STUDIU: 33% din piața auto mondială va fi reprezentată de mașini electrice în 2028

de Tiberiu Safta
Joi, 23.06.2022
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Un studiu realizat de compania de consultanță AlixPartners arată că mașinile electrice vor reprezenta 33% din piața auto mondială în anul 2028. Același studiu relevă și că vehiculele electrice vor reprezenta 54% din vânzările totale în 2035.

Mașinile electrice au început să crească în vânzări în ultimii ani, în contextul în care industria auto se pregătește să facă tranziția la modele electrice datorită noilor planuri guvernamentale, care vor interzice vânzarea mașinilor noi cu motoare convenționale. Așa că este de așteptat ca numărul mașinilor cu zero emisii, în special al celor electrice, să crească simțitor în viitorul apropiat.

Potrivit unui studiu realizat de AlixPartners, o companie de consultanță din New York, Statele Unite, mașinile electrice vor reprezenta nu mai puțin de 33% din piața auto mondială în anul 2028. Asta în contextul în care aceste vehicule au reprezentat doar 8% din vânzările globale în 2021 și 10% în primul trimestru al acestui an.

Același studiu arată că mașinile electrice vor reprezenta peste jumătate din vânzările totale, mai exact, 54%, în 2035. Compania precizează că producătorii vor trebui să investească minim 526 de milioane de dolari în dezvoltarea mașinilor electrice și în baterii, în perioada 2022-2026, pentru a face față cererii mărite.

O prognoză anterioară arată o investiție de 234 de miliarde de dolari în perioada 2020-2024.

Cu toate acestea, compania a luat în calcul și problemele de aprovizionare cu care se confruntă în prezent industria auto. Un reprezentant al firmei de consultanță spune că sunt nevoie de "schimbări drastice ale modelelor de operare – nu doar în fabrici sau în domeniul personalului, ci în întregul mod de lucru", pentru ca tranziția către mașini electrice să fie realizată.

De asemenea, costurile ridicate ale materiilor prime ar putea reprezenta un obstacol pentru producători în această tranziție. Potrivit datelor oferite de AlixPartners, producătorii plătesc 8255 de dolari pe materii prime pentru fiecare vehicul electric, în timp ce pentru fiecare mașină cu motor clasic, prețul materiilor prime este mult mai mic, de 3662 de dolari.

În încheiere, compania preconizează că problemele cu lanțurile de aprovizionare vor continua până în 2024. Mai mult, firma de consultanță precizează că, la finalul acestui an, vor fi vândute 79 de milioane de mașini, urmând ca numărul lor să crească la 95 de milioane în 2024.

via Economica

Comentarii (9)

  • tehnicoceanu
    nici sa copiati nu mai stiti AM ca alea 79-95 milioane produse in 2022-24 pe planeta inseamna total masini si NU doar electrice.
    dar oricum toate previziunile-s scoase din burta mai ales umflarea celor cu stecher.
    17 6
  • “acoperitul”
    @inexorabil, bai, nu erai tu ala care promova pe aici nepurtatul centurii de siguranta, acum cativa ani?
    8 13
  • @inexorabil
    La cate mesaje ti s-au sters vei sustine ca nici comunist nu esti si nici fanatic a lui Putin si a altor criminali.Hai lasa, ca trebuie dovedit ce stiu batranii forumului...ca esti un dus cu pluta care nu poarta centura.Minciunel, acum te dezici de "nu port centura ca daca fac accident si ajung in apa mor inecat".Te faci ca uiti? Sau la cate medicamente inghiti nici nu mai retii cum te semnai acum x ani? Ai uitat si cand erai fan SAAB....si apoi te faceai ca ploua.Si cine naiba e Fanel? te-a abuzat ala dimineata, la pranz si seara sau ce?Tragand linie, ai ramas acelasi individ scabros.
    14 9
  • Mircea Badea
    eu nu port centura ever. nici macar cand vad politia, indiferent de tara.

    cine poarta sa treaca la autopiloate...
    1 15
  • No așa Mircea spune tot, chiar eram curioși ce faci si ce nu faci tu cu centura. Cu scobitul în nas nu ne spui nimic?
    Ar trebui sa facem ceva? Sa spunem ceva la așa informație importantă si relevantă?
    Centura este printre putinele echipamente dintr-o masina care protejează doar pe cine o poarta, așa ca o porți sa n-o porți problema ta, iei amenda nu iei amenda din treaba ta… chiar ca tu știi cel mai bine (cam tot), tot nu cred ca-i o idee proasta sa ne punem centura… Ma întreb daca ai copii, si pe iei tot fără centura îi transporți? Ne de alta dar chiar așa ipocrit nu poți sa fi sa-i pui pe ei in centura si tu jmecherul lui pește prăjit sa n-o folosești, deșii la ce aberații scoți nu m-as mira prea tare ;) pe de alta parte nimeni nu ajunge ipocrit ca si adult, trebuie sa învețe de undeva din frageda pruncie, deci bagă mare…
    11 1
  • Ba băieți, exista scule de tăiat centura. Nici nu costa mult, cam cat un pachet de țigări.
    In caz de doamne ferește daca mai trăiești, iei cuter îl, tai centura și aia e.
    De cele mai multe ori se ocupa smurd sa taie centura și ușile așa ca stați relax.
    Centura e buna in primul rand că îți tine bostanul departe de airbag. N ai vrea sa te pocneasca aia in freza că sigur îți rupe gâtul în aceiași secunda
    9 1
  • inexorabil
    Eram prea sigur că veţi intra cu motocositoarea, ca de obicei…

    Jeguri staliniste ce sunteţi!!! Haideţi, în cât timp veţi “rade” şi propoziţia asta?
    6 20
  • Mircea Badea
    cine isi pune/face cruciulite isi pune si centura..
    eu prefer sa ma uit pe unde merg..si imi asum..

    iar cine imi poarta de grija ii pot da contul bancar..inclusiv la militieni.
    3 4
  • Mircea Badea
    iar se cenzureaza? sunt securisti pe aici? nu se duc in rusia zilele astea
    2 6

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru