tu are o oarecare logica, spre deosebire de Andy, care da cu bata-n balta si profereaza lozinci retarde. Statul este intr-adevar cel mai mare angajator din Romania, deci joaca cel mai important rol ca si concurent in politicile de salarizare. Insa o marire semnificativa a salariilor de la stat, care in mod sigur ar atrage dupa sine si o reactie similara din partea angajatorilor privati, ar trebui coroborata cu masuri clare de sprijin a investitiilor private si reducere a fiscalitatii, dar si de combatere a evaziunii fiscale si muncii la negru. Pe de alta parte statul ar avea castiguri suplimentare reprezentate de impozitele mai mari rezultate in urma cresterilor salariale. Insa, aceste lucruri trebuie calculate foarte bine si asumate politic (ceea ce eu nu cred ca se va intampla). Ceea ce nu inteleg foarte multi cretini (nu pot sa le spun altfel) este faptul ca oamenii care castiga mai bine au tendinta de a acheltui mai mult, deci de a plati mai multe taxe. Iar domeniul auto este un exemplu cat se poate de elocvent: ca urmare a inchiderilor de firme si a taierilor de salarii (in urma politicilor dezastruoase duse de statul roman din anii precedenti), reprezentantele auto s-au inchis rand pe rand, generand, datorita unui efect de spirala, mai multi someri si mai putine taxe catre stat, deci o povara in plus pt. restul cetatenilor care lucreaza. Doar in zona unde locuiesc eu s-au inchis cel putin 5 reprezentante auto, dupa cum urmeaza: Fiat, Citroen, Kia, Opel, Chevrolet, ier cei de la Peugeot vor pune si ei lacat cat de curand deoarece am vazut ca terenul e de vanzare.
    6 3
  • Marius
    George merci ca esti pe acceasi unda cu mine !
    Dan nu esti prost dar mai gandeste odata la rece si vei vedea ca este totul un efect de spirala numai ca romania are tendinta de a merge prost din mai multe cauze si acest efect este exact invers...eu locuiesc in Frankfurt si aici este acel efect de spirala numai ca in sens opus celui din Ro.

    Germania = Bani multi + salarii bune + taxe mari = consum marit + ca nu da nimeni faliment !!
    Romania = din pacate invers

    Parerea mea , de ce sa nu se schimbe si in Ro acest lucru ?!
    4 2
  • Germania are productie in spate. Noi nu producem nimic iar la nivel global suntem inexistenti. Germania e cel mai mare exportator mondial.
    Noi nici turism nu suntem in stare sa facem.
    6 2
  • Mai oameni buni, manca-v-as diplomele voastre in economie, voi vorbiti serios??? Ce efect de spirala sa produca aruncatul cu bani? Spirala falimentului? De unde sa se dea bani daca nu intra in economie cat trebuie? Sa ia bani de la investiti, sa dea la consum? Pai nu era vorba ca Romania pacatuieste prin faptul ca e prea mult tara de consum si prea putin de productie? Si cu importul care ar creste pana la cer, ce facem? Pai noi mai producem ceva pt uzul zilnic? Ca doar ce cumparam e in marea lui majoritate de import. Producem noi plasme si VW, adica ce cumpara mai tot romanul? Nici macar ciorapi nu mai facem, aducem totul de la chinezi. Si daca maine prin absurd ar face salariile cat ziceti voi, cine ii opreste pe oameni sa ii bage la banca? Mai ales ca recenta criza ne-a invatat cat de bine e sa economisim.
    Voi nu pricepeti un lucru: ce a fost inainte de 2009 in Romania era, de fapt, absurdul. Acum e nivel cat de cat realist, si chiar unul bun pe langa cat ar tb sa fie de fapt. Asta e nivelul tarii, ce ne mai ascundem dupa tufis? Atat producem. Restul, evazionam, furam, si cine se pricepe si are curaj, are bani de Porsche, cine nu, tine de Logan-ul luat in 2007 pana la pensionare. E cruda realitate a capitalismului adaptat la stilul haiducesc de viata al romanilor.
    9 1
  • George
    @Andy
    Daca nu iti convine exemplul Germaniei, atunci ia Polonia! Ei nu au avut nici macar o luna de recesiune! Si nu s-au imprumutat nici la FMI, nici nu au taiat salariile. Iar daca nu iti convine Polonia, ia Cehia! Iar daca nu iti convine Cehia, ia Islanda (care, fie vorba intre noi, a fost luata in vizor prima spre a fi falimentata de catre bancile internationale). Exemple sunt destule, doar ca pentru cei mai multi e mai simplu sa strige lozinci, deoarece sunt facute de altii iar ei nu trebuie sa mai gandeasca. Nu pretind a fi vreun expert in economie, dar nu pot sa nu ma uit in jurul meu. Nu pot sa nu vad ca in Argentina anilor 1998-2000, politicile de auteritate absurde marca FMI coroborate cu un nivel extrem al coruptiei clasei politice au dus aproape la un razboi civil. Nu pot sa nu vad ca in Europa dominata de vechea tovarasa comunista si actuala doamna de dreapta Angela Merkel, rezultatele economice sunt din ce in ce mai proaste, iar populatia tot mai saraca (inclusiv in vest). Am doi ochi si un creier si prefer sa folosesc aceste organe!
    1 3

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru