Germanii de la ADAC a anunţat rezultatele unui test care şi-a propus să analizeze aportul climatizării la consumul maşinilor.
Temperatura perfectă a climatizării trebuie setată la 21-23 grade Celsius. Pentru a fi eficient, aerul trebuie setat să bată deasupra umerilor ocupanţilor din faţă, dar nu înspre corp.
Raportul ADAC
Germania
Lunile de vară toridă din România ne impun în ultimii ani utilizarea din ce în ce mai frecventă a sistemului de climatizare a maşinilor. Confortul de a circula fără să simţi toropeala de afară vine însă cu un preţ: consumul mai mare de carburant. Ei bine, germanii de la ADAC au avut curiozitatea de a supune la test sistemul de aer condiţionat şi de a stabili care este creşterea consumului de combustibil pe perioada verii în maşinile ai căror şoferi nu pot să reziste fără acest sistem de confort.
Prima concluzie la care au ajuns cercetătorii ADAC: sistemele de aer condiţionat manual sau semi-automat cresc consumul în mod clar mai mult decât sistemele de climatizare automată. Asta pentru că, pentru a fi siguri că cifrele consumului nu cresc degeaba, este de preferat ca sistemul de climatizare să fie setat pe modul Auto.
Modelul utilizat pentru testul ADAC a fost un Skoda Octavia 1.6, rezultatele fiind mult mai bune decât la testul anterior, organizat de organizaţia germană acum patru ani.
Iată rezultatele din 2012:
|
Plus de consum la ralanti (l/oră)
|
Plus de consum în oraş (l/100 km)
|
Plus de consum extraurban (l/100 km)
|
Climatizare manuală |
0.35 |
0.36 |
0.2 |
Climatizare semiautomată |
0.33 |
0.39 |
0.3 |
Climatizare automată |
0.26 |
0.28 |
0.25 |
via Autopresse.de
Acum. ei daca eu testat in germania la 25 de grade afara..e normal sa consume putin daca il pui pe 23.
Logica mea imi spune ca, consumul creste mai mult sau ai putin si in functie de puterea masinii.
eu am un 2.0 diesel si imi creste consumul cu 1-2 cand pornesc clima...
astra H 1.8 benzina.
Acum ma scuzati dar trebuie sa mi reiau tratamentul.
Impactul climatizarii pe un traseu de 20km dus-intors la munca este fix 0(zero) comparativ cu vre-un sant in intersectie care te face sa stai la coada 20min miscandu-te cu 2km/h. Eu as fi de parere sa ne calmam cu subiectele astea de "week-end" si sa incercam sa studiem chestii folositoare, cum ar fi "un nou mod de a colecta-stoca-transporta-folosi emergia" care sa inlocuiasca petrolul cu ceva mai mult succes decat biocombustibilii sau acumulatorii cu Li.
a, mersul cu bicicleta a fost deja inventat
deci....
Temperatura aerului conditionat ce iese din instalatie(manuaal, semi-automaat, automata) ar trebui setata cu maximm 10 grade sub temperatura de afara. La mai mult de atat, organismul uman sufera.
Daca afara sunt 42 si am setat la 23, cand cobor din masina nu e bine.
Dar, sunt off-topic.