Studiu: 8 mașini electrice din 10 au obținut în teste reale o autonomie apropiată de datele oficiale

de Daniel Popescu
Miercuri, 05.09.2018
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Kia Soul EV, Volkswagen e-Golf, Hyundai Ioniq și BMW i3 au obținut autonomii mai mari în condiții reale decât datele oficiale WLTP, în timp ce Opel Ampera-e, Renault Zoe, Tesla Model S și Model X s-au apropiat de cifrele oficiale.

Autonomia reală a mașinilor electrice reprezintă una dintre principalele dileme ale șoferilor care analizează oportunitatea de a renunța la mașinile cu motoare cu combustie internă, mai ales că datele oficiale sunt obținute în cadrul unor teste specifice.

Pentru a afla cât de realiste sunt datele oficiale de autonomie, organizația Autobest și publicația spaniolă Coches au realizat un studiu pe 10 modele electrice comercializate în Europa prin care au analizat autonomia reală în condiții normale de utilizare.

Astfel, testele au fost realizat pe un traseu din Barcelona cu o lungime totală de 180 de kilometri, inclusiv pe autostrăzi, drumuri naționale și străzi urbane, iar mașinile au fost conduse pe modul Normal, fără accesarea modurilor Eco sau Sport.

De asemenea, sistemul de climatizare a fost activ, presiunea în pneuri a fost cea recomandată de producător, iar în fiecare mașină s-a aflat doar șoferul, care a fost schimbat la fiecare 30-40 de kilometri pentru ca stilul de condus să nu influențeze rezultatele.

Testul a fost efectuat de două ori, iar rezultatele finale au luat în calcul media autonomiilor obținute raportate la datele oficiale ale testelor WLTP, care au intrat în vigoare în 1 septembrie pentru toate modelele aflate pe piață.

Datele statistice arată că 4 dintre cele 10 modele au obținut autonomii reale mai mari decât cele stabilite oficial în urma testelor WLTP.

Astfel, Kia Soul EV a obținut cel mai bun scor datorită unei autonomii de 218 km, cu 18% mai mare decât cea WLTP. Alte trei modele au obținut autonomii cu 3% sau 5% mai mari decât cele oficiale, și anume Volkswagen e-Golf, Hyundai Ioniq și BMW i3.

Pe de altă parte, alte 4 modele au fost foarte aproape de datele oficiale de autonomie: Opel Ampera-e, model care în prezent nu se mai comercializează în Europa, a atins o autonomie reală de 377 de kilometri, cu numai 3 kilometri sub cea oficială, în timp ce Renault Zoe, Tesla Model X și Tesla Model S au fost de asemenea la numai câțiva zeci de kilometri de datele WLTP.

În schimb, cele mai slabe rezultate au fost obținute de Jaguar I-Pace și Nissan Leaf. Jaguar I-Pace a obținut o autonomie reală de numai 313 kilometri, comparativ cu cea oficială de 480 de kilometri, însă autorii studiului menționează că au avut la dispoziție o versiune de pre-producție care nu a inclus cea mai nouă și stabilă versiune de software.

La rândul său, Leaf, cea mai vândută mașină electrică din Europa, s-a oprit la o autonomie de 228 de kilometri, sub pragul de 285 de kilometri conform WLTP.

Model Autonomie
reală
Autonomie 
WLTP
Raport auton.

reală / WLTP
Kia Soul 218 185 118%
Volkswagen e-Golf 232 219 106%
Hyundai Ioniq EV 212 204 104%
BMW i3 232 225 103%
Opel Ampera-e 377 380 99%
Renault Zoe 284 300 95%
Tesla Model S 423 461 93%
Tesla Model X 400 430 92%
Nissan Leaf 228 285 80%
Jaguar I-Pace 314 480 65%

Principala concluzie a testului este însă că 8 dintre cele 10 modele electrice au obținut în teste reale valori aproapiate de cele oficiale, ceea ce demonstrează că datele oficiale WLTP sunt semnificativ mai realiste decât precedentele teste NEDC.

De asemenea, o altă concluzie generală este că modelele cu autonomie oficială redusă, de până în 225 de kilometri, au reușit să obțină autonomii mai mari în testele reale, în timp ce modelele cu autonomii oficiale de peste 300 de kilometri au înregistrat valori reale ușor mai scăzute.

Via Autobest

Comentarii (12)

