Consumul de carburant a fost ales drept cel mai important criteriu pentru un nou set de pneuri, spun 66% dintre managerii de flote intervievaţi. Între timp, consumatorii persoane fizice spun că aderenţa pe asfalt umed este cel mai important criteriu, urmat apoi de eficienţa consumului de carburant. Reprezentanţii consiliului MV2 au discutat cu managerii a 500 de flote de camioane din Franţa, Italia, Germania, Polonia şi Spania pentru a prezenta acest rezultat.
Între timp, studiul IPSOS MarketQuest a fost realizat pe un eşantion de 6.465 de clienţi de anvelope noi din Marea Britanie, Germania, Franţa, Italia, Spania, Polonia, Rusia, Arabia Saudită, Turcia şi Africa de Sud. Cele trei criterii de evaluare ale unui pneu înscrise pe eticheta standardizată cerută de UE sunt rezistența la rulare, aderenţa pe carosabil umed şi nivelul zgomotului exterior. Reprezentanţii producătorului de anvelope spun că există mai multe elemente importante pe care etichetele nu le prezintă, inginerii lor având în vedere peste 50 de criterii de performanţă. Cei de la Goodyear Dunlop susţin că anvelopele de iarnă de înaltă performanţă obţin un grad de etichetare relativ scăzut, deoarece acestea sunt optimizate pentru comportament optim la temperaturi scăzute, zăpadă şi gheaţă, iar testele şi cele trei criterii măsurate de eticheta cerută de UE nu arată întotdeauna performanţele pneurilor respective.Via Goodyear Dunlop
Eu imi bazez decizia de cumparare pe aceleasi criterii care le aveam si inainte de aparitia etichetarii. Si pana acum criteriile mele s-au dovedit a fi foarte bune.
Este la fel ca si Euro NCAP, unde de ex un Renault Fluence obtine acelasi punctaj (sau mai mare) decat un Audi A4 sau BMW seria 3, dar in viata reala, la o coliziune intre un Renault si una din autoturismele de mai sus, probabil ocupantii Renault-ului au putine sanse sa scape intregi, in timp ce ceilalti sufera doar vatamari usoare.
de ex e posibil ca cea de 350ron sa se toceasca mult mai repede decat cea mai scumpa sau sa faca mai repede galme.