Piața mașinilor second-hand din România este preponderent o afacere a samsarilor, care dețin mai mult de 50% din anunțurile de vânzare.
Mai exact, 55% dintre anunțurile cu autoturisme second-hand sunt postate pe internet de către samsari, după cum reiese din analiza făcută de InspectorAuto.ro.
“Din maşinile existente pe internet la vânzare în luna iunie, aproximativ 15% din anunţuri sunt de la dealerii auto, în timp ce restul de 85% se împart între samsari (circa 55%) şi românii care îşi vând maşina personală (circa 30%),” potrivit sursei citate.
Autorii analizei spun că situația din România este total opusă celei din Germania. Nemții își vând mașina veche la dealeri, iar anunţurile vânzătorilor autorizaţi reprezintă aproximativ 79% din piaţă, în timp ce persoanele fizice au doar 21%, potrivit InspectorAuto.ro.
“Dealerii sunt de multe ori în dificultate şi câştigă greu cota de piaţă pentru că, de regulă, aceştia vând maşinile în mod corect, cu kilometri reali, şi fac asta în mod legal,” conform aceleiași surse.
Via News.ro
Stiu eu cativa care isi schimba masina cam anual si in consecinta au permanent anunturi pe olx, dar nu traiesc din asta. Ei unde ar intra?
Pe de alta parte daca samsarii au o firma prin care aduc masinile se cheama ca sunt dealeri?
Cred ca cei de la agențiile noastre de voyage nu s-au adaptat trendului, ar merge de minune excursiile în Germania unde cetățeanul cu mai putini bani ar putea sa-și aleagă mașina "live"
Fenomenul se va amplifica de la 1 septembrie 2018 când noile reguli WLTP intra în vigoare și mașinile noi se vor mai scumpi, bonus vor dispărea anumite motorizări (prețul la sh va creste deasemenea!)
Oare samsarii ăștia cu acte au vreun interes să comande câte un studiu din ăsta pe care să-și bazeze lobby-ul pentru legi mai restrictive?