  • Electricu`
    Alde Autobest împreună cu alde Coches, specialiștii lu` pește, au „uitat” să spună că nu s-a depășit viteza de 80 km/oră în teste.
    Cine a pedalat puțin vreo electrică știe cât de repede se consumă bateria dacă viteza depășește 110 km/oră.
    18 6
  • fisker
    Se pare ca cei de la nissan si jaguar umbla cu fuste scurte,au umflat autonomiile doar pe hartie. Astia sunt constructorii aia consacrati pe care ii laudau unii pe aici. De la 314 la 480 e cale lunga ma nene....
    17 5
  • @electricu
    alte electricu, a uitat sa spuna ca si la alea clasice pe combustibili fosili scade autonomia daca viteza depaseste 110km/ora (viteza scoasa din burta) si daca vrei sa mergi cat iti spune in carte nu trebuie sa apesi pedala si tre sa te incadrezi undeva in jurul lui 60-70km/h

    specialistu' lu' peste
    6 12
  • @@electricu: babaiatule, la un TDI de la VW, de-ala de 1.6. clasic, pe care il injura toti iubitorii de Kia, Blue Motion, la 130 - 140km/h constant pe autostrada, ai un consum de 4.2l/100. Deci ne lasi cu aburelile astea? Ca astia incearca sa prosteasca lumea cu masini cu baterii e una. Dar nu veni tu sa ne spui cum e cu cele clasice, ca unii stim despre ce e vorba in propozitie. N-avem nevoie sa fim mintiti asa... cu ochii larg deschisi. Ajunge cat incearca presa sa ne prosteasca.
    9 13
  • @PMC cu sa fara soft ?
    11 7
  • @Electricu'
    Intr-adevar ai dreptate, cu cat viteza este mai mare, bateria se consuma mai repede... Este ceva logic! INSA asa se intampla si la motoarele cu ardere interna, cu cat viteza este mai mare, si rezervorul se goleste mai repede... adica consumul de combustibil devine mai mare.
    4 2
  • andrei
    testele astea sunt total inutile daca le aplici in bucuresti. aici e testul suprem, aici ar trebui sa vina sa faca teste, sa stea la acelasi semafor de vreo 5 ori si la urmatorul tot asa etc. atunci sa ii vad. cand esti numai in accelerari si decelerari.
    4 1
  • @Seth haha, finuta..fanaticii VW, n-ai ce sa le faci. nu conteaza ca aia te-au mintit si au ras de tine cu troacele lor cu emisii falsificate, fanaticii tot cu ei pe frunte sunt. deh, asta e tara, asta e poporul. romanul tot cu w pe frunte e, oricate i-ai arata mai bune, mai fiabile sau mai ieftine. aia 4.2 iti sunt aratati tot pe computerul ala de bord facut de falsificatori sau sunt masurati de tine prin vreo metoda consacrata?
    8 1
  • @andrei
    Ai avea surpriza sa constati ca in Bucuresti autonomia e mai mare decat media declarata. Electricele consuma mai putin in oras decat pe sosea pentru ca motorul nu merge in gol la semafor, sta si nu consuma, la decelerare si franare se recupereaza o parte din energia pierduta la accelerare si spre deosebire de mersul pe sosea , pierderile cauzate de frecarea cu aerul sunt nesimnificative in oras datorita vitezelor reduse de deplasare. Aceste pierderi cresc cu cubul vitezei adica o crestere cu 25% a vitezei duce la dublarea cantitatii de energie pierduta prin frecarea cu aerul.
    6 1
  • Electricu`
    Pentru cei care s-au grăbit să-mi explice banalitatea aia cu creșterea consumului de combustibil odată cu creșterea vitezei voi încerca să traduc ceea ce am vrut să spun: autonomia mașinilor electrice (cea dată de producător) corespunde în realitate numai dacă se merge încet (70-80 km/oră).
    Cine merge cu o electrică exact așa cum merge cu o mașină obișnuită va descoperi că autonomia dată de producător n-are legătură cu realitatea.
    Aici e marea gogoriță pe care unii se încăpățânează să nu o înțeleagă: producătorii îți spun ce autonomie are o electrică, dar nu-ți spun și cu ce (mică) viteză trebuie să mergi pentru a beneficia de autonomia prezentată.

    https://www.youtube.com/watch?time_continue=1&v=g4yZu637kL8
    (mi-a plăcut faza în care Buhnici zice „nu porni avariile că se consumă bateria!” :))
    3 2
  • @Electricu': Corect! Total de acord.

    In afara de minciuna cu autonomia, ce nu se spune si in mare parte nu se stie e durabilitatea bateriilor in timp. Dupa orice logica si in conformitate cu orice baterii exista acum in diverse aplicatii, dupa vreo 5 ani de folosire, randamentul bateriilor o sa scada puternic, deci vei avea o autonomie SI MAI REDUSA.

    Stiu teoria conform careia "o masina nu inseamna doar autonomie". Asa e. Dar pentru o masina cu o utilizare asa de redusa, cu probleme reale de alimentare si probleme cu bateriile, pretul cerut ar trebui sa fie mult mai mic decat in cazul unei masini conventionale cu o utilizare mult mai flexibila/facila.
    3 1
  • AndreiG
    Pretul unei masini electrice nu poate fi mai mic in acest moment. Componentele trenului de rulare sunt aproximativ egale cu pretul de vanzare al masinii. De aceea e imposibil sa obtii profit din vanzarea lor.
    Nu mi-as face mari probleme legate de durata de viata a bateriilor. Tesla ofera garantie de 160.000km/8 ani avand min 70% din capacitatea initiala. Costul bateriilor e mare cand trebuie sa le schimbi dar pe de alta parte mentenanta e aproape 0 la masinile electrice. Imi doresc mult o masina electrica gen Ioniq dar nu imi pot permite momentan.
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru