Parlamentul European va vota în 10 septembrie stabilirea unor noi obiective pentru emisiile medii de dioxid de carbon pentru constructorii auto. Propunerea actuală este ca Parlamentul să aprobe o reducere drastică a emisiilor pentru a forța constructorii să lanseze cât mai multe modele electrice.
Totuși, un studiu realizat de compania FTI Consulting și citat de Asociația Producătorilor de Autovehicule din Europa (ACEA) atrage atenția asupra efectelor negative ale unei astfel de strategii.
Principala problemă este legată de faptul că motoarele electrice au mai puține componente și sunt mai ușor de produs, astfel că furnizorii vor produce cu 38% mai puține componente, iar constructorii auto cu 17% mai puține.
Pe de altă parte, există încă neclarități cu privire la strategiile constructorilor în privința bateriilor pentru mașini electrice. Numeroși producători vor prefera varianta de a cumpăra bateriile de la producători independenți care au uzine în special în Asia, în loc să producă bateriile local, în Uniunea Europeană.
În acest context, studiul menționează că țări cu tradiție în industria auto, așa cum este și România, vor fi afectate în cazul în care regulamentul emisiilor va deveni prea dur. "În 14 regiuni europene, în special Cehia, Germania, Italia, Slovacia, Ungaria, România și Suedia, industria auto are peste 20% din numărul total muncitori care lucrează în uzine. electrice va afecta disproporțional locurile de muncă din aceste regiuni", se menționează în raport.
O presiune forțată pentru dezvoltarea mașinilorVia ACEA
Nu, nu roamblat, doar ce a ieșit din garanție și a trebuit să împing coaja să pornească!