Un studiu realizat în februarie la nivel național arată că doar 21% dintre români vor să rămână mereu la mașina diesel și pe benzină. Restul de 79% iau în calcul achiziția unei mașini electrice (28%) sau a unui hibrid (51%).
Principalul beneficiu al maşinilor electrice este diminuarea poluării, menţionat de 73% dintre români, urmat de eficienţa din punctul de vedere al costurilor menţionată de 17% dintre oameni. Caracterul modern este mai puţin important pentru români, astfel că doar 9% dintre ei îl consideră drept un beneficiu.
În ceea ce priveşte orizontul de timp, 58% dintre români cred că vor face tranziţia la o maşină mai prietenoasă cu mediul în următorii 3 sau 5 ani.
România nu este pregătită ca infrastructură pentru mașinile electrice, consideră 85% dintre români, deşi ei şi-ar dori să conducă în viitorul apropiat o maşină electrică. Doar 5% dintre români sunt de părere că ţara noastră este suficient de pregătită pentru această tranziție.
21% dintre români consideră că vor rămâne mereu la maşina pe diesel sau benzină, în special cei cu venituri mici, sub 2.000 lei (28%) şi nu se gândesc la tranziţia către maşina electrică/hibridă.
Un procent semnificativ dintre respondenţi afirmă că au schimbat 1-2 maşini de când sunt şoferi (43%).
Deşi majoritatea respondenţilor (63%) sunt de părere că o maşină nouă poate avea o durată de viaţă optimă de (peste) 10 ani, un procent semnificativ (37%) este cel al şoferilor care au schimbat 3-5 maşini în decursul celor 15 ani de când conduc.Via Bursa
Iar daca studiul e pe bune, care e intervalul spre care tintesc acei romani? Ca si eu as vrea o electrica, asa, peste vreo 30 ani. Ca oricum n-o sa am incotro...
Nu și pe mine, clar, că-s fan motoare dujmănoase - cu mediul și cu media.
Iar AM ar fi trebuit să bage mai bine știrea despre motorul ICE cu randament +50% inventat de Nissan-san.
Dar nu, de ce să fim contra-curent (electric, evident)??
majoritatii nu-i pasa de poluare, uitati-va in tara asta, peste tot, pe drumuri, rauri, paduri, etc.
Bineinteles ca da bine sa vorbim despre poluare!
Sunt pe undeva prin studiu intrebari grele de genul "Sunteti de acord sa platiti pe o electrica dublul pretului unei masini clasice?" sau "Credeti ca atuurile unei masini electrice (cost de rulare mic urban, 0 emisii, confort, lipsa revizii scumpe, posibilitate incarcare acasa) depasesc neajunsurile acesteia (autonomie limitata, incarcare mai lenta, pret de achizitie mare)?"
Nu cred ca sunt asemenea intrebari.
@AM s-a strecurat o greseala in titlu: "aproape 80% dintre români ..." iar in articol scrieti de "... respondenţii unui sondaj...".
Repondentii unui sondaj pe te miri ce site nu sunt reprezentativi pentru toti romanii. Nici nu cred ca sunt 30% dintre romani care stiu ca exista masini electrice (probabil nici nu-i intereseaza).
https://stirileprotv.ro/stiri/social/romania-pe-ultimul-loc-in-ue-la-locuintele-cu-toaleta-in-interior-un-sfert-dintre-romani-au-wc-ul-in-curte.html
Scoateți-va din gând ideea ca:
1. O sa mai aveți dreptul la motoare cu ardere interna (va garantez ca o sa apelați la spaga ca sa va duceți mașina la fier vechi, din cauza taxelor)
2. Autonomie mai mare de 400km la electrice cu sau fără infrastructură in Romania
Trecem la topic
Încă vreo 3-5 ani se va da bonusul pentru electrica de 9300€. Mulți de la tara locuiesc de fapt in zonele limitrofe ale marilor orașe, au cat de cat un job plătit rezonabil si au nevoie de a doua mașină (folosita pentru maxim 50km/zi si o vor încarcă la ei in curte). Lăsând la o parte vrăjeala ieftina ca electrice sunt ecologice, ideea lor este sa profite încă de bonus (sunt conștienți ca suntem obligați sa avem electrice). Nu cumpără încă, pentru ca, calculul hârtiei, este pe minus, de aceea doar se gândesc!
