Compania McKinsey&Co. a realizat un studiu pentru a vedea cât de bine se împacă și cât sunt de mulțumiți proprietarii de mașini cu zero emisii de achiziția lor.
Studiul a fost realizat pe mai bine de 30.000 de persoane din 15 țări, care reprezintă peste 80% din volumul total al vânzărilor.
Realizatorii au concluzionat că 29% dintre proprietarii de mașini electrice ar reveni la o mașină echipată cu motor termic. În SUA, procentajul este de 46%.
Infrastructura publică de încărcare este motivul principal, dar persoanele care au răspuns au mai indicat costurile mari de întreținere și nevoia unei mașini mai potrivite pentru călătorii lungi.
Același studiu mai arată că numai 9% dintre cei care au răspuns sunt mulțumiți de infrastructura publică de încărcare din țara lor.
Totodată, 21% nu ar cumpăra niciodata o mașină cu zero emisii. De asemenea, autonomia minimă la care se așteaptă consumatorii a crescut de la 435 de kilometri (2022) la 469 de kilometri.
Nu în ultimul rând, studiul mai arată că 38% dintre proprietarii de mașini termice ar trece la o un model plug-in hybrid.
via Carscoops
In alta ordine de idei, stiam si eu de studiul asta si in america e mai grav pentru ca aia sunt mai pragmatici. Eu as pune pariu ca de fapt bataia de cap cu tot ce inseamna un EV e de vina pentru cifrele astea, nu doar infrastructura. Cel mai probabil majoritatea posesorilor in US au unde incarca. Problema sunt masinile cu baterii in sine si faptul ca tot mai multa lume se trezeste ca sunt o bataie de cap care nu merita, mai ales la pretul cerut. Si mai ales cand ai alternative mult mai bune la pret mai ok. Adica na, e de mintea cocosului. Majoritatea nu sunt pasionati de masini. Suntem noi o mana de oameni care suntem interesati de subiect, dar 90% nu sunt asa de implicati. Si mai e si componenta financiara: putini sunt cei care-si permit o masina noua, si asta nu numai la noi. Apai atunci una electrica scumpa si care vine cu 1000 de batai de cap?! Si ca sa ce? Ca sa salvezi planeta. :)
Credeam ca doar inoperabilul e dus cu tărtăcuța dar cum a dispărut cum au umplut alții golul.
Am ajuns la concluzia că mașina electrică este o bătaie de cap inutilă dacă nu ai posibilitatea să o încarci acasă.
Nu merită să te duci până la stația de încărcare, să lași mașina acolo și să te vii acasă 15 minute pe jos. Apoi să te întorci 15 minute pe jos ca să iei mașina de la încărcat.
Plus costul - dacă încarci la vreo ofertă (când era oferta la enelX, că nu era mereu) mai este cum este dar să încarci la DC chiar nu este rentabil. La o medie de 20 kwh/100 km ai un cost minim de 50 de lei (dar nu prea găsești la 2,5 lei kwh DC).
Azi am fost cu un Polo, București - Craiova și retur cu un consum de 6,8%. Pai 6,8x7 = 47,6 lei. 1si am mers pe autostradă și pe drumul expres cu 140-160.
Și atunci unde este beneficiul? Când încarci acasă cu 0,8 sau ai panouri acasă.
Întrebarea este - câți aveți posibilitatea să încărcați acasă? Și a doua întrebare - câți sunteți cu electrice dar nu aveți posibilitatea să încărcați acasă?
Tu comentezi despre ceva ce nu ai si nu iti vei permite prea curand.
Sa iti dai cu parerea despre electrice, cand tu nu stii ce e alea Dorele e trist.
Mai auzisem un expert in 2.0 dizal la BMW ca un PHEV pierde cai putere cand se termina bateria :)).
Puneti mana pe carte baieti.
In primul rand aia care iau electrice, dar nu stiu cum sa incarce sau sa le foloseasca, sunt penibili.
