Mașinile electrice au început să crească în vânzări în ultimii ani, în contextul în care industria auto se pregătește să facă tranziția la modele electrice datorită noilor planuri guvernamentale, care vor interzice vânzarea mașinilor noi cu motoare convenționale. Așa că este de așteptat ca numărul mașinilor cu zero emisii, în special al celor electrice, să crească simțitor în viitorul apropiat.
Potrivit unui studiu realizat de AlixPartners, o companie de consultanță din New York, Statele Unite, mașinile electrice vor reprezenta nu mai puțin de 33% din piața auto mondială în anul 2028. Asta în contextul în care aceste vehicule au reprezentat doar 8% din vânzările globale în 2021 și 10% în primul trimestru al acestui an.
Același studiu arată că mașinile electrice vor reprezenta peste jumătate din vânzările totale, mai exact, 54%, în 2035. Compania precizează că producătorii vor trebui să investească minim 526 de milioane de dolari în dezvoltarea mașinilor electrice și în baterii, în perioada 2022-2026, pentru a face față cererii mărite. O prognoză anterioară arată o investiție de 234 de miliarde de dolari în perioada 2020-2024.
Cu toate acestea, compania a luat în calcul și problemele de aprovizionare cu care se confruntă în prezent industria auto. Un reprezentant al firmei de consultanță spune că sunt nevoie de "schimbări drastice ale modelelor de operare – nu doar în fabrici sau în domeniul personalului, ci în întregul mod de lucru", pentru ca tranziția către mașini electrice să fie realizată.
De asemenea, costurile ridicate ale materiilor prime ar putea reprezenta un obstacol pentru producători în această tranziție. Potrivit datelor oferite de AlixPartners, producătorii plătesc 8255 de dolari pe materii prime pentru fiecare vehicul electric, în timp ce pentru fiecare mașină cu motor clasic, prețul materiilor prime este mult mai mic, de 3662 de dolari.
În încheiere, compania preconizează că problemele cu lanțurile de aprovizionare vor continua până în 2024. Mai mult, firma de consultanță precizează că, la finalul acestui an, vor fi vândute 79 de milioane de mașini, urmând ca numărul lor să crească la 95 de milioane în 2024.
via Economica
dar oricum toate previziunile-s scoase din burta mai ales umflarea celor cu stecher.
cine poarta sa treaca la autopiloate...
Ar trebui sa facem ceva? Sa spunem ceva la așa informație importantă si relevantă?
Centura este printre putinele echipamente dintr-o masina care protejează doar pe cine o poarta, așa ca o porți sa n-o porți problema ta, iei amenda nu iei amenda din treaba ta… chiar ca tu știi cel mai bine (cam tot), tot nu cred ca-i o idee proasta sa ne punem centura… Ma întreb daca ai copii, si pe iei tot fără centura îi transporți? Ne de alta dar chiar așa ipocrit nu poți sa fi sa-i pui pe ei in centura si tu jmecherul lui pește prăjit sa n-o folosești, deșii la ce aberații scoți nu m-as mira prea tare ;) pe de alta parte nimeni nu ajunge ipocrit ca si adult, trebuie sa învețe de undeva din frageda pruncie, deci bagă mare…
In caz de doamne ferește daca mai trăiești, iei cuter îl, tai centura și aia e.
De cele mai multe ori se ocupa smurd sa taie centura și ușile așa ca stați relax.
Centura e buna in primul rand că îți tine bostanul departe de airbag. N ai vrea sa te pocneasca aia in freza că sigur îți rupe gâtul în aceiași secunda
Jeguri staliniste ce sunteţi!!! Haideţi, în cât timp veţi “rade” şi propoziţia asta?
eu prefer sa ma uit pe unde merg..si imi asum..
iar cine imi poarta de grija ii pot da contul bancar..inclusiv la militieni.