Cele mai multe neconformităţi au fost constatate la: instalaţia electrică de iluminare-semnalizare (27,7%); emisiile poluante (21,1%); punţi, jante, anvelope şi suspensie (12,9%);parbriz, geamuri laterale, lunetă (11,7%)
Neconformităţi la sistemul de frânare au fost depistate la 3,92% dintre vehicule şi în 1,51% din cazuri au fost constatate probleme la sistemul de direcţie
Aproximativ 2,5% dintre vehiculele verificate prezentau probleme legate de inspecţia tehnică periodică – ITP fals, expirat sau anulat.
Evident, cei la care s-au constat aceste probleme nu sunt reprezentativi. RAR-ul a mers la sigur si au oprit strict masinile despre care se stia ca au probleme.
Oricum una din problemele României o reprezintă nivelul de ocupare rezidenţială, care indică o ţară foarte săracă.
Majoritatea românilor trăiesc în apartamente cu 2 camere
Numai în Estul Europei şi ex sovietice se numără şi sufrageria la numărul de camere, în toată lumea civilizată se spun numărul de dormitoare, sufrageria şi bucătăria fiind deja subînţelese că există.
Apoi suprafeţele apartamentelor sunt mici, aprox 50 mp, când în mod normal ar trebui să fie în minim 3 dormitoare şi minim 100 mp.
Dar şi majoritatea bunicilor trăiau în case de chirpici cu... 2 camere şi comuniştii au făcut ce e mai ieftin.
Cine a mai emigrat, vizitat Vestul a înţeles că acestea nu sunt sufieciente unui trai confortabil.
Apoi blocurile făcute chiar şi la 20 de ani distanţă de la Revoluţie încă nu au câte 1 loc de parcare minim de apartament. În mod normal ar trebui 2 locuri de parcare de apartament.
În ceea ce priveşte infrastructura de staţii de încărcare, marii producători auto europeani, total neimplicaţi în acest aspect, deşi exemplul mare şi clar cât muntele Athos, al Tesla, se prefac că nu îl văd deşi sunt plini de bani de miliarde.
Sunt sigur că infrastructura vine imediat, fără probleme, în urma cererii.
Singura problemă - preţul maşinilor electrice datorită lipsei concurenţei reale şi fiind o tehnologie nouă, costă.
Dar potenţialul de scădere a preţurilor maşinilor electrice este mare, foarte mare, iar în 10 ani de zile acestea vor costa cât cele termice.
Bravo românilor, bravo României, măcar ştiu care este viitorul corect.
Nu ne mai facem bine, e clar.
Trei aspecte :
1) acealaşi potenţial de scădere este observat la energia eoliană şi solară care au scăderi de peste 2 cifre pe an !
Deşi acestea au ajuns mijloace de producţie a energiei electrice cu preţuri clar sub orice altceva - carbune, gaz metan, chiar şi nuclear
încă vor mai scăde preţurile cu 80% în termen de 5-10 ani !
Referitor la normalizarea curbei de consum vs producţie, la eolian şi solar se pot ataşa baterii, singurul impediment îl reprezintă capacităţile de producţie total insuficiente faţă de cererea enormă !
Capacităţile de rafinare a petrolului, ca şi comparaţie, s-au dezvoltat în peste 100 de ani, şi nu putem cere producţiei de baterii - introdusă în mod serios doar de Tesla acum puţini ani în urmă - să facă faţă schimbării atât de bruşte.
2) odată cu electrificarea are loc un alt proces, costisitor, de conducere autonomă şi siguranţă activă, care ridică preţurile maşinilor electrice (din păcate) dar şi a maşinilor termice, lucru văzut în creşterea vertiginoasă a preţurilor maşinilor termice, în lupta lor futilă, de a supravieţui maşinilor electrice.
3) un alt cost venit acum nou, care se suprapune celorlalte, dar separat de tehnologia strictă a maşinilor electrice (motor electric - baterie) îl reprezintă dezvoltarea software a maşinilor electrice. (vezi VW care a subapreciat mult costurile şi importanţa software iniţial la ID.3)
Există ceva şi la cele termice dar mult redus, apoi nimeni nu investeşte la cele termice această parte, pentru că este un sistem muribund, de terminus (nimeni nu face update over the air la cele termice)
Odată ce şi aceste costuri se vor reduce, se vor reduce drastic şi se va vedea în preţul coborât mult al electricelor.
ooops cu ghinion
90% proprietari ar fi de lăudat dacă aceste locuinţe ar fi, cum ziceam, 3 dormitoare (ăsta 4 camere cum tâmp se zice în România), minim 2 băi şi minim 100 mp !
