STUDIU: 97% din liderii industrei auto cred că mașinile termice vor fi retrase până în 2035

de Tiberiu Safta
Joi, 16.06.2022
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Conform unui studiu realizat de Castrol și de BP Pulse, 97% dintre liderii din industria auto sunt de părere că mașinile termice vor fi retrase până în 2035 și înlocuite cu cele electrice. La studiu au participat inclusiv posesori de mașini convenționale și electrice și au fost întrebați care sunt cei mai importanți factori ai tranziției, precum și obstacolele care ar putea să o încetinească.

Companiile Castrol și BP Pulse au relizat un studiu nou despre tranziția către mașinile electrice, numit "Switching ON the rEVolution". Potrivit datelor obținute, nu mai puțin de 97% dintre toți liderii din industria de automobile sunt încrezători că vor fi respectate datele în care mașinile cu motoare termice vor fi retrase și vor fi înlocuite de vehicule electrice.

La acest studiu au participat 10.000 de consumatori și 100 de lideri din industria auto.

Mai mult, același studiu arată că 66% dintre acești lideri au ca prioritate absolută tranziția către vehicule electrice. Chiar și așa, trebuie remarcat că cei mai mulți participanți nu au o viziune clară asupra viitorului. Studiul arată că doar 40% dintre liderii industriei auto sunt pregătiți, în acest moment, să facă pasul la vehicule electrice și să renunțe la cele cu motoare convenționale.

Rezultatele studiului mai arată și cum au crescut cheltuielile pentru cercetarea și dezvoltarea vehiculelor electrice în timp. Astfel, în 2015, doar 11% din cheltuielile constructorilor se îndreptau, în medie, către dezvoltarea mașinilor complet electrice. Acest număr a crescut la 21% în acest an, iar studiul preconizează că procentul cheltuielilor va ajunge la 31% până în 2025.

Dacă sunt luate și vehiculele hibride în considerare, atunci procentul cheltuielilor va ajunge la 70% până în următorii 3 ani, potrivit participanților la acest sondaj.

Nu doar lideri din industria auto au participat la studiu, ci și consumatori. Rezultatele arată că puțin peste jumătate dintre clienți, mai exact, 53%, iau în considerare o mașină electrică pentru următoarea achiziție. De asemenea, dintre clienții care dețin în prezent un vehicul electric, 99% iau în considerare o mașină electrică pentru viitoarea achiziție.

Cu privire la factorii care vor accelera tranziția, 63% dintre participanți consideră că obiectivele guvernamentale care să elimine gradual mașinile cu motoare convenționale reprezintă factorul principal. De asemenea, 57% dintre participanți sunt de părere că atingerea unui nivel neutru de emisii de dioxid de carbon este un factor la fel de important.

În ceea ce îi privește pe consumatori, 74% consideră că reducerea poluării aerului în zonele urbane este cel mai important factor care să-i convingă să treacă de la o mașină convențională sau hibridă la una electrică. Apoi, 72% dintre posesori iau în calcul costurile mai mici de funcționare, iar 70% consideră că vehiculele electrice sunt mai ușor de alimentat, întrucât ele pot fi încărcate acasă.

Chiar și așa, doar 57% sunt de părere că întreținerea și costurile totale (prețul inițial, costurile de întreținere și de combustibil) sunt echivalente sau mai mici cu cele ale unor mașini cu motoare pe benzină sau diesel.

Nu în ultimul rând, studiul a luat în considerare și obstacolele care încetinesc tranziția. Aici, 56% dintre liderii industriei sunt de părere cel mai mare obstacol în acest sens este reprezentat de costul mare al bateriilor. Apoi, 43% iau în calcul lipsa infrastructurii de încărcare, iar 40% consideră că lipsa unui personal tehnic este un obstacol mare.

Mai mult, 74% dintre posesorii de mașini convenționale sau hibride susțin că infrastructura de încărcare prea puțin răspândită este cel mai mare obstacol. 71% sunt de părere că autonomia mai mică decât la un vehicul convențional sau hibrid este un obstacol important, mai ales pe distanțe lungi. La final, 69% dintre acești posesori consideră că prețul inițial mare reprezintă un impediment în achiziționarea unei mașini electric.

via Castrol

Comentarii (11)