In alta ordine de idei, ia dati o geana pe olx si vedeti ce puzderie de Tezle sunt la vanzare :) Enorm de multe pentru o tara cu putine exemplare vandute, totusi. :) Bine, sunt si unii care importa si vand pe olx, dar sunt multi cu masini cumparate si rulate in romania. Inmatriculate. So... there!
Pai e plin și de troace diesel importate de la bătrânica aia din Germania. Ciudat, pentru o țară care se închină la troaca germană, nu?
Sau poate tocmai de aia sunt - că se vând bine, dăh! Inteligentule.
Nu prea înțeleg ce cauți pe un site de mașini noi. Autovitan.ro nu merge?
Cine ne da noua lecții despre ce mașini sunt bune: PMC olx și @dan_grc bmw de pe vremea lui tata.
Mda, nu ie populare, da sa vinde. Oare o sa aplice acelasi tratament si termicelor?
"Consumatorii" vor gen 500km range, in conditiile in care soferul mediu merge pe zi 50km maxim, si asta in america.
Studii facute sa reflecte interesul platitorului.
Un singur lucru este valabil: infrastructura de alimentare.
Ar trebui ca fiecare parcare de bloc sa aiba 5-10 statii de alimentare, AC, unde fiecare posesor sa isi poate incarca la pretul lor rezidential si nu la abjectiile de suprapret pretinse in toate statiile.
Asa cum cei de la casa isi pot incarca acasa, si cei de la bloc trebuie sa poate face asta.
Masina electrica este ideala pt orase, si in orase se locuieste la bloc.
Banii aia din taxe, in loc sa fie sifonati catre pfizer sau blackrock si alte campanii globaliste,, daca s-ar folosi cu cap, ar crea o infrastrcutura coerenta si stabila.
Dar interesele corporatiilor este sa se omoare masina electrica. S-a realizat o data deja in anii 90 si se tot forteaza si acum.
Pt ca masina electrica este perfecta. Nu ai mentenanta, nu ai dependenta de producator, si orice defect este defect de productie, 100% imputabil producatorului. la o masian ep combustie marea majoritate a defectelor de fabricatie pot fie aruncate in carca utilizatorului.
A fost de serviciu pe o "cursa speciala" Vitan - California. A primit si diploma de participare si premiul intai cu coronita ca cel mai eficent controlor de bilete din tura.
Iar la modelele pur electrice, dacă privim din sens invers, s-ar putea spune că 71% dintre poprietarii de electrice nu doresc revenirea la termice. Chestie de nuanță și de unghiul din care privești situația.
https://www.youtube.com/watch?v=PPa_1JBpiOc
Cate electrice vezi in clip si cate termice?
Practic electricele nici nu exista, cum de fapt este peste tot in lume, exista doar in presa care este corupta si le tot face propaganda, ca pe strazi nu se vad nicaieri in lume, mai ales in America.
eu stiu o singura "bataie de cap" a unui posesor de electrica din familie: o noapte de cazare in plus pe drumul catre concediul de vara, pe care il face de regula in italia sau spania, atat si nimic mai mult.
si am pus "bataie de cap" in ghilimele, pentru ca de fapt nu e nicio bataie de cap, omul face road trip-ul de placere, pe relaxare, masina e un hyundai kona electric.
Te și minunezi ce e în capul unora. Stă 20h (40h dus-intors) pironit in scaun cu volanul în mână și ochii beliți la șosea în timp ce moare de grija altora. Concediu, nu glumă.
De-aia a rămas fixat pe persoana mea, că i-am spus cum își petrece sclavul mașinii cele 2 zile de concediu în care el e regele șoselei.
Asadar:
@11:59 carevasazica o noapte de cazare in plus nu e nimic pentru dumitale? De ce as mai plati cazare inca o noapte pe drum in loc sa ma bucur de CONCEDIU???!?!?! Alte batai de cap: in afara de noaptea de cazare, e pierdut timp si stresat cu statii de incarcare functionale sau nu, ocupate sau libere, facut traseu si mers din incarcator in incarcator. Asteptat dupa masina la incarcat. Esti obligat in cateva sute de km sa faci opriri la incarcat, nu unde vrei tu. Nu, trebuie sa cauti parcare cu incarcatoare. Nu poti incarca full pt ca iti ia o ora, ultimii 20% iau de regula cat ia de la 0 la 80 (Musk dixit), deci incarci la 80% si astfel autonomia devine chiar mai redusa decat e oricum. Chiar acum am vb cu un posesor de Tesla 3 SR care o vinde. Masina din 2023. Omul a zis clar ca autonomia e pe la 300 de km la mers normal, 200 de km iarna. Si e vb de Tesla, da? Superstarul electricelor. Plus de asta pretul e mare la achizitie. Plus de asta pretul la incarcatoarele publice e iar f mare, practic nu merita. Am mai vb cu un apropiat care mi-a zis acelasi lucru, omul traieste in Occident, mare fan Tesla, dar a recunoscut: la incarcatoare publice practic esti cam la acelasi pret cu un Diesel. Preturile cresc intr-una la statiile publice. :) In paranteza fie spus, asta mi se pare cea mai incredibila tzeapa data naivilor care au crezut in electrice, mai mare decat aia cu incarcarea gratuita de pana acum un an si ceva. :) Merita asadar doar daca ai panouri si stai la casa atunci esti mai ieftin, dar aia inseamna o investitie de inca 10.000 de eur. Daca amicul tau e pasionat de masini electrice si nu-l deranjeaza asteptatul la incarcat in loc sa se bucure de propriul timp liber, asta e fix problema lui. E liber s-o faca. Dar majoritatea soferilor sunt cel putin iritati sa astepte aiurea langa o masina. Asta e de mintea cocosului...
@Andreea, la tine ie grele... :) In cazul in care plec in concediu cu un Diesel nu conduc zeci de ore fara oprire. Atat ai inteles tu. Ce spuneam eu si stiu ca in ciuda eforturilor considerabile nu reusesti sa compilezi e ca nu masina imi face mie program, ci eu ma opresc unde si cat vreau. Nu imi planific trasee ca un geek, ci daca am chef opresc la un restaurant si mananc la masa civilizat. Nu ca "norvegianul" ala care toata ziua testeaza masini electrice si mananca in masina macaroane la punga pe care toarna apa calda :))) Nu fratelemeu. Ma opresc unde am eu chef si plec cand am chef, nu cand imi da voie aplicatia de pe telefon, ca a ajuns bateria la 80%. Numai ca sa opresc din nou peste 2 ore sa mai astept inca cel putin juma de ora la incarcat. Stiu stiu vesnicul argument, ca nu mergi toata ziua la drum lung. Poate ca nu merg toata ziua, dar poate ma duc de 2 ori pe luna cateva sute de km. Si atunci alimentez in fix 2 minute cu benzina sau Diesel si am plecat. Nu stau ca tampitu' sa astept sa ma anunte aplicatia.
Repet, explicatiile astea nu sunt pentru tine :)
"De ce as mai plati cazare inca o noapte pe drum in loc sa ma bucur de CONCEDIU???!?!?!"
"In cazul in care plec in concediu cu un Diesel nu conduc zeci de ore fara oprire. Atat ai inteles tu. Ce spuneam eu si stiu ca in ciuda eforturilor considerabile nu reusesti sa compilezi e ca nu masina imi face mie program, ci eu ma opresc unde si cat vreau. Nu imi planific trasee ca un geek, ci daca am chef opresc la un restaurant si mananc la masa civilizat. "
Și eu ți-am explicat și atunci și îți mai zic o data: eu merg cu avionul și închiriez masina la destinație. În timp ce tu îți conduci diesel-ul cum ai chef și oprești unde și când dorești, eu ma bucur de zeci de ore în plus de concediu.
Ca să parafrazez marii clasici: de ce sa stau ca boul ore în șir în mașină când pot sa savurez un pahar de vin la piscina, o plimbare pe munte sau orice altceva?