Dar 80% din 90% trăieşte proprietar în apartament de 1 dormitor şi 1 baie (ăstea ap. 2 camere) este de fapt un dezastru !
Lucru accentuat puternic de pandemie !
Efectiv România a devenit aşa o mare puşcărie...
Başca că trebuie să strângi în sufragerie unde ai dormit, dar trebuie să împarţi aceiaşi cameră cu copii care fac lecţii online, soţul şi soţia dacă munceau online fiecare, ieşea aşa o mare ciorbă.
Nu este vina acestei generaţii, sunt lucruri moştenite din comunism, dar nu este un lucru de lăudat deloc.
ooops cu ghinion
90% proprietari ar fi de lăudat dacă aceste locuinţe ar fi, cum ziceam, 3 dormitoare (ăsta 4 camere cum tâmp se zice în România), minim 2 băi şi minim 100 mp !
Dar 80% din 90% trăieşte proprietar în apartament de 1 dormitor şi 1 baie (ăstea ap. 2 camere) este de fapt un dezastru !
Lucru accentuat puternic de pandemie !
Efectiv România a devenit aşa o mare puşcărie...
Başca că trebuie să strângi în sufragerie unde ai dormit, dar trebuie să împarţi aceiaşi cameră cu copii care fac lecţii online, soţul şi soţia dacă munceau online fiecare, ieşea aşa o mare ciorbă.
Nu este vina acestei generaţii, sunt lucruri moştenite din comunism, dar nu este un lucru de lăudat deloc.
Printeso, ce ai inteles tu din ce am scris si ce ai fatat din neuronul ala singuratic din teasta'ti de cornuta. Deci, orice sondaj poate fi manarit sau se poate transforma in manipulare. Daca asta vrei.
Ideea e ca in ciuda faptului ca avem masini cu mari probleme, romanii tind sa vrea ceva mai bun. In acest caz e vorba despre electrice. Ca este un sondaj facut on-line (si implicit, probabil, respondentii sa fie in mare parte din urban) e o chestiune de discutat. Dar nimeni nu discuta despre faptul ca MAJORITATII ii pasa de poluare. Nu, nu ii pasa de ursii polari ci de gazele/poluare din orase. O problema ce ne afecteaza pe toti, ca ai diesel, benzinara, noua sau masina SH, ca mergi pe jos sau cu metroul. Si e bine ca oamenii se trezesc.
Am impresia, fa blondo, sau orice nick-name iti iei ca de multe vorbesti doar sa te faci auzita. Ca toate corzile, n-am folosit termenul cu care esti obsinuit(a), ce in afara de a da din/cu gura nu au alta "oferta".
...tristo!
Minoritatea ţigănească (eu trăit vremuri când cuvântul ţigan nu era peiorativ!) trăieşte anumite probleme tocmai pentru că statul căruia îi aparţine această minoritate nu face îndeajuns de multe pentru ei.
Unde mai pui că statul român are nu numai datoria legală dar şi istorică să îndrepte lucrurile.
Sclavia, înjosirea unui minorităţi este un lucru clar de condamnat şi noi, românii, trebuie să ştim că ţiganii au fost şi sclavi dar şi au fost deportaţi, ucişi în WW2.
Nouă, românilor, nu ne place etapa cu iobagii români din Transilvania la moşierii maghiari, eeehhh aşa cum nouă nu ne place şi incriminăm acea perioadă, trebuie să recunoaştem şi să incriminăm perioada sclaviei altora, deci a ţiganilor.
Tine de... "ce nu-ţi place, altuia nu face"
"Printeso",clar minoritar sadea.
şi nu vorbim de militari, poliţişti, etc ci 100% privat
Nu am pretenţia să fii logat dar declaraţi dreaq un alias, idiotule
Nici măcar nickname-ul meu nu eşti în stare să îl scrii corect măcar. Ştii să numeri până la 3? 1,2,3?
Apoi.... tocmai asta expuneam: faptul că, dacă ni s-a întâmplat nouă românilor, nu înseamnă că avem o scuză că am făcut-o şi noi altora !
