Opel este unul dintre producătorii de volum care a pregătit un plan clar cu privire la electrificarea gamei. Conform oficialilor din Russelsheim, până în 2024, întreg portofoliul Opel va fi electrificat (hibrid, plug-in hybrid, electric).
În prezent, gama Opel include trei astfel de modele: plug-in hybridul Grandland X și electricele Corsa-e și Mokka-e.
Dar producătorul german a dezvoltat și testat de-a lungul anilor și alte vehicule electrice. În urmă cu 30 de ani, Opel lansa vehiculul experimental Impuls I, strămoșul actualului Corsa-e, așa cum l-au numit oficialii producătorului german.
Prototipul avea la bază modelul Kadett și a fost dezvoltat în colaborare cu concernul energetic RWE și producătorul de baterii SAFT.
Opel Impuls I a fost gândit ca un proiect dedicat exclusiv utilizării urbane. Astfel, la baza vehiculului s-a aflat un motor electric alimentat la curent continuu cu o putere de 16 kW (22 CP). Bateriile folosite erau unele nichel-cadmiu cu electrolit lichid, iar autonomia anunțată ajungea până la 80 de kilometri.
Conform oficialilor Opel, acumulatorii aveau o capacitate de 14.3 kWh, iar timpul necesar pentru reîncărcarea acestora era de până la 5 ore.Pentru a optimiza distribuția maselor, bateriile care cântăreau 310 kilograme au fost amplasate atât în compartimentul motor, cât și sub portbagaj.
Opel Impuls I putea accelera de la 0 la 50 km/h în 10 secunde, în timp ce viteza de top era limitată la 100 km/h. Vehiculul experimental cu masă totală de o tonă dispunea și de un sistem de recuperare a energiei la frânare.
Ulterior, prin programul Impuls, Opel a mai dezvoltat încă două vehicule experimentale (Impuls II și Impuls III). Ultimul dintre acestea a făcut parte dintr-un program de testare la scară largă pe insula Rugen.
Proiecte au fost multe dar toate s-au lovit de greutatea bateriilor, autonomie redusa, incarcare lunga, infrastructura publica de incarcare lipsa sau pretul ridicat.
Datorita bateriilor Li-ion, parte buna din inconveniente au fost rezolvate insa raman probleme mari de rezolvat.
Pretul e in continuare foarte ridicat. Justificarea economica nu prea exista, in multe tari momentan fiind mai ieftin sa mergi cu combustibili decat cu o electrica si la o eventuala adoptie rapida in masa, multe sisteme energetice nationale si locale ar putea intra in colaps.