"Ma opresc unde am eu chef si plec cand am chef, nu cand imi da voie aplicatia de pe telefon, ca a ajuns bateria la 80%. Numai ca sa opresc din nou peste 2 ore sa mai astept inca cel putin juma de ora la incarcat. Stiu stiu vesnicul argument, ca nu mergi toata ziua la drum lung."
Veșnicul argument e ca asta se întâmplă în imaginația ta. În realitate nu.
O electrică cu 400km autonomie merge lejer 6h, hai 5h dacă ești mai mult pe autostradă. Poveștile cu aplicații sunt doar atât, povesti.
Dacă tu stai mai mult de 5h în mașină când ești în concediu, de fapt nu ești în concediu, te autoflagelezi. Și dacă după 5h de condus nu vei sa oprești 30min sa mânaci ceva, o cafea, să îți întinzi picioarele, ești ca în bancul cu ursul și iepurașul: ori ești prost ori a început sa îți placă. Nu mai zic ca oboseala cauzează accidente, te prinzi și tu de asta, nu?
Nu mai revin pe subiectul asta.
incarcarea la DC in 30 de minute costa tot atat cat incarcarea unei masini pe benzina.
am facut calculul mai sus, pe ce am condus eu, nu pe ce mi-a spus un vecin sau un prieten.
spuneti in comentariu si ce masina electrica aveti si apoi veti beneficia de credibilitate
eu la eUP, vara, consumam 20 kwh la 120 km/h. banuiesc ca nu sunt masini care sa consume mai putin (dar daca aveti, puteti sa spuneti). Asadar, ca sa mearga 5h ar trebui sa aiba baterie de vreo 100 kwh si sa o consumi de la 100 la 0. ceea ce este imposibil pentru ca rar o incarci peste 80% si pe la 20%o pui la incarcat.
nu ca nu recomand o pauza de 15 minute la vreo 3 ore de condus dar unde este beneficiul? salvez eu planeta? nu, nu este un beneficiu care sa faca diferenta pentru ca si producerea curentului polueaza si daca merg ECO cu o masina pe benzina obtin consumuri de 5%
Ah, deci acum o dai la intors, ca asa sunteti voi astia stangacii, cand nu va mai iese cu minciuna o intoarceti: acum o iei cu avionul. Pe bune? Pai nu spun fanii electrocaZnicelor ca masinile electrice se preteaza la drum lung si sunt la fel de bune ca cele cu motoare normale? Nu asta sustineti tot timpul? Ah, acum nu mai conduceti ore in sir, acum luati avionul si inchiriati masina. Ok... :)
Intamplarea face ca anul trecut am fost cu masina in concediu, cca 1000 - 1100 de km parca. Am plecat dupa munca vineri si am dormit intr-un hotel pe parcurs dupa vreo 400 de km. In felul asta a doua zi dupa masa am ajuns la destinatie. Care era pe o insula fara aeroport si ar fi fost mult prea complicat cu aterizat in alta parte, luat autobus sau tren sau masina de inchiriat, care masina nu ne-ar fi folosit aproape deloc in concediu. Deci erau bani aruncati pe geam practic. Deci iata ca exista si situatii unde nu ti-e asa de convenabil cu avionul. Anul asta am fost cu avionul deja intr-un concediu. Depinde de la caz la caz. Ce vreau sa spun: nu mi-am batut capul cu statii de incarcare, cu trasee, cu emotii daca o fi sau n-o fi libera sau functionale. Si crede-ma ca am ajuns noaptea obositi la hotelul cu pricina si "nu mai duceam" emotii cu incarcare si statii, aplicatii pe telefoane si alte balarii. Pur si simplu nu am nervi de porcarii din astea cand am alternative mai bune. Si mai ieftine, culmea! Fara batai de cap, fara nervi, fara stres. Cand esti noaptea intr-o tara straina imagineaza-ti doar sa ramai fara benzina si nu stii incotro s-o apuci, apai sa te stresezi cu statii de incarcare si aplicatii pe telefoane samd?! Ar fi fost un cosmar.
