STUDIU: 22.000 de taxiuri emană 4.000 de tone de CO2 pe săptămână
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Potrivit unui studiu realizat de cei de la EcoVelocity, Londra ar putea să scape de cel puţin 4.000 de tone de CO2 din atmosferă dacă toate taxiurile ar fi vehicule electrice. Mai mult decât atât, valoarea respectivă ar putea fi triplată dacă taxiurile private din Londra ar fi electrice, spun cei de la EcoVelocity. Londonezii au la dispoziţie 22.000 de taxiuri Hackney, celebrele taxiuri negre cu aspect retro.
LTI, constructorul celebrelor taxiuri negre, a anunţat o versiune electrică a emblematicului model în 2008. Vehiculul respectiv, bazat pe TX4, nu a debutat încă pe piaţă. Între timp, alţi constructori au lansat deja vehicule electrice, în timp ce GM a lansat două modele care pot parcurge între 40 şi 80 de kilometri fără să consume benzină – Chevrolet Volt şi Opel Ampera. Nici Volt şi nici Ampera nu au debutat încă pe piaţa din Marea Britanie.
"Taxiurile negre sunt cele mai comune vehicule întâlnite pe drumurile din Londra, aşa că nu este surprinzător să aflăm că acestea contribuie la o mare parte din poluarea din oraşul respectiv.
Cifrele uimitoare pe care le-am prezentat cu acest studiu ilustrează clar diferenţa în calitatea vieţii londonezilor printr-o singură schimbare", a declarat Giles Brown, directorul EcoVelocity.Transporturile rutiere reprezintă 80% din poluarea din zona centrală a Londrei, iar taxiurile reprezintă 20% din totalul emisiilor de CO2 din capitala Regatului Unit. În decembrie 2010, Boris Johnson, Primarul Londrei, a anunţat un nou proiect de lege, menit să îmbunătăţească nivelul de calitate al aerului din Londra. Acesta a introdus o limită de vârstă de 10 ani pentru taximetrele negre existente şi de 15 ani pentru vehiculele private de închiriat. Începând cu 1 aprilie 2012, taxiurile britanice vor avea o vechime maximă de cinci ani şi vor respecta normele Euro5, în timp ce taxiurile private vor respecta cel puţin norma Euro4. Actualul LTI TX4 respectă doar normele Euro4.
Via | Carscoop
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Mediu
-
Parlamentul European a aprobat oficial noile norme de poluare Euro 7. Noile norme vor introduce limite de emisii de particule rezultate din frâne și anvelope, precum și cerințe minime de performanță pentru durabilitatea bateriei în cazul vehiculelor electrice. (14.03)
-
Parlamentul European a aprobat oficial noile norme de poluare Euro 7, care sunt acum mai blânde față de propunerea inițială. Astfel, noile norme revizuite sunt acum mai apropiate de actualele norme Euro 6. (10.11)
-
Potrivit noilor teste GreenNCAP, Dacia Spring este cea mai eficientă mașină electrică din Europa pe perioada de producție și de utilizare. Mai mult, același test relevă că Ford Puma este mașina cea mai prietenoasă cu mediul la nivel european în clasamentul mașinilor cu motoare termice. (27.03)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
- BMW: Toate modelele diesel, produse în Germania, alimentate inițial cu ulei vegetal hidrotratat
La unele nici nu se mai vede numarul de cata "funingine" s-a depus pe el
in alta ordine de idei - in loc sa ofere miliarde de euro/lire/etc sub forma de subventii pentru populatie la achizitionarea unei masini electrice ar putea sa ofere ceva mai mult pentru taximetristii care aleg sa achizitioneze masini cu motoare "eco" (nu vad cum ar face fata o electrica la regimul de taxi - dar un diesel euro5 ar aduce ceva imbunatatiri). Impactul ar fi probabil mai mare daca 22000 de taxiuri isi scad emisiile cu 20% decat daca se vor vinde in anglia 10000 de leaf/ampera/ZE iar firmele de taximetrie ar putea sa beneficieze de reduceri substantiale .. aproape jumatate din costul unei masini noi (pe langa pretul special oferit la cumpararea unei flote) ... parerea mea :)
De ce sa nu faca fata o masina electrica? In trafic? Face mult mai bine fata decat un o masina cu ardere interna. Hai sa-ti dau si motivele:
1) Viteza de rulare ii mica (viteza medie 20-25km/ora). Prin urmare...motorul consuma exact cat ii nevoie sa propulseze masina (la viteze mici...motorul cu ardere interna ii odios de ineficient...chiar si diesel)
2) Cand sta (cam 30-40% din timp)...motorul nu consuma energie (motorul electric)...cel cu ardere interna da.
Si te rog nu ma lua cu faptul ca productia de energie electrica polueaza, energia electrica in proportie de 57% (in europa) ii produsa din energie regenerabila (eoliana, hidro etc). Mai mult, pluarea produsa 100 km parcursi ii mult mai mica cu electric, chiar produs prin arderea fosila, decat prin arderea directa de combustibil.
3) Poluarea fonica?
Prin urmare, impactul ii colosal daca se trece pe masini electrice. Iar nesemnificativ daca se trece pe diesel (sa nu uitam, o masina diesel, chiar daca are emisii de CO2 scazute, nu se limiteaza doar la a emite CO2)
@bogdan problema nu-i schimbatul la 1000 rpm (nu asta freaca masina). Ci modul in care conduc (la 1000 rpm baga talpa in podea)+inca un aspect foarte important: motorina nu-i luata de la pompa...ci locomotive etc. Dar asta nu mai tine de subventii..etc Ci de educatia taranului...aaaa...pardon...soferului de la volan
Mai mult, ai ramane uimit, dar exista acumulatori cu capacitati de 2-3 ori mai mari, iar timpi de incarcare foarte mici (discutam de minute...) (nu's de ce nu sunt pe piata...probabil din motive lesne de inteles...dar nu-i aici momentul pentru discutia asta). Daca-mi aduc aminte, la MIT au dezvoltat un acumulator ce avea capacitate de stocare aproape tripla fata de un Li-Polymer. Si asta era acum 2-3 ani.
Sa te mai dezamagesc cu o chestie. Viitorul ii electric. Motivele sunt multe:
- cost redus
- independenta energetica (poti produce electricitatea din tot ce-ti trece prin cap)
- ecologism
- eficineta energetica