Stroe: "Dacia nu va face modele hibride cel puțin până în 2015"
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Prezent la evenimentul de sărbătorire a 30 de ani de la înființarea Rombat, unicul furnizor de baterii pentru modelele Dacia, Constantin Stroe (președintele Automobile Dacia) a declarat că marca românească nu va apela în următorii ani la ajutorul tehnologiilor hibride sau electrice, considerate de oficialul român a fi încă mult prea puțin dezvoltate pentru a fi relevante pentru producătorul de la Mioveni.
"Tehnologiile hibride și electrice avansează lent, nu avem de gând să utilizăm motorizări hibride pe Dacia cel puțin până în 2015, adică atât cât știm în acest moment despre viitoarea noastră gamă. Deocamdată, tot ceea ce fac marii producători auto - implicit Renault, care se află într-un stadiu foarte avansat din punctul de vedere al autovehiculelor electrice - reprezintă doar încercări. Toate modelele electrice testate până acum au fost încercate cu succes, dar apoi au fost distruse, și mă refer la GM sau la Toyota. Am aflat recent că, de fapt, sub pământ există de două ori mai mult petrol decât se considera până acum câteva luni. Credeți că s-a aflat abia acum despre asta?", a declarat Stroe în cadrul conferinței de presă Rombat care a avut loc la Bistrița.
În ceea ce privește colaborarea dintre Automobile Dacia și Rombat, Stroe susține că producătorul de acumulatori reprezintă unul dintre cei mai importanți furnizori pentru constructorul de la Mioveni. "Până în 1997, cât timp am lucrat cu Acumulatorul București, bateriile se aflau tot timpul pe lista problemelor, fiind nevoiți de multe ori să întrerupem procesul de asamblare de pe bandă pentru a aștepta transporturi care nu mai veneau. După ce am semnat cu Rombat, problemele au dispărut", spune Constantin Stroe.
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Modele Dacia in Romania
-
Dacia Dokker Preţ: 9.250 - 14.400 €
-
Dacia Dokker Stepway facelift Preţ: 12.300 - 14.200 €
-
Dacia Dokker Van facelift Preţ: 9.280 - 11.880 €
-
Dacia Duster Preţ: n/a - 18.950 €
-
Dacia Lodgy Preţ: 9.500 - 15.450 €
-
Dacia Lodgy Stepway facelift Preţ: 12.900 - 15.350 €
-
Dacia Logan facelift Preţ: 6.950 - 12.650 €
-
Dacia Logan MCV facelift Preţ: 7.900 - 13.650 €
-
Dacia Logan MCV Stepway Preţ: 12.090 - 13.990 €
-
Dacia Sandero facelift Preţ: 7.150 - 13.300 €
-
Dacia Sandero Stepway 2020 Preţ: n/a €
-
Dacia Sandero Stepway facelift Preţ: 11.200 - 13.600 €
Ultimele stiri din Intern
-
Holand Automotive Group este noul partener oficial Ferrari la București, începând cu luna ianuarie 2025. Forza Rossa și-a vândut toate activitățile comerciale după 18 ani de activitate. (21.01)
-
Potrivit celor mai noi date furnizate de Asociația Constructorilor de Automobile din România, producția de mașini din țara noastră a atins un nou record în 2024. Anul trecut au fost produse peste 560.000 de mașini în România. (17.01)
-
Noua Dacia Bigster poate fi comandată în România. Disponibil în patru niveluri de echipare, noul SUV de segment C pornește de la 23.000 de euro, cu TVA inclus. (09.01)
- Noua Skoda Superb Hatch, acum și în versiune PHEV: autonomie electrică de peste 120 km
- Euro NCAP: Cele mai sigure mașini testate în 2024
- Volkswagen ID.7 a parcurs 941 de kilometri cu o singură încărcare
- Primele imagini neoficiale cu noul Volkswagen T-Roc
- FOTOSPION: Primele imagini cu Skoda Space, un crossover electric cu 7 locuri
Dacia face ce spune Renault pen'ca altfel nici n-ar exista. Iar tehnologia presupune destul know-how cu un background tapan incat nu avem vreo sansa sa vedem Dacia ca promotor de tehnologii hibride/electrice.
Cine crede in motorul cu apa probabil ca ii considera pe cei de la Renault niste capcauni ce nu ii lasa pe inginerii sau (mai precis) inteligenta neaos romaneasca sa introduca pe piata un pepetuum mobile ca isi pierd unii averile din petrodolari.
succesuri multe!
PS. si cum zicea o caciulara din politica autohtona: vom intoarce proiectul de lege in parlament pentru a fi modificat asa cum A CERUT presedintele. Deci. . . se poarta.