La drum lung nu trebuie sa planifici nimic, mergi pe benzinar.
Nu mai e nevoie de diesel....daca se poate pricepe.
"Deci iata ca exista si situatii unde nu ti-e asa de convenabil cu avionul"
Deci e mai comod sa conduci 1000km / 50 km/h = 20h??? Dus-intors 40h? Plus pauze.
Loooool
In plus, nu locuiesc in Bucuresti. Ar fi trebuit sa iau avion din Bucuresti sau nu stiu de unde. Nu ajungeam mai rpd decat daca alegeam o destinatie unde aveam zbor direct. Ceea ce nu voiam si bine am facut. Apropo, concediul a fost unul f reusit, unul din cele mai misto ever. :)
Si daca tot veni vorba, anul asta am fost cu avionul si am inchiriat si masinuta. Un seat Mii, de fapt VW Up. Surprinzator de misto masinuta. Singura pretentie a fost sa aiba AC. In rest nu ma interesa nimic. Bestiala masinuta. Consum excelent, nici nu stiu ce motor avea si nici nu m-a interesat. Ne-am facut treaba cu ea, ne-am dus unde am vrut si a fost imprecabila. Pentru ca se poate trai excelent si cu o masinuta de 5000 de Eur. :) Bine-nteles, o masina pe combustie.
Nu stau nici în ferentari nici în garsoniera, dar îmi place cum ai tu impresia ca jignești. Și mai ales ca nu te poți abține. Te-ai răcorit, se simți mai bine?
Apropo, dacă îmi permit electrică îmi permit și apartament în centru, ca nu îmi iau masina de toți banii, sau mai rău, cu credit pe 10 ani.
acea noapte de cazare in plus pe traseu (de fapt 2, ca e inca una si la intors) nu reprezinta absolut nimic, dupa cum am spus, nici ca timp, nici ca bani, omul este exclusiv pe relaxare, e modul lui de a fi. ar putea sa ajunga si fara acea oprire suplimentara, dar experienta n-ar mai fi la fel de placuta, are locul lui de oprire intr-un loc turistic superb, o face strict de placere. toata argumentatia ta de la 15:26 e un amalgam de platitudini compilat din ce-ai mai auzit de pe la alti pafaristi, dar care nu are nicio legatura cu realitatea pe care o traieste unul care chiar detine si conduce o electrica. categoric, ca sa fie clar, o electrica momentan nu este pentru toata lumea, trebuie sa ai niste conditii, printre care cea mai importanta e sa ai posibilitatea de a incarca acasa, ca sa nu ajungi la frustrari precum @adi.
in fine, ai vorbit mult si tot nu m-ai lamurit care sunt acele batai de cap pe care ti le da o electrica. ma rog, nici nu ma asteptam la mai mult de la tine, mi-ai dovedit de n ori ce si cat poti.
2) mare parte din cei care ar renunţa la maşini electrice AU DREPTATE dar sunt porcăriile de maşini electrice produse de dinozaurii auto la mişto
Nissan Leaf, Smart Mercedes (înainte să fie cumpărată de chinezi), VW eUp şi eGolf, Chevrolet Volt şi Bolt, Dacia Spring 1, Opel e corsa, BMW i3, ....
Nişte porcării făcute doar ca dinozaurii auto să treacă emisiile la nivel de flotă, ca să nu ia amenzi şi făcute dea dracului proaste ca să nu fie mai bune ca cele termice.
3) deşi sunt nemulţumiţi, peste 93% care au Tesla, vor cumpăra Tesla şi în viitor şi nu s-ar întoarce niciodată la termică.
DAR DEJA VORBIM DE MAŞINI ELECTRICE SERIOASE.
Tesla, Lucid, Rivian, ceva Volvo, ceva Hyundai noi, BMW ultimele din anul acesta.
Staţi liniştiţi, Tesla pe de o parte şi CHINA (Dacia Spring, maşina care o să fie asamblată în Polonia) o să îi facă muci pe dinozaurii auto.