STUDIU: 15 vapoare mari polueaza cat toate masinile din lume
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Un studiu britanic a relevat faptul ca 15 vase comerciale polueaza intr-un an mai mult decat toate masinile de pe glob la un loc. Acest lucru este cauzat de carburantul de calitate inferioara pe care il folosesc aceste vapoare, motorina folosita in industria navala are de 2.000 ori mai mult sulf decat cea folosita la autovehiculele moderne.
Cele 90.000 vapoare comerciale din lume polueaza deoarece peste 70% din emisiile acestora sunt eliberate in atmosfera la mai putin de 400 kilometri de tarm. Circa 85% din totalul global al emisiilor de noxe ale vapoarelor sunt eliberate in emisfera nordica a Globului. Transporturile maritime sunt responsabile pentru circa 3.5-4% din schimbarile climatice cauzate de emisii.
Un cargobot de dimensiuni mari poate sa genereze 5.000 tone de oxid de sulf pe an. Vasele comerciale sunt responsabile pentru 18-30% din intreaga poluare cu oxizi de azot a Pamantului si cu 9% din poluarea cu oxizi cu sulf a Globului. Acest lucru se intampla deoarece fiecare vapor este folosit 24 de ore pe zi, timp de circa 280 de zile pe an.
Motoarele diesel ale acestor vase pot dezvolta chiar si 109.000 CP si cantaresc 2.300 tone.Potrivit organizatiei americane de protectie a mediului, daca vapoarele nu ar naviga la mai putin 370 de kilometri de tarm, peste 8.000 de vieti ar fi salvate pe an - doar in Statele Unite ale Americii. Daca industria navala ar folosi motorina cu un continut de sulf redus cu 98% fata de nivelul actual, cantitatea de particule emisa de vapoare ar fi cu 85% mai mica, iar emisiile de oxizi de azot ar fi mai mici cu 80%.
Americanii au aprobat deja aceasta masura si parlamentarii din Canada urmeaza sa implementeze si ei o masura similara. Aceasta masura ar fi necesara si in Europa, continent in jurul caruia se afla unele dintre cele mai aglomerate cai maritime din lume. Uniunea Europeana pregateste introducerea unei zone cu emisii reduse in anul 2015. Aceasta masura va fi aplicata treptat pentru a le permite operatorilor navali sa isi adapteze echipamentele.
Organizatiile ecologiste din lume fac presiuni asupra Organizatiei Natiunilor Unite pentru a aplica aceste norme in intreaga lume cat mai repede posibil. Din pacate pentru tarile din lumea a treia, care au deja o problema serioasa cu emisiile si calitatea aerului, cele mai poluante vapoare ar putea fi trimise pe rute apropiate de tarmul lor, inrautatind calitatea aerului din zonele respective.
Un prim efect al regularizarii emisiilor de noxe ale vapoarelor comerciale ar duce la marirea costurilor de transport naval. Aceasta masura ar putea produce probleme serioase in anumite industrii care se bazeaza pe transportul naval pentru reducerea costurilor si eficientizarea transporturilor.
Emisiile ridicate de particule ale vapoarelor comerciale duc la un efect de racire globala de cinci ori mai puternic decat cel de incalzire globala al emisiilor de CO2. Emisiile de particule sunt legate puternic de decesul prematur al populatiilor de coasta din intreaga lume. Emisiile ridicate de particule produc cancer si forme grave de astm, precum si probleme cardiace.
Via | TheGuardian
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Mediu
-
Parlamentul European a aprobat oficial noile norme de poluare Euro 7. Noile norme vor introduce limite de emisii de particule rezultate din frâne și anvelope, precum și cerințe minime de performanță pentru durabilitatea bateriei în cazul vehiculelor electrice. (14.03)
-
Parlamentul European a aprobat oficial noile norme de poluare Euro 7, care sunt acum mai blânde față de propunerea inițială. Astfel, noile norme revizuite sunt acum mai apropiate de actualele norme Euro 6. (10.11)
-
Potrivit noilor teste GreenNCAP, Dacia Spring este cea mai eficientă mașină electrică din Europa pe perioada de producție și de utilizare. Mai mult, același test relevă că Ford Puma este mașina cea mai prietenoasă cu mediul la nivel european în clasamentul mașinilor cu motoare termice. (27.03)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
- BMW: Toate modelele diesel, produse în Germania, alimentate inițial cu ulei vegetal hidrotratat
In sfarsit, ceva incurajator pentru transportatorii terestri si productii interne. Gata cu importuri ieftine...
E trist cum suntem dirijati ca niste oi oarbe, nu doar in directia asta.
Si ei ne spun sa mergem cu transportul in comun si sa renuntam la becurile incandescente.
DESTEAPTA-TE ROMANE!
Desteapta-te romane odata din prostiile astea care ne spala creieru.
poluare aer 0%
Cand s-a dorit introducerea taxei auto triplata au iesit toti samsarii in strada si astfel au anulat-o. Acum cand vor sa introduca acea taxa pentru toata lumea, nu mai iese nimeni
Noxele emise de vapoare si avioane afecteaza toata planeta dar in bucuresti 80% din noxele care ne imbolnavesc sunt de la masinile noastre!
Chestiunea cu poluarea este luata aici unilateral: Daca zicem “15 vapoare mari polueaza cat toate masinile din lume” : da, dar numai raportat la consum de combustibil !
Dar cata poluare produce omenirea ca sa fabrice toate masinile din lume, si cata poluare produce ca sa faca 15 nave ? Nu cumva “s-a uitat” ? Pe urma cata poluare rezulta din nereciclarea suficienta a tuturor masinilor din lume harbuite, si cata poluare rezulta din decomisionarea a 15 nave ? Nu cumva “s-a uitat” ?
.........
'''''''''''''''''''dupa mintea unora de pe aici nu conteaza ca a explodat centrala de la cernobal ca era departe in ucraina,si asha mai departe.............
ASA CA CITESTE MAI BINE
Si din cate vad, problema pe care si-o pun autoritatile diverselor state este cum sa-i faca pe navigatori sa mearga cat mai departe de tarm..ca si cum emisiile ar tine cont de granite!! Asa cum la automobile s-a inventat filtrul de particule, probabil ca la fel ar trebui sa se faca si la vapoare. Iar costurile ar fi oricum infinit mai mici decat la un automobil.
Iesiti la o plimbare intre Universitate si Romana intre 9 si 10 dimineata. Nu uitati mastile de gaze :D
Nu ar mai fi nevoie de motoare gigantice ci doar de cateva generatoare care ar merge la turati constante si eficienta maxima si cu ceva grupuri serioase de acumulatori energia ar fi suficienta.
Ar putea disparea si elicia clasica fiind inlocuita de tuburi de propulsie precum la unele vase militare care ar putea fi locate oriunde in jurul vasului si cotirea s-ar face mult mai silentios prin orientarea tuburilor in directi dorite.
Sa nu mai vb de energia solara ce ar putea fi captata de un vas pe ocean.
Ia sa faca din nou vase cu panze... si s-a eliminat poluarea!!!!! Dar creierul??? ala unde e?
Si mai ales sa vad si io masina aia care la "180km/h consuma numa 6l %...)
Despre marinari ce mai zicem, polueaza cu vapoarele si cand vin acasa continua sa polueze cu masinile( avioane n-au ca muncesc cinstit!). Hai sa-i castram pe toti asa poluarea va fi mai mica ca nu mai au de ce sa plece de acasa!
Despre transportul maritim cu nave cu panze, asta ar fi o solutie dar sa nu faceti gat cand va duceti la magazin sa va luati banane si vanzatorul iti va spune sa incerci saptamana viitoare ca n-a batut vantul in Martinica!Si-o sa te treaca pe lista si o sa-ti dea bip cand baga banane!
Corect ar fi ca taxa de poluare sa fie platita anual functie de vechimea masinii.
taxa de poluare. Nu este o idee pentru ca nu ajuta cu nimik poluarea. Apropo, pot sa poluez de 5000 de e pe an?
Asa vad eu treaba, si trebuie sa se gaseasca alte modalitati de a reduce poluarea.