Continental România și Academia Titi Aur au lansat al doilea studiu cu privire la mobilitatea participanților din trafic din România.
Comparativ cu anul trecut, conducătorii auto admit că încalcă regulile de circulație cu aceeași frecvență: aproximativ o dată pe lună, iar o treime dintre cei intervievați au recunoscut că ei înșiși încalcă normele rutiere cu bună știință.
Depășirea vitezei legale (69%), parcarea în locuri interzise (46%) și vorbitul la telefon (fără handsfree) când se află la volan (31%) reprezintă top 3 încălcări ale legii de către șoferii din România.
Toate categoriile de șoferi consideră că traficul în România s-a înrăutațit în ultimul an. În continuare, șoferii reclamă aglomerația și lipsa de civilizație. Calitatea drumurilor și siguranța în trafic sunt considerate că înregistrează mici înrăutățiri.
La fel ca anul trecut, majoritatea consideră că o educație mai bună, sub forma de cursuri de conducere defensivă, este necesară pentru a reduce intoleranța și agresivitatea din trafic.
Cu toate acestea, mai puțin de jumătate consideră că ei personal ar avea nevoie de astfel de cursuri de conducere defensivă/ educație rutieră/ legislație.Studiul scoate în evidență faptul că șoferii conduc în medie 22.000 km pe an, alimentează cu combustibil la o oprire la pompă în valoare de 154 lei, verifică uzura anvelopelor în medie o dată pe lună, iar presiunea anvelopelor aproape de două ori pe lună. Șoferii tineri, în procent mai mare (53%) verifică presiunea săptămânal sau la cel mult 2-3 săptămâni, spre deosebire de șoferii mai vârstnici (35-40%).
Când vine vorba despre alegerea anvelopelor, criteriul cel mai important este raportul calitate-preț, asociat în mod direct cu siguranța. De asemenea, anvelopele all season sunt percepute ca un compromis și este preferată varianta utilizării a două seturi, de vară și de iarnă, care sunt schimbate în fiecare sezon. În schimb, depozitarea acestora este o provocare și un disconfort.
În ceea ce privește partea de beneficii, de departe cel mai important punct forte al gumelor de iarnă este considerat siguranța deplasării pe zapadă – 4 din 5 șoferi au menționat acest aspect.
Totuși, în general, șoferii tineri sunt mai sceptici în privința beneficiilor anvelopelor de iarnă, în comparație cu cei maturi sau vârstnici.Via Continental, Academia Titi Aur
Am facut acest drum (Oradea - Bucuresti) si cand am dat de trafic (greu) cu toate bucatile de autostrada aferente, nu am reusit o medie mai mare de 55km. Va las sa analizati cate ore am facut, avand in vedere ca distanta (prin Sibiu) este de 600km.
Tot acum câțiva ani, pe când nu mergeam chiar legal și făceam des București - Cluj, am făcut un test să văd cu cât îmi ia mai mult dacă merg în limitele legale pe cei 440 km ai traseului. Mi-au ieșit doar aproximativ 30 minute mai mult mergând legal. Oare merită să îți pui viața în pericol, precum și a celorlalți pentru 30 min? Chiar și dacă era 1 oră, tot nu merita.
De fapt, în niciun caz nu merită așa ceva. Orice scuză e nulă.
Așa cum am mai spus: la noi, infrastructura e cauza nr. 2 pentru numărul mare de accidente. Cauza nr. 1 e formată din mai multe subcauze: nesimțirea, inconștiența, șmecheria, prostia, nepăsarea egoismul etc. Fix așa e descris unul care pune viețile celorlalți și a lui în pericol. Fie că îi convine, fie că protestează că nu ar fi așa. Ba fix așa e.
Ma dezgusti peste cuvinte!!!!
Trebuie deci sa fii handicapat sa te miri de rezultate, cand tu esti chiar originea acelor rezultate.
Am un vecin care tot timpul se vaita ca ce mizerie e in jurul blocului, ca nu se face curatenie, dar eu l-am vazut cu ochii mei cum a dat o sticla de suc pe gat si a zvarlit-o pe spatiul verde din fata blocului, iar de la etaj arunca pachete goale de tigari, mucuri de tigari si alte gunoaie. Un alt exemplu de handicapat, din acelasi registru.
Eu astept ziua cand vor disparea specimenele astea.