  • Se prostituează majoritatea ca așa bate acuma vântul. De aici se vede ca nu au caracter. Nici o problema sa vrei, sa încerci, sa se faca anumiți pași, dar sa nu vezi impedimentele si ce trebuie rezolvat in paralel mi se pare incredibil. Tranziția către electrice, când se va face trebuie sa se facă “din mers”. Dacă vrem sa mutam lumea de la bloc la casa (cu panouri solare bine’nțeles), nu putem demola blocurile înainte de a construi casele… cum am spus superficialitatea in declarații si hazardarea precum si acceptarea acestora la o asemenea scara denota iresponsabilitate si parazitare… mai stau 2, 3 ani pe salarii astronomice si apoi văd alți cum o vor da la întors, nicidecum o opinie profesionista si demnă de băgat in seama. Părerea mea si-mi cer scuze pentru cei care sunt încă realiști, dar sunt băgați in aceeași oală.
    14 7
  • Florin
    Tot ce se poate, e o evolutie normala, poate fortata de razboi. Da, ma intereseaza si ca va scadea poluarea, dar mai tare ma intereseaza buzunarul meu. M-am inscris acum 2 saptamani la scoala auto, fac teste online pe https://chestionareauto.ro si imi place ca are intrebarile impartite pe categorii, mecanica, conducere preventiva, etc sper sa iau din prima. Si tot din prima iau si masina electrica, cu credit, bineinteles. Pai un plin de masina termica a ajuns la 400 lei (minim) si la una electrica, dupa calculele mele, incarci cu pana-ntr-o 100 lei. WTF. Cum spuneam, poluare ca poluarea, dar e o diferenta imensa la pret. Tot vad pe strada, acum de cand ma interesez de ele, masini electrice. Aia cum pot sa incarce? Da, nu e geniala infrastructura, dar se poate. Si o sa evoluam si pe partea asta, sunt sigur
    7 9
  • Seriff
    @Florin, stai la casa sau la bloc?
    5 4
  • Florin
    @Seriff la casa :) de ce, conteaza?
    4 4
  • Anonim
    Pasarea malai viseaza ! Industria auto asta asteapta, profitul la o masina electrica este dublu fata de una termica . Problema este ca sunt scumpe si nici in 2035 nu va fi rezolvata problema incarcarii acestor masini . Nu exista retea electrica sa suporte atatea masinii puse simultan la incarcat . O parcare de pe autostrada cu 50 de locuri de parcare la care sunt montate 50 de statii de incarcare de mare putere de ce instalatie electrica are nevoie ? Cat este de rentabil mersul pe curent . Eu care folesesc ca sursa de incalzire energia electrica platesc 1 lei/ kw de luna trecuta . La statie de incarcare de putere mare este deja 1,30 lei/kw
    9 2
  • Seriff
    @Florin, pai conteaza fiindca tie iti e usor sa zici, sa isi ia toata lumea electrica fiindca tu ai unde sa o incarci, un cartier gen Militari Residence unde incarca? Pe camp? Gandeste-te simplu, de maine sa fie toate masinile electrice, s-ar bloca tot, e imposibil de realizat un asa plan.
    12 5
  • Bafta la examen si sa te bucuri de electrică dacă asta îți dorești si pentru tine este ok. Fiecare cu alegerile lui si așa ar trebui sa fie. Problema apare atunci când le spunem altora ce sa facă sau ce ar trebui sa facă fără sa știm contextul si situația financiară in care de găsește o anumită persoana/familie. O masina implica costuri (ma refer la marea majoritate a oamenilor) de achiziție si întreținere, in consecință nu este doar despre ce am vrea ci mai mult despre ce putem susține financiar la un moment dat. Indiferent de situație (electric sau convențional) tot trebuie sa ne mișcam azi, mâine șamd. Ca o fi și o pății vom mai vedea. Astăzi 95% din piața mondiala nu își permite o electrică si nu are unde s-o încarce, nici nu mai discut de curent verde…
    6 2
  • @Florin
    Am citit de 10 ori comentariul tau, Florin. Sa ma pice cineva cu ceara ca n-am citit si nici n-am inteles ca tu sa fi spus ca "trebuie ca toata lumea sa-si ia electrica".

    Dar na, poate ca nu fac parte din procentul de 40% din populatie ce sufera de analfabetism functional.

    Succes la examen si drumuri bune! Si fereste-te de smecherii cu fumuri in cap si in teava. Te vor claxona la greu, mai ales ca vei avea si electrica si "lamaie".
    6 2
  • 97 la suta
    este o cifra foarte indragita de progresistii zilelor noastre. 97% intocmai ca procentul oamenilor de stiinta care cred ca vom fierbe in suc propriu daca nu bla bla bla
    3 4
  • Pai cum sa nu le convina sa vanda niste cazi infecte de plastic la preturi demne de un supercar?
    4 2
  • Classic
    Bai baietii destepti astia cu electrice.Voi credeti ca toata lumea e .... BOU ...ema ca voi?? Sunt inginer electrotehnician la origine chiar daca nu am profesat. Motorul electric are fantasticul randament de 95-98 % dar ce sa fac cu el cand o incarcare dureaza zeci de ore si trebuie sa trag cablu de la etajul 10 mai desteptii lu peste prajit???
    Oameni buni ...intr-o europa condusa de p r os ti si incompetenti cu diferite consumuri de prafuri si orientari sexulale deviante este usor sa spui NU DIESEL NU BENZINA ...da salamu si carnatii I mbeci lilo r se cara cu asta n u cu kktu de electrica care mai mult sta la incarcat decat merge. Abia astept sa treaca vreo 2-3 ani sa-i vad pe inteligentii proprietari de spring cand le va scadea autonomia de la aia 200 de Km promisi de teparii de la Dacia Renault la 40-50 sa vada atunci pe unde scot ei camasa ca nici de trotinete no sa mai fie bune. Cad vad atata prostie in jur parca creste inima in mine casunt putin mai destept ...dar ma apuca si disperarea ca astia ne conduc fratilor....
    3 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru