Tot mai mulți producători de automobile îmbrățișează electrificarea, dar Universitatea din California a vrut să vadă cum se împacă proprietarii cu mașinile electrice sau echipate cu sistem de propulsie plug-in hybrid.
Tocmai de aceea, doi profesori au realizat un studiu pe această temă între anii 2012 și 2018.
În cadrul studiului au fost intervievate 4.167 de familii. Dintre acestea, numai 1.842 au decis dacă vor deține, sau nu, în continuare o mașină electrică.
Studiul a mai arătat că 18% dintre proprietarii de mașini electrice au decis să revină la un vehicul propulsat de un motor termic. De partea cealaltă, 20% dintre cei care au deținut o mașină plug-in hybrid au renunțat la ea în favoarea uneia echipată numai cu propulsor "clasic".
Principalul motiv invocat a fost lipsa unei infrastructuri corespunzătoare. 70% dintre cei care au renunțat la mașina electrică nu aveau acces la o stație de încărcare Type 2 acasă.
Trebuie menționat că în ultimii trei ani, autoritățile au fost mai implicate în dezvoltarea infrastructurii necesare încărcării mașinilor electrice.
Altfel spus, dacă studiul ar fi fost realizat în perioada 2018 - 2021, cu siguranță rezultatele erau altele.via Autoblog.it
Tocmai de aceea, doi profesori au realizat un studiu pe această temă între anii 1912 și 1918.
Studiul a mai arătat că 18% dintre proprietarii de mașini termice au decis să revină la un vehicul autopropulsat de 4 picioare avand in dotare o pereche de coarne sau o coada mai lunga.
Principalul motiv invocat a fost lipsa unei infrastructuri corespunzătoare. 70% dintre cei care au renunțat la mașina termica nu aveau acces la o stație de încărcare Type "pompa" acasă sau un putz de petrol in curte
ma bucur ca, in sfarsit, suntem deacord pe aceeasi tema
Un alt studiu zice asa:
https://electrek.co/2020/12/29/once-you-go-electric-you-dont-go-back-survey/
Deci aia care faceti valuri, va agitati degeaba, oricum electricele nu vi se adreseaza si nici studiile.
Niste cercetatori au asociat poluare cu un IQ foarte scazut, ceea ce se vede la voi.
https://www.theguardian.com/environment/2018/aug/27/air-pollution-causes-huge-reduction-in-intelligence-study-reveals
Deci e adevarat ca poluarea de la dieselurile obosite isi spune cuvantul.
A se vedea ca cei mai fericiti si cu un anumit nivel de bunastare sunt mai prin Nord si vestul Europei si iei nu se intorc la masini cu ICE ci an de an creste procentul de EV, hibride si plug-in si scade diesel.
Da, 1 din 5 a renunţat....
Dacă şi-au luat Leaf EV şi nu Tesla, cred şi eu.
Sau la PHEV şi-au luat nişte ciudate în loc de Toyota Prime, cred şi eu
:)))
https://insideevs.com/news/466566/germany-plugin-car-sales-december-2020/
BEV : up 660%
PHEV up 601%
Multumim romanilor care le cumpara jafurile diesel :))
Olandezii se intorc si ei la diesel :))
https://insideevs.com/news/465503/netherlands-plugins-car-sales-december-2020/
Somn usor!
imi aduci aminte de un alt user (mai vechi), fan_Skoda (parca)
Ca si tine si ala avea o obsesie: Skoda lui (tatane-sau) cu portabagajul cel mai mare din industrie. De fiecare data ne plictisea cu aceelasi text: "Skoda mea e cea mai buna ca am unde sa-mi bag porcu' de craciun".
Tu ai obsesia cu Loganul tau diesel cu autonomie de 1000km, si atata te mai lauzi cu asta de parca ai fost atins de o mana divina si ai fi un fel de favorizat al sortii.
Acuma daca stau si ma gandesc, cred ca esti acelasi user. Simplu in text, redus in termeni si obsedat de propria masina.
Pai daca ati sti, nu v-ati mai raci gura degeaba.
