STUDIU: Accidentele cu mașini electrice produc daune mai scumpe și mai grave

de Alexandru Monenciu
Miercuri, 31.08.2022
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Asiguratorul francez AXA a publicat un studiu care arată că accidentele în care sunt implicate mașinile electrice sunt mai costisitoare și mai periculoase, comparativ cu cele în care sunt implicate mașini convenționate.

Anul acesta, asiguratorul francez AXA a realizat o serie de accidente simulate cu mașini electrice în Zurich, Elveția. În urma acestora, compania a elaborat un studiu care arată că accidentele în care sunt implicate mașinile cu zero emisii sunt mai scumpe și mai periculoase pentru ocupanții altor vehicule.

Cum adică sunt mai scumpe? Este destul de simplu și logic, până la urmă. Mașinile cu zero emisii integrează tehnologie de ultimă generație astfel că, atunci când se strică dintr-un motiv sau altul, reparația este mai scumpă.

Apoi, pentru că majoritatea producătorilor de automobile montează bateria sub podeaua mașinii, în cazul unui accident care afectează această zonă, valoarea daunei este mai mare, iar dauna în sine este mai periculoasă.

Același studiu mai arată că doar 5 din 10.000 de mașini electrice sunt susceptibile la foc în caz de accident.

Riscul de accident, cu o mașină electrică, crește atunci cel de la volan calcă pedala de accelerație mult prea tare.

Fiind luat prin surprindere de cuplul instant dezvoltat de motoarele electrice, șoferul riscă să piardă mașina de sub control și să facă accident.

Nu în ultimul rând, pentru că mașinile cu zero emisii sunt mai grele decât cele convenționale, atunci când sunt implicate într-un accident provoacă daune mai mari.

via Carscoops

Comentarii (9)

  • pai cu emisii zero ar rima daune zero, nu?
    8 4
  • Tesla battery fire and crash were faked by insurance company in bizarre showcase

    https://electrek.co/2022/08/30/tesla-battery-fire-crash-faked-insurance-company-bizarre-showcase/
    5 5
  • Vă dați seama pentru ce au plătit, probabil, o grămadă de bani pe studiul ăsta? Ca să ajungă la următoarele concluzii:
    1. "Riscul de accident, cu o mașină electrică, crește atunci cel de la volan calcă pedala de accelerație mult prea tare."
    2. "majoritatea producătorilor de automobile montează bateria sub podeaua mașinii, în cazul unui accident care afectează această zonă, valoarea daunei este mai mare, iar dauna în sine este mai periculoasă."
    3. "pentru că mașinile cu zero emisii sunt mai grele decât cele convenționale, atunci când sunt implicate într-un accident provoacă daune mai mari."
    La concluziile astea ar fi putut ajunge orice student mediocru de la Autovehicule Rutiere contra 2 pizza și bani de buzunar pentru o lună.
    24 4
  • Vai dar ce studiu inteligent. E ca si cum as studia eu cam ce se intampla cand un BMW care face liniute cu un Audi pe autostrada la 300 km/h se opreste intr-un cap de pod.
    De ce nu fac si studiu inteligent in baza accidentelor actuale si sa ne zica ce marci produc daunele cele mai mari si mai multe? Ca asta e simplu de facut.
    Si apoi de ce sa facem accidente? Daca s-ar investi in siguranta in loc de performanta?
    Pai daca punem asa problema nu e corect. Trebuie lucrat la capitolul siguranta: ceva de genul ca masinile electrice Volvo sunt atat de sigure incat sunt implicate de 100 mai putin in accidente decat un BMW diesel cu 4 turbine? Facem si un studiu din asta?
    Altfel sunt doar studii a la "cercetatorii britanici". Au fonduri ca sa studieze ce stie toata lumea deja: fumatul dauneaza grav sanatatii, dar nu se vaccineaza nimeni impotriva lui.
    9 17
  • Povesti aiurea. Nu mașinile fac accidente ci șoferii. Nu clasicele sau Electricele ci cei care nu sunt atenți si forțează limitele. Si un Land Rover este mult mai greu decât o Skoda si are mult mai multă “putere”, deci din nou cel de la volan hotărăște cât de mult sa apese accelerația. Surprins de accelerație poți fi de câteva ori pana te obișnuiești cu “sensibilitatea”, in rest sa avem grija, sa ne respectam unii pe alții si totul va fi ok, altfel este nasol… riscuri mari!!!
    14 2
  • Lucrurile sunt mai complicate.

    Asiguratorii tradiţionali sunt speriaţi de asigurările Tesla pentru proprii clienţi, asigurări mai ieftine decât cei tradiţionali.

    Sistemul de asigurări azi este greşit. Nu se ia în calcul valoarea maşinii!!!
    Cei săraci subvenţionează pe cei bogaţi.
    11 2
  • Cred ca asiguratorii sunt mana in mana cu producatorii. Eu nu inteleg de ce se tot investeste in performanta si viteza cand s-a stabilit raportul direct intre viteza si gravitatea accidentului. Lucrurile sunt simple: nu bagi viteza, sunt sanse mai slabe sa faci accident. Nu accelerezi puternic, sunt sanse mai mici sa scapi masina de sub control si automat nici nu uzezi aiurea anvelope si frane cand trebuie sa franezi brusc.
    Avand in vedere nivelul de siguranta la care s-a ajuns, numarul accidentelor ar fi trebuit sa scada simtitor.
    Dar nu se vrea: accidente multe inseamna reparation si vanzare de piese de schimb in continuare sau schimbarea totala a masinii in caz de dauna totala. Asa se fac banii. Inainte erau masini fiabile. Acum sunt de unica folosita. Producatorii prospers, asiguratorii prospers, service-urile auto prospers, o paine de mancat pentru toata lumea.
    3 1
  • "... a realizat o serie de accidente simulate cu mașini electrice în Zurich"


    Irelevant, subiectiv, supt din deget, atat timp cat e un studiu simulat, pe hartie.

    Sa vina cu date reale si dupa asta mai vorbim.
    2 0
  • fane jigler
    ma mir, ca doar astea electrice e mult mai eftine.
    1 4

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru