STUDIU: 87% dintre mecanici nu reuşesc să descopere toate defectele unei maşini
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Publicaţia britanică Which? a realizat o investigaţie la nivelul atenţiei pe care o primesc vehiculele în service-urile independente din Regatul Unit. Aceştia au operat patru probleme minore la prima vedere care se pot transforma într-un calvar pentru şofer în timp şi pot cauza accidente grave. Totodată, au pregătit şi un test pentru a vedea câte service-uri facturează un element în plus fără ca acesta să fie folosit. Rezultatele au fost şocante, aproape 90% din service-uri nereuşind să descopere cel puţin unul dintre problemele provocate de reporterii Which?. Service-urile respective au autorizaţie de funcţionare şi numărul de unităţi verificate a fost 50.
Problemele induse de jurnaliştii de la Which? au fost: bec marşarier ars, roata din spate de pe partea şoferului umflată necorespunzător, roată de rezervă dezumflată complet, nivel lichid de frână la minim. Pentru a verifica nivelul de corectitudine al service-urilor, lichidul de parbriz a fost completat până la refuz. Apoi, maşinile respective au fost introduse în service şi au fost lăsate pe mâna mecanicilor.
Doar opt din 50 de service-uri au adus toate maşinile înapoi fără niciun defect, în timp ce cinci unităţi au returnat maşinile cu toate defectele respective.Cea mai puţin tratată problemă a fost roata de rezervă dezumflată, 68% dintre service-uri uitând să se ocupe şi de această problemă. Pe locul doi a venit becul de marsarier ars, care nu a fost schimbat în 57% din service-urile verificate Apoi urmează o problemă cu adevărat alarmantă – 48% din service-uri nu au observat faptul că nivelul lichidului de frână este scăzut, semn că nu au început niciun fel de verificare în acest sens, iar proprietarul nu a fost anunţat de pericolul iminent la care este supus. Roata din spate dezumflată de pe partea şoferului a fost ignorată de 21% dintre service-urile testate. Aproape 40% din cele 50 de service-uri testate au facturat completarea lichidului de spălat parbrizul, deşi acesta era la nivelul maxim atunci când vehiculul a intrat în service.
Trei dintre aceste probleme puteau fi rezolvate în doar câteva minute, iar verificarea lor ar fi durat mai puţin de cinci minute. Vorbim aici de anvelopele umflate necorespunzător şi de becul de marsarier care nu funcţiona.
Nivelul scăzut al lichidului de frână ar fi trebuit să fie observat la prima ridicare a capotei, iar proprietarul ar fi trebuit să fie anunţat înainte de începerea verificărilor. Un nivel scăzut al lichidului de frână trădează numeroase probleme potenţiale ascunse de sistemul de frânare al unui vehicul. Primul pas era completarea lichidului de frână urmată de o verificare amplă a sistemului de frânare pentru a detecta o eventuală scurgere.Facturarea fără motiv a completării nivelului lichidului de spălat parbrizul a fost apogeul incompetenţei întâlnite în service-urile respective. Nu mai puţin de 20 din 50 de service-uri le-au cerut celor de la Which? să plătească pentru completarea nivelului lichidului de spălat parbrizul, deşi acesta era la maximum atunci când vehiculul respectiv a intrat în service. Unele dintre cele 20 de service-uri au lăsat totuşi un recipient cu lichid de parbriz în portbagaj pentru completarea ulterioară.
Via | Which?
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din General
-
Aston Martin Valkyrie a stabilit un nou record pe circuitul de la Silverstone. Hypercar-ul britanic este oficial cel mai rapid model de serie pe acest circuit. (20.11)
-
Hyundai a anunțat oficial că va avea un nou CEO începând din 2025. Noul CEO al constructorului sud-coreean va fi Jose Munoz, actualul șef al filialelor nord-americane ale mărcilor Hyundai și Genesis. (19.11)
-
Uniunea Europeană și China ar fi ajuns mai aproape de finalizarea unui acord cu privire la situația taxelor vamale pentru mașinile electrice chineze, potrivit unei surse chineze. Negocierile între cele două părți vor fi reluate în această săptămână. (18.11)
- Aceștia sunt finaliștii pentru titlul de Mașina Anului 2025 în Europa: Dacia Duster pe listă
- Noul Audi A5L debutează în China: ampatament lung și formă de sedan clasic
- Prima imagine cu interiorul noului Hyundai Ioniq 9
- Noul Hyundai Elantra N TCR Edition: versiune inspirată de cursele de turisme
- Noul BMW iX3 Neue Klasse, dezvăluit într-o serie de imagini patent
Dar noi romanii credem ca afara se face treaba ca la carte, dar uite ca nu e chiar asa. Asa este peste tot... daca nu esti atent tu ca proprietar, nimeni nu se uita...
Mai mult ca sigur,au fost ceva ateliere care lucreaza cu indieni.....
cati dintre noi stim ca pentru revizia masinii exista o lista de operatii care trebuie efectuate?
Cati dintre noi am primit aceasta lista dupa revizie avand casutele completate pentru respectivele opratiuni care au fost efectuate precum si numele si semnatura mecanicului?
Cati dintre noi am fost nevoiti sa cerem respectiva lista pentru ca nu ni s-a dat dupa revizie?
Deocamdata numai un autoservice din Timisoara mi-a dat respectiva lista fara sa o cer, cu numele celui care s-a ocupat de revizie completat.
Hai ca ciurucari care sa te fure sunt peste tot in lume chiar si in jermanika, FMMSF!
Deh... mai trebuie sa mai curga apa pe Dunare.....