Una e ca cer aia 8000 de euroi pe electroaca zoe si alta e daca primesc. Si nu primesc.
Hai Edikk, repede cumpar-o si poti sa-ti treci si tu masina la profil sa nu-ti mai fie rusine. La fel si flanel, Tot pe strada aia de loseri. Ce masina ai trolache?
Habar-nam cine e fan skoda, eu nu sunt obsedat de loganul meu, e o masina pe care am luat-o strict de naveta si pentru ca e practica, nu e vreo nava, sa fim seriosi:)) Doar ca nu vad o evolutie in aceste masini electrice in comparatie cu cele termice.
Mi se par utile strict pentru cine sta la casa si are multe drumuri in oras, sau pentru firme gen UBER, taxi, pizza etc. La drum lung nu sunt utile si asta stie oricine, doar ca unii nu vor sa vada acest lucru.
Masina electrica, pentru ca este abia la inceputurile tehonologiei si acceptarii sociale, este un lifestyle, nu ari la plug cu ea, nu faci turul Europei, nu cari sacii cu uruiala pt porcii de la tara; faci naveta din zonele rezidentiale in oras, pe care nu.l mai umpli la fiecare drum cu alte noxe emise. Te opresti la semafor langa o statie autobuz si nu le imbacsesti plamanii si creierii celor din statie sau de pe trotuar cu oxizi si dioxizi si funingine.
Deci nu ne mai da exemple de Romani care nu.si permit cu adevarat detinerea unei electrice, ca Romanii oricum nu pot fi dati exemplu bun la nimic, atat sunt de haotici. Si de aia si pentru producatori contam doar marginal, nu dezvolta ei (orice produs ar fi) cu gandul la Romania. Ca nici România ca tara nu conteaza pe nicio harta, nici ca infrastructura, nici ca nivel de trai, nici ca civilizatie, nici ca educatie..ca nimic.
Mai e si alalt @Seriff cu exemplul de drum la Viena in nu stiu cate zile..bai esti zdravan? Dar pana in Patagonia ai calculat cam cat ar face unii cu o electrica? Pai cei care sunt cu adevarat apti sa detina o electrica (nu toate saraciile) crezi ca o folosesc sa strabata 3 tari cu ea? Tu folosesti bicicleta sa vizitezi Bucovina? Pt ei electrica e ca bicicleta ta. Se urca in X5 daca chiar vor sa.si toceasca soldurile putin, sau iau business class.ul prin nori 2h.
Asa si cu studiul asta, ultra vechi deci mort din fasa acum la prezentarea lui, arata de fapt ca 1 din 5 Californieni de acum 10 ani au fost niste idioti care si-au cumparat un produs fara sa intelega daca li se potriveste. Insa 80% nu au revenit si probabil nici nu vor mai reveni vreodata la termice... pt ca isi permit sa isi cumpere si sa foloseasca in continuare de fiecare data electrice noi!
Adica pentru bogati care stau la vila.
E foarte fain sa citesc comentarii cum imi explica unii cum nu am cum sa folosesc masina electrica. Oameni care nu au electrica, imi explica mie, care am electrica, cum ca masina electrica e naspa.
Simpatic.
Ti-ai tras current de la electrica la termica sa pornesti?
Cat de veche e bateria de pe termica? Poate ar trebui s-o schimbi. Cand electrica va fi la fel de veche si o s-o lasi in parcare mai mult va mai porni? Tema de gandire. In fine sa fii fericit insa daca te provoc acum la o tura de 200km cine crezi ca va ajunge primul la destinatie? Eu sau tu? Ai voie sa nu dai drumul la aer conditionat. Alta tema de gandire. Daca e dus intors n-ai nicio sansa, dar asa o cursa putin probabila asa ca te iert.
Aa, si cat dureaza sa o incarci?
Dar tot secretul e sa fii capabil sa te adaptezi. Pentru cine e capabil, o masina electrica e usor de folosit. Cine nu e capabil, gaseste scuze pentru incapacitatea lui.
Fiecare e liber sa aleaga, eu lucrez de la 9-19 zilnic, la 19:30 ajung acasa, in cursul saptamanii clar nu am timp sa incarc o masina, iar in weekend prefer sa fac altceva, acum fiecare e liber sa faca ce doreste cu viata si cu timpul lui.
Se gasesc solutii si daca lucrezi in timpul saptamanii. De exemplu, eu am kindle-ul la mine si au fost cazuri cand m-am dus sa incarc si cat s-a incarcat masina nu am pierdut deloc timpul, ci am citit o carte care ma ajuta pe mine profesional. Din nou repet, e chestie de adaptat. Sau de ce prefera sa faca fiecare cu timpul lor. Asa e. Unii citesc carti, altii prefera sa bea o bere.
Omiti scopul esential pentru care sunt promovate si stimulate masinile electrice: eliminarea poluarii din orase. Conform gandirii tale, electricele sunt doar pentru cei bogati care stau la casa si mai au si alte masini pentru scopurile neimplinite de electrica. In ritmul asta, electricele or sa-si atinga scopul la pastele cailor pentru ca cei cu venituri precare vor continua sa conduca masini ieftine, vechi si precar intretinute (mai ales la sistemele de tratare a emisiilor) pentru ca atat isi permit. Si nimeni nu ar trebui sa-i oblige la altceva.
Sau poate se mobilizeaza hastagii de la putere sa aplice vreo solutie finala saracilor ca prea incurca treburile. Ie saraci, n-are bani, nu munceste remote, n-are trotinete, n-are smartuaci, bea bere la pet, ie bolnavi, ie needucati, si multe altele. Ce mai, o piedica si un hazard la progresul Romaniei multitrotinetist cu smartuaci dezvoltate. Si mai si polueaza cu golfu 3 tedei sau Loganu decei. Hai, la gazare si la cuptor cu ei, cu tot cu masina. Poatre se organizeaza si niste camere de gazare tip drive trough. Defapt ar fi un fel de final-drive-in.
Si eu prefer sa citesc carti, dar nu in timp ce mi se incarca masina, prefer sa fac asta acasa.
@pmc,parerea mea e ca esti tare optimist cand scrii ca benzina si motorina se vor ieftini,nu cred ca ma insel cu asta,partea amuzanta e ca si pretul curentului o sa creasca in draci,ne intoarcem la dinam cat merge cafetiera.
1) poate face Bucureşti - mare cu 130km/h
iar cu 90 km/h ajunge şi la 400 km autonomie
2) în oraş nu are nicio problemă, chiar dacă nu stă la casă sau să aibe loc parcare cu încărcător propriu
Încarcă la mall, cred o singură dată pe săptămână, când face cumpărăturile
Cum? Bagă ştecherul, pleacă în mall, se întoarce, scoate ştecherul.
Sheriffu diesel... exact asta scriam în trecut, unii ofticoși dacă nu îşi permit, brusc zic că sunt proaste, denotă sărăcie. De creier.
Daca totusi e real, si datele sunt corecte, atunci rata de renuntare e extrem de mica, chiar surprinzator de mica. Daca din cei 19%, 70% renunta din cauza lipsei infrastructurii, atunci se poate spune ca masinile cu baterii sunt un succes. Am dubii ca e asa, repet, dar daca e asa, inseamna ca e o chestiune de timp pana cand masinile electrice vor prinde la si mai multa lume.
La cum e prezentata stirea relevanta ei e mica - de ce au renuntat ? nu au avut retea ok de incarcare, nu se portiveste nevoilor lor legate de o masina, prea scumpe, prea urate (pe bune acum unele masini verzi mie i-mi abuzeaza vederea), nu le-a placut culoarea, au renuntat le ele dupa o luna, dupa doi ani ?
Sunt foarte multe detalii si asa la general este cam ca si cum ai spune ca 28,7% din clientii care si-au luat masini galbene au spus ca acum si-ar lua masini violet
... si daca iti iei masina dupa cum e moda nu dupa ce ai nevoie ... e normal sa nu iasa chiar bine ...