Şi ambele sunt de incriminat, de dezaprobat !
Logic, dar mai gândeşte, poate ajungi la rezultat.
Simply clever în Cehia: autorităţile din Praga au găsit soluţia pentru o reţea imensă de prize de încărcare
Autorităţile au identificat o soluţie pe cât de simplă, pe atât de ingenioasă pentru a rezolva problema lipsei de prize de încărcare pentru electromobile în Praga.
Conform proiectului, autorităţile planifică să instaleze în oraş până al 6.000 prize de încărcare pe parcursul următorilor 6 ani. Prizele vor fi încorporate în felinarele stradale.
În primii 2 ani de la startul proiectului nu mai puţin de 400 prize vor fi disponibile în 12 cartiere.
Potrivit estimărilor, realizarea proiectului va costa aproximativ 33,6 milioane euro şi va dura vreo 6 ani.
Vezi:
https://piataauto.md/Stiri/2021/03/Simply-clever-in-Cehia-autoritatile-din-Praga-au-gasit-solutia-pentru-o-retea-imensa-de-prize-de-incarcare/
pierzi multe cu asta
Cât despre “sondajul” cu pricina, n-am la îndemână decât constatarea…axiomatică a nemuritorului George Orwell: “The people will believe what the media tells them they believe”…
TOTALUL îl calculează fiecare pentru el. Care se încadrează, foarte bine!
Mi-e personal îmi dă cu minus.
Când vor fi condițiile de mai sus îndeplinite (modeste de altfel, dacă analizați în profunzime....nu am cerut vile, palate cu zeci de camere, domenii, ranch-uri și alte nebunii) iau în calcul și o electrică (pe lângă benzinara de rigoare).
Ai scris: același potențial de scădere este observat la energia eoliană și solară care au scăderi de peste 2 cifre pe an ! Te arunci într-o zona pe care nu o stăpânești! Cunosc foarte bine Norfolk Vanguard (UK te las sa cauți pe net), Atenție la 2 aspecte:
1. Investiția este enorma atât in instalație cat si in transportul curentului. In plus nu toate tarile au asemenea condiții.
2. Puterea instalata este o chestiune de securitate naționala (a fiecărei tari). Vântul si soarele nu sunt tot timpul la dispoziția noastră. Europa suferă din cauza fluctuației de putere instalata din decembrie (si nu din lipsa de capacitați de producție). Cine distruge centrala pe cărbune in momentul de fata este un retardat sau un sabotor
Instalațiile eoliene sunt un bun punct de plecare, potențial de zone ca la Norfolk avem suficiente in Europa, dar nu rezolva totul.
Eu nu sunt fan electrice, dar după ce am mers cu ele, nu sunt deranjat sa folosesc chiar cu 200km autonomie
https://www.google.com/amp/s/www.motor1.com/news/315476/bmw-i8-fire-reponse-netherlands/amp/
Pai la ce romani se face referire?
Ei nu au auzit de dan_grc, inexorabil???
Bagati-va mintile in cap cu masinile electrice romani!!!
Noi suntem totusi la nivel de tara in care cocalarii cu BMW te ameninta cu pistolul in trafic. Deci cu mult departe de lumea civilizata si evoluata.
Bravo! Bravo dragilor! ASTA e atitudinea corecta fata de minciuna labartata si grosolana care ne inconjoara zi de zi.
Zi de zi, DIESEL deasupra tuturor!
In UE sunt 1,8 milioane de vehicule electrice şi hibride.
In SUA sunt 1,74 milioane de masini electrice.
Producatorii auto au trecut la electrifcarea tuturor modelelor!
Ce vreti voi sa faceti? :))))
In lume sunt peste 1320 de miliane de masini, iti dai seama ca procentul de electrice e foarte mic si oricat va creste tot mic va ramane. In USA sunt 268 de milioane din care, cum zici, 1.74 electrice (0.65%). Cam galagiosi si agresivi electricii astia raportat la procentul lor.
PS Nu mai da exemplu Norvegia. Pedofilii aia betivi vand petrol la greu ca sa-si cumpere deviceurile electrice. Niste ipocriti.
80% din romani cuprinde inseamna din toti romanii: toate mediile rural+urban, toate varstele, cu toate tipurile de telefoane (feature phone), sau fara nici un dispozitiv de